MARKETING SLUŽEB 2021/2022 A. OBECENÉ INFORMACE K SEMINÁŘŮM • Min. 50% účast. • Vypracování semestrálního projektu. • Nahlášení tématu projektu a týmu na prvním (druhém) semináři. Počet studentů v týmu je stanoven na 5 studentů. • Prezentace projektu ve stanoveném termínu (prezentují všichni členové týmu). • Veškeré vypracované aktivity (prezentace) se vkládají do IS do složky „semináře“. • Možnost získání dodatečných bonusových bodů z aktivit na seminářích (maximálně 3 body). Bude řešeno operativně během výuky! HODNOCENÍ PREZENTACE PROJEKTU Vhodná interpretace zvolené problematiky – představení společností, popis pěti prvků marketingového mixu služeb 10 bodů Zajímavost (videa, obrázky), projev (čtení x spontánní) 2 bod Stručnost, dodržení času, kooperace v týmu, interakce s publikem 1 bod Grafika prezentace, celkový dojem 2 bod CELKEM 15 bodů B. SEMESTRÁLNÍ PROJEKT MARKETING MIX V OBLASTI SLUŽEB • Každý tým si zvolí dle svého uvážení 2 společnosti, které nabízejí stejný typ služby a lze je chápat jako přímé konkurenty. • Tým si vybere 5 libovolných prvků z marketingového mixu služeb „7P“ (produkt, cena, distribuce, marketingová komunikace, materiální prostředí, lidé a procesy) a následně je bude aplikovat u konkrétních společností, kdy cílem je vzájemné porovnání doplněné vlastním hodnocením. Je možné také zmínit, jakým způsobem byly prvky marketingového mixu ovlivněny pandemickou situací. • Prezentace by měla být zaměřena především na praktickou ukázku využitých prvků marketingového mixu ve službách. Cílem není prezentovat teorii! • Prezentace by měla trvat cca 20 minut. Prezentují všichni členové týmu. • Forma prezentace není stanovená – důležité je zaujmout, vybrat to nejzajímavější a nejdůležitější!!! Nečíst! Prezentovat vlastními slovy! Použít obrázky, ukázky reklam, … • Samotná prezentace bude probíhat v předem určeném dni během semináře formou diskuze, kdy dva studenti za každou společnost budou prezentovat jednotlivé zvolené prvky marketingového mixu u dvou společností a jeden člen týmu bude danou diskuzi moderovat a vytvářet interakci s publikem. • Předpokládá se, že při této formě prezentace ostatní účastníci semináře nebudou pasivní a budou do diskuze vstupovat a následně dané prezentované společnosti hodnotit, což je také úkolem moderátora, který si pro posluchače připraví otázky a bude řídit diskuzi. • Finální podobu prezentace je nutné vložit do IS ve tvaru: prijmeni_nazevspolecnosti například: (smutna,zly,vesela_DM_TETA)  KONTROLA PLAGIÁTORSTVÍ! DOPORUČENÁ STRUKTURA PREZENTACE • Titulní snímek (název předmětu, název SP, logo OPF, jména, letní semestr 2021/2022) • Stručná všeobecná charakteristika zvolených společností • Zvolený prvek č. 1 marketingového mixu služeb • Zvolený prvek č. 2 marketingového mixu služeb • Zvolený prvek č. 3 marketingového mixu služeb • Zvolený prvek č. 4 marketingového mixu služeb • Zvolený prvek č. 5 marketingového mixu služeb • Závěr (vlastní zhodnocení, aktuality, zajímavosti) • Použité zdroje (dle aktuálního metodického pokynu – dodržujte i správnou formu uváděných elektronických zdrojů) CO BY SE DALO DO PREZENTACE ZAHRNOUT V RÁMCI MARKETINGOVÉHO MIXU SLUŽEB? Produkt Základní + doplňkový produkt Příklady produktové kanibalizace Aktuální příklady eliminace, modifikace, inovace produktů, popř. zavádění nové služby Využití nových technologií (biometrie) Změny v oblasti produktu z důvodu pandemické situace Cena Typy cen Cenový mix Cenová strategie Package (Cross-selling), Up-selling Změny v oblasti ceny z důvodu pandemické situace Distribuce Typy využité distribuce služeb (přímá, nepřímá) Typ distribuční strategie Nové trendy v oblasti poboček Multikanálová distribuce Samoobslužný provoz, automatizace, robotizace Změny v oblasti distribuce z důvodu pandemické situace Marketingová komunikace Reklama (mediální mix, využití doporučovatelů a emocí v reklamním sdělení) Podpora prodeje (formy podpory prodeje) Public relations (nástroje budování vztahů s interní a externí veřejností, krizová komunikace, podniková identita a image, publicita, CSR) Direct marketing (využití přímých a nepřímých médií a nástrojů) Sponzoring (využité formy sponzoringu) On-line marketingová komunikace (webová prezentace, sociální sítě, …) Využití nových trendů v marketingové komunikaci (Guerilla marketing, Event marketing, Product Placement, Mobilní marketing, Virální marketing, Influencer marketing, Content marketing, …) Změny v oblasti marketingové komunikace z důvodu pandemické situace Lidský faktor Front a Back office zaměstnanci Kontrolní systémy zaměstnanců (Mystery Shopping, …) Interní předpisy Změny v oblasti lidského faktoru z důvodu pandemické situace Materiální prostředí Interní a externí Stimuly prostředí Merchandising, smyslový marketing, využití POP/POS materiálů Dress code Změny v oblasti materiálního prostředí z důvodu pandemické situace Procesy Interní postupy, úkoly, časové rozvrhy, mechanismy Využití nových technologií, robotizace, automatizace Změny v oblasti procesů z důvodu pandemické situace