ODPOVĚDNÍK K PŘÍPADOVÉ STUDII Jméno a příjmení členů týmu: Počet získaných bodů: Čas vypracování: 25 minut s následnou diskuzí na semináři Počet bodů: až 3 body dle kvality zpracování Zadání: Všichni členové týmu si nejprve přečtou případovou studii na téma mezinárodní rozvojové strategie retailingu na konkrétním příkladu společnosti Globus. Následně s členy týmu diskutujte nad možnými odpověďmi u níže uvedených otázek. Jakmile budete v týmu rozhodnuti o finální odpovědi, tak ji napište. Na konci semináře odpovědník odevzdejte. 1. Jakou podnikatelskou strategii uplatňuje společnost Globus Holding GmbH & Co.KG. (dále jen Globus)? 2. Hypoteticky můžeme pro účely zopakování teorie nastínit situaci, že roste poptávka po suchém sortimentu. Jakou strategii by měla společnost Globus pro tento sortiment použít? Jmenujte tuto strategii a definujte kroky, které by společnost Globus měla provést. 3. Navrhněte nový trh, na který by společnost Globus mohla vstoupit. Odůvodněte svůj návrh. Můžete své návrhy přizpůsobit také současné situaci na trhu spojené s působením pandemie onemocnění Covid-19. 4. Jaké způsoby vstupu na trh by mohla společnost zvážit pro expanzi na Vámi navržený nový trh? Zhodnoťte jejich výhody a nevýhody. 5. Jakou mezinárodní rozvojovou strategii retailingu společnost realizuje? Odůvodněte své tvrzení.