Výzkum spokojenosti občanů města Karviná Zapojení do výzkumu ●V rámci předmětu Marketingový výzkum si vyzkoušíte roli výzkumníka. ●Za vaši aktivitu vám budou uděleny až 4 bonusové body ke zkoušce! (1 dotazník = 1 bod - max. 4b) Popis výzkumu ●Každá organizace potřebuje pro své řízení zpětnou vazbu na vykonanou práci a zároveň náměty a pohled do budoucna a město není výjimkou. ●Měření spokojenosti obyvatel má za cíl poskytnout vedení města podklady pro plánování služeb a projektů k rozvoji města. ●Poprvé oslovilo nekomerční subjekt a na základě skvělé zkušenosti města s OPF v mnoha projektech jsme byli do soutěže přizváni. ●Máme vůči městu nyní velkou odpovědnost provést výzkum kvalitně. Technické detaily výzkumu ●Longitudinální (dlouhodobý nebo také průběžný) výzkum, který město realizuje v pravidelných intervalech. ○Jádro výzkumu tvoří stejné otázky v každém běhu výzkumu. ○Výhodou je možnost srovnat vývoj odpovědí v čase. ○Několik otázek je také na aktuální témata. ●Rotační charakter vzorku ○Respondenti nejsou stálí, jako v jiných dlouhodobých studiích. ○Klasická dlouhodobá studie na stejném vzorku je komplikovaná. Je technicky složité kontaktovat několik let v řadě stejné respondenty. Technické detaily výzkumu ●Kvótní výběr vzorku ●Kvótní výběr je technika, kdy se snažíme do výzkumu zapojit respondenty co nejvíce podobné celé populaci. ●Pokud je v Karviné 53% žen, budeme chtít také ve vzorku mít přibližně 53% žen. Pokud je 15% obyvatel z městské části Fryštát, nemůžeme odevzdat výzkum kde bude 50% respondentů z Fryštátu. ○Naše kvóty: ■Městská část ■Pohlaví ■Věk ○Populace: obyvatelé města Karviná ○Vzorek 800 respondentů ●Kvótami se ale vy nemusíte trápit, řešíme na úrovni vedení výzkumného projektu. Technické detaily výzkumu ●Metoda dotazování a technika dotazník ○Face-to-face pomocí tazatelů ○Na internetu není celá populace ●Kvantitativní povaha ○Snaha měřit a odpovědět na otázku “KOLIK?” ○Výstupem budou grafy a tabulky ●Otevřené otázky ○Několik otevřených otázek, které ovšem nemají kvalitativní charakter ○Budeme je následně kvantifikovat (přeměnit na čísla) ●Kódování dotazníků ○Proběhne pomocí skenování (podobně jako Scio testy) nemusíte nikam nic přepisovat Sběr dat ●Koho se ptát? ○Rodina a známí žijící v Karviné ○Náhodní kolemjdoucí: zastávky, nákupní centra, restaurace, náměstí. ●Jak se ptát? ○Sežeňte si parťáka, ve dvou se to lépe táhne. ○Běžné je, že se zapojí jeden z deseti oslovených. Neztrácejte optimismus. ○Musí z vašeho oslovení vědět, že se jedná o výzkum pro něj důležitý: “Dobrý den, můžeme se zeptat jak jste spokojeni s životem v Karviné?” ○Buďte slušní a zdvořilí, reprezentujete značku OPF! ●Kolik odpovědí? ○Každý student odevzdá čtyři vyplněné dotazníky. Pokud se vám podaří nasbírat více dotazníků, budeme moc rádi. S těmi, co budou chtít, budeme pokračovat formou brigády. Sběr dat ●Jak zaznamenat odpovědi? ○Přímo do dotazníku vyplněním polí u odpovědi. ○Použijte prosím černou nebo modrou propisku, ne tužku (skener ji často nevidí) ani fix, který by propil papír. ●Ukázka: Termíny a způsob odevzdání ●Dotazníky budou k dispozici od 4.4.2022 na IIV (Edulab) ○Pracujte prosím pouze s našimi originálními dotazníky. Nekopírujte je, pokud vám budou chybět vytiskneme vám nové. Jde o to abychom následně mohli dotazník správně naskenovat. Proto je nutné tisknout ideálně na jedné tiskárně. ●Odevzdávejte na IIV (Edulab) ○Proběhne rychlá kontrola obsahu a záznamu. ○Proběhne identifikace studenta pro zápis bodů. ●Termín odevzdání : 11.4.2022 a 18.4.2022 ○Kdykoliv mezi 8h a 18h v Edulabu - buď v kaceláři na IIV, nebo v místnosti za Open Space Díky za pozornost