Řízení lidských zdrojů: prezenční forma studia
Ing. Lucie Meixnerová, Ph.D.
Řízení lidských zdrojů: prezenční forma studia
Info
Term
Summer 2022
Interaktivní osnova obsahuje organizační pokyny k předmětu, přednáškové materiály a studijní podklady k seminářům. 


Vyučující: přednášející a garant předmětu: doc. PhDr. Vojtěch Malátek, CSc.

Cvičící semináře: Ing. Lucie Meixnerová, Ph.D.

Chapter contains:
1
PDF
12
Study Materials
Chapter contains:
1
Homework Vault
1
Folder


Chapter contains:
1
Folder

Organizace výuky: přednášky, semináře

Komunikace
  • konzultace jsou možné osobně, emailem nebo v MS-Teams (předem si domluvit)
  • studenti mohou využít kontaktů z osobní karty vyučujícího (přednášející a garant předmětu - doc. PhDr. Vojtěch Malátek, CSc. nebo cvičící semináře - Ing. Lucie Meixnerová, Ph.D.)
  • ke komunikaci studentů s vyučujícím a mezi sebou můžete využít diskuzního fóra v MS-Teams
  • studenti v případě potřeby také mohou sdílet materiály mezi sebou pomocí Poskytovny předmětu
Organizace studia
Výuka v prostorách OPF SU/MS TEAMS

Výuka probíhá živě v čase dle rozvrhu stanovených rozvrhem hodin (najdete v IS SU),  v prostorách OPF SU. V případě zhoršené epidemiologické situace ( sledujete aktuální informace ),  v online  prostředí v MS Teams.

Cíl předmětu
  • Cílem předmětu je seznámit posluchače s podstatou, významem a terminologií Řízení lidských zdrojů a jeho interdisciplinární povahou. Důraz bude kladen na kritické hodnocení praxe a potřeb personalistiky v současných českých podnicích a organizacích. Předmětem diskuze budou hlavní obsahové úkoly personálního řízení v podnicích a institucích s důrazem na morální aspekty a kooperativní partnerství zaměstnance a zaměstnavatele.

Sylabus 

  1. Teoretické vymezení východisek Řízení lidských zdrojů (ŘLZ)
  2. Personální strategie a plánování v ŘLZ
  3. Analýza a specifikace pracovních míst, vytváření pracovních míst
  4. Získávání, výběr a adaptace zaměstnanců
  5. Rozvoj a vzdělávání zaměstnanců
  6. Pracovní doba a pracovní prostředí
  7. Řízení pracovního výkonu, hodnocení pracovníků, odměňování a motivace zaměstnanců
  8. Pracovní vztahy a kolektivní vyjednávání
Podmínky absolvování předmětu
Povinné požadavky:
1. případová studie: max 20 bodů (možná náhrada za Dotazník, 3x kompletně vyplněný a potvrzený třemi různými organizacemi)
2. průběžný test I.: max. 20 bodů

3. zkouškový zkušební test: max. 60 bodů


Požadavky na seminář:
  • Seznámení na prvním semináři. Textová podoba je vložena v IS SU ve složce Organizace seminářů nebo v Interaktivní osnově.
  • Vypracování případové studie a odevzdání do  IS SU
  • 1x průběžný test, který je v realizován v 8. semináři (online v IS SU)
  • Zkouškový test je realizován ve zkouškovém období, zkouškové termíny určuje garant předmětu

1. Případová studie:

  • Případová studie bude zpracována a odevzdána (nahrána) každým z účastníků semináře individuálně, prostředníctvím IS SU. Termín odevzdání je do 8. 5. 2022 do 23:59 hod v IS SU. Po odevzdání bude případová studie vyhodnocena nejpozději do 13. semináře. Vyhodnocení bude dostupné na tomto portálu.
  • Případovou studii lze odevzdat jen do IS SU, jiná forma odevzdání anebo po termínu není možná, hodnocena 0 body.

Zadání případové studie:

  • Případová studie je skutečné nebo smyšlené vylíčení nějakého organizačního problému z oblasti řízení lidských zdrojů, který mají jednotliví studenti vyřešit. Základem je, aby se jednalo o problém k řešení, na kterém student může ukázat, že je schopen aplikovat naučené v praxi.
  • Není to rešerše odborné (teoretické části) literatury.
  • Témata: problematika oblasti ŘLZ (okruhy v sylabu v IS SU – Katalog předmětů)

Hodnocení případové studie:

  • Hodnocení  dostupné v IS SU ve složce Organizace seminářů nebo v Interaktivní osnově.

 Dotazníky:

  • Dotazníky budou zpracovány a odevzdány (nahrány) každým z účastníků semináře individuálně, prostředníctvím IS SU. Termín odevzdání je do 8. 5. 2022 do 23:59 hod v IS SU. Po odevzdání budou dotazníky vyhodnoceny nejpozději do 13. semináře. Vyhodnocení bude dostupné na tomto portálu.
  • Dotazníky lze odevzdat jen do IS SU, jiná forma odevzdání anebo po termínu není možná, hodnocena 0 body.

2. Průběžný test I:

  • termín průběžného testu I. je v 8. semináři

    témata: 1. - 7. semináře

  • týden: 11. 4. - 15. 4. 2022

  • délka: 20 minut, 20 otázek

Náhradní termíny: průběžný test I.:

  • náhradní termíny jsou ve 11. týdnu semináře, online test v IS SU

  • pouze pro studentky/y, kteří se neúčastnili řádných termínů (omluva z důvodu např. nemoci)

  • není to opravný termín hodnocení průběžného testu


3. Zkouškový zkušební test:

  • v kompetenci garanta předmětu


Hodnocení - stupnice pro celkové hodnocení absolvování NPRLZ

(součet bodů z hodnocení případové studie, dvou průběžných testů a výsledků zkušebního testu)

100  - 94 bodů   A

93 - 86     bodů   B

85 -78       bodů   C

77 - 70      bodů   D

69 - 60      bodů    E

59 a méně bodů  F

Literatura
  • ARMSTRONG, M., 2015. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy. 13. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5258-7.
  • DESSLER, G., 2018. Fundamentals of Hruman Resource Management. 5. vyd., Pearson, Cambridge. ISBN 978-01347 40218.
  • KELLER, J., 2007. Sociologie organizace a byrokracie. 2. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství. ISBN 978-80-86429-74-8.
  • KUCHARČÍKOVÁ, A. a J. VODÁK, 2007. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1904-7.
  • PLAMÍNEK, J., 2009. Týmová spolupráce a hodnocení lidí. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2796-7.
  • ŠIKÝŘ, M., 2012. Personalistika pro manažery a personalisty. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4151-2.

Přednášky: doc. PhDr. Vojtěch Malátek, CSc.

Semináře: Ing. Lucie Meixnerová, Ph.D.

Homework Vaults
Homeworks, file collecting.

Testy