Mezinárodní marketing
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Mezinárodní marketing
Info
Term
Summer 2022
Vítejte v předmětu Mezinárodní marketing!
Chapter contains:
1
Discussion Forum
2
Web
Chapter contains:
1
ROPOT
1
Folder
5
Study Materials
Chapter contains:
1
ROPOT
1
Folder
1
Study Materials
Chapter contains:
1
ROPOT
1
Folder
1
Study Materials

Blok 1 - organizace výuky, komunikace, hodnocení

Rozcestník
  • Sylabus: odkaz na sylabus kurzu naleznete po rozbalení položky "Info" vpravo pod úvodním obrázkem na hlavní stránce interaktivní osnovy kurzu.
  • Rozvrhvyučující (vč. odkazu na osobní karty), souhrn kurzu (zkoušky, body ...) naleznete po přihlášení do IS SU pomocí dlaždice "Student" otevřením nabídku u daného kurzu.
Organizace kurzu a podmínky absolvování

1. Tutoriál

Úvod do mezinárodního marketingu, jeho podstata a specifika

Mezinárodní marketingové prostředí kulturní a sociální

Mezinárodní marketingové prostředí ekonomické, právní a politické

2.       Tutoriál

Mezinárodní výzkum trhu

Segmentace zemí a výběr cílového trhu

Strategické plánování v mezinárodním marketingu

 Obchodní metody a formy vstupu na zahraniční trh

Mezinárodní výrobková strategie

3.       Tutoriál

Mezinárodní cenová politika

Mezinárodní distribuční politika

Mezinárodní komunikační proces

Mezinárodní marketing ve službách


Podmínky absolvování předmětu

1. Zpracování seminární práce ve skupinkách  a její odevzdání zde v IS do 15.5. (viz samostatný dokument o SP ve složce  Složky materiálů - 1. tutoriál).  Práci odevzdává za tým jeden student. Název souboru: příjmení_příjmení_příjmení_Název firmy. Po akceptování SP se student může přihlásit na zkoušku (závěrečný test).

2. Absolvování závěrečného testu, jehož minimální počet bodů bude činit 60 % z celkového počtu bodů.

Komunikace

Pro komunikaci v předmětu můžete využít následující možnosti:

  • pro veřejnou komunikaci mezi studenty nebo studenty a vyučujícím můžete využít diskuzní fórum: Novinky a obecná komunikace 
  • vyučujícího můžete kontaktovat také pomocí emailového kontaktu - tímto způsobem si můžete dohodnout on-line soukromou konzultaci v MS-Teams (nebo konzultaci na fakultě), (případně využijte telefonního kontaktu - nezapomeňte na pravidla)
  • ke kontaktu vyučujícího využijte maximálně plánovanou prezenční (on-line) výuku

Další možnosti IS související s komunikací a informacemi

Povinná:

MACHKOVÁ, H., 2015. Mezinárodní marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5366-9.

STARZYCZNÁ, H. a M. STOKLASA, 2020. Mezinárodní marketing. Karviná: OPF SU. 

 

Doporučená:

CATEORA, P. R., M. C. GILLY a J. L. GRAHAM, 2019. International marketing. New York: Mc Graw Hill. ISBN 978-1260547870.

TERPSTRA, V., J. FOLEY A R. SARATHY, 2016. International Marketing. Naper Publishing Group. ISBN 978-0981729381.

Blok 2 - tutoriál 1

Tématický rozsah

1. tutoriál pokrývá oblasti - požadavky a přístup ke studiu, podstata mezinárodního marketingu, mezinárodní marketingové prostředí - ekonomické, politické a právní, kulturní a sociální. Dále zde najdete formulaci dobrovolného úkolu 1 a 2.

Tyto oblasti naleznete v první 3 prezenčních prezentacích. Ve studijní opoře zahrnují 4 první témata a ve složce materiálů.


Blok 3 - tutoriál 2

Tématický rozsah

2. tutoriál pokrývá oblast - formy vstupu na zahraniční trhy, strategie v mezinárodním prostředí a marketingový výzkum v mezinárodním prostředí.

Tuto oblast naleznete v druhé prezentaci nazvané MM 2. tutoriál - formy vstupu, strategie, výzkum.

Blok 4 - tutoriál 3

Tématický rozsah

3. tutoriál pokrývá oblasti - marketingový mix v mezinárodním prostředí, tedy produktové politiky v mezinárodním marketingu, dále cenové, distribuční a komunikační.

Tyto oblasti naleznete ve třetí a čtvrté prezentaci nazvané MM 3. tutoriál - marketingový mix.