Mezinárodní marketing Mezinárodní distribuční politika Ing. Ondřej Mikšík •1 Mezinárodní distribuční strategie. • •2 Problémy mezinárodní distribuce. • •3 Vývojové trendy v mezinárodní distribuci. Obsah semináře csvukrs •Součástí mezinárodní distribuční strategie je rozhodování o: –A: způsobu distribuce, –B: hustotě distribuční sítě, –C: délce distribučních kanálů –D: postavení a kritériích výběru účastníků distribuce, –E: způsobu řízení a koordinace činnosti účastníků distribuce, –F: vlastní fyzické dopravě a skladování distribuovaného zboží, neboli o logistice. 1 Mezinárodní distribuční strategie csvukrs A. Způsob mezinárodní distribuce •Přímá –Firma zajišťuje sama – prodejci, exportní oddělení, zahraniční obchodní pobočky –Výhody – přímý kontakt se zákazníkem –Nevýhody – obtíže a rizika spojená s exportem •Nepřímá –Domácí i zahraniční subjekty nabízející zprostředkování distribuce produktů zákazníkům • • csvukrs •Vyjádřena počtem prvků ve vztahu ke konkrétnímu trhu a výrobku •Ovlivněna charakterem zboží, fází životního cyklu, územními vlivy apod. •Intenzivní distribuce •Selektivní distribuce •Exkluzivní distribuce B. Hustota distribuční sítě csvukrs C. Délka distribučních kanálů •Dána počtem distributorů v řetězci •Ovlivněna hustotou distribuční sítě, průměrným množstvím dodávaného zboží, dobou životnosti zboží, kupní silou, geografickou charakteristikou země • csvukrs •Mezi kritéria pro výběr se řadí např. tyto faktory: –Velikost distribučního partnera, jeho reputace, zkušenosti, prodejní síť, fyzické vybavení a další – D. Výběr distribučního partnera csvukrs E. Řízení členů distribuční sítě •Rozhodování o formách motivace členů distribuční sítě •Motivovat lze – finanční odměnou, věcnou odměnou a psychologicky • csvukrs •Fyzická distribuce zboží mezi členy distribuční cesty •Zahrnuje také plánování a kontrolu fyzického toku produktu F. Mezinárodní logistika csvukrs 2 Problémy mezinárodní distribuce •Neexistující distribuční kanály, blokace užití kanálů, skladování spojeno s riziky, zákony a nařízení, velká vyjednávací síla distributora, přímý marketing csvukrs •Proces internacionalizace obchodních firem •Proces koncentrace •Přesun rozhodovacího vlivu z výrobce na distributora •Diverzifikace strategie distribučních článků •A další 3 Vývojové trendy v mezinárodní distribuci csvukrs Obsah obrázku text, osoba, muž, savci Popis byl vytvořen automaticky