Nákupní marketing PEMBPMPU
doc. Ing. Martin Klepek, Ph.D.
Nákupní marketing PEMBPMPU
Info
Období
léto 2023

V předmětu nákupní marketing se dozvíte něco o tom, jak fungují B2B trhy, jaká jsou jejich specifika a na co vše se v roli marketéra na těchto trzích musíte připravit. Dále probereme, jak se připravit na obchodní jednání a jak vést vyjednávání. Pobavíme se o tom, jaké jsou ideální valastnosti nákupce i prodejce. Poznáte jak funguje nákupní chování organizací a jaké role jsou v nákupním týmu nejčastěji zastoupeny. Provedeme vás procesem hodnocení dodavatele, abyste byli schopni vybrat relevantní partnery pro váš budoucí podnik nebo zaměstnavatele. Specificky se pak zaměříme na brief, neboli zadání marketingového výzkumu a marketingové komunikace. Dále také odkryjeme, jaké jsou předpoklady dlouhodobé soupráce s dodavatelem služeb.

Kapitola obsahuje:
1
PDF
1
Složka
1
Web
Kapitola obsahuje:
1
Odpovědník

Organizace výuky, komunikace, hodnocení, ...

Rozcestník
  • Sylabus: odkaz na sylabus kurzu naleznete po rozbalení položky "Info" vpravo pod úvodním obrázkem na hlavní stránce interaktivní osnovy kurzu.
  • Rozvrhvyučující (vč. odkazu na osobní karty), souhrn kurzu (zkoušky, body ...) naleznete po přihlášení do IS SU pomocí dlaždice "Student" otevřením nabídku u daného kurzu.

TipVýše uvedené odrážky je také možné umístit do rámečku "Úvodní text" umístěného pod hlavičkou kurzu.

Ing. Martin Klepek
Osobní stránka vyučujícího v IS SU - rozvrh, kontakty ...
Organizace kurzu/předmětu
• v přednáškách se naučíte jak věci fungují a v seminářích si je sami vyzkoušíte dělat
• v každém semináři můžete získat body za aktivitu nad rámec fyzické účasti
• v průběhu semestru zpracujete jako tým seminární práci, kterou nejprve odprezentujete na semináři. Zde dostanete zpětnou vazbu a budete mít šanci do finální prezentace změny zapracovat
• hodnotíme nejen finální kvalitu, ale také progres, který jste schopni na základě zpětné vazby udělat
Komunikace

Pro komunikaci v předmětu můžete využít následující možnosti:

  • komunikace v příslušném týmu v MS-Teams
  • vyučujícího můžete kontaktovat také pomocí emailového kontaktu - tímto způsobem si můžete dohodnou on-line soukromou konzultaci v MS-Teams (nebo konzultaci na fakultě), (případně využijte telefonního kontaktu - nezapomeňte na pravidla)
  • ke kontaktu vyučujícího využijte maximálně plánovanou prezenční výuku
Literatura
  • HECZKOVÁ, M. a P. SÝKOROVÁ. Nákupní marketing. Karviná: SU OPF, 2013. ISBN 978-80-7248-983-1. info
  • BENTON, W.C. Purchasing and Supply Chain Management. London: Irwin: Mc Graw-Hill, 2009. ISBN 978-00-712-8913-9. info
  • KAPLAN, M., ZRNÍK, J. a KOL. Firemní nákup a e-aukce. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2002-9. info
  • KOTLER, P. a W. PFOERTSCH. Brand Management. 2006. ISBN 9783540447290. info
Podmínky absolvování
• účast na seminářích minimálně 60%
• aktivita na seminářích maximálně 20 bodů
• prezentace seminární práce 20 bodů
• zápočtový test 20 bodů
• celkově je možné získat 60 bodů

• zápočet minimálně 40 bodů

Studijní materiály

Text hlavní studijní opory
Heczková a Sýkorová 2014 - Nákupní marketing


Prezentace
Složka prezentací s aktuálními pdf
Informační portál výzkumné agentury B-inside, která se zabává B2B trhy
Najdete zde zajímavé statistiky, tipy a odkazy na další zdroje

Otázky, testy, úkoly