Mezinárodní marketing 1. seminář Ing. Ondřej Mikšík 20.2.2022 •Ing. Ondřej Mikšík •Regionální značení, e-shopy, obchodní strategie, podpora inovací pro start-upy a SME, metavesmír, chování spotřebitelů •BAUMANN Group •e-mail: miksik@opf.slu.cz •Kancelář B201 Seznamte se csvukrs •Podmínky předmětu •Studijní literatura •Zábava J • •Definice mezinárodního marketingu •Odlišnosti mezinárodního marketingu od tuzemského •Koncepce mezinárodního marketingu •Motivy vstupu na zahraniční trhy Obsah semináře csvukrs •Účast na seminářích – 50 %. •Vypracování a prezentace seminární práce v týmu 4 studentů – celkem max. 15 bodů. •Písemný test – max. 40 bodů. •Bonusy – odborník z praxe, dotazník atd. uvidí se, co a jak. • • Podmínky předmětu Známka Počet bodů A 55 – 52 B 51 – 48 C 47 – 43 D 42 – 38 E 37 – 33 csvukrs •Seminární práce je zde nastavena velmi lehce, viz samostatný dokument. •Vypracováním seminární práce se naučíte celý předmět = lehká zkouška. •Vypracování probíhá v týmu = učíte se spolupracovat, řídit, delegovat atd. •Prezentace vás budou provázet celým životem, tady máte možnost si to vyzkoušet v bezpečném prostředí (nepřijdete o práci, když to nebude top). Seminární práce csvukrs Na testu Obsah obrázku text Popis byl vytvořen automaticky csvukrs •Skripta Starzyczná a Stoklasa (v ISu). • •Prezentace v ISu. • •Závěrečný test bude z učiva probíraného na přednáškách! Studijní materiály csvukrs •FB skupina Marketing OPF Karviná. •FB skupina katedry - Katedra podnikové ekonomiky a managementu (KPEM) SU OPF Karviná. •http://www.marketingovenoviny.cz/ •http://www.m-journal.cz/cs/ •http://strategie.e15.cz/ •http://tyinternety.cz/ •http://www.markething.cz/ • •A další http://mashable.com/, http://www.forbes.cz/, http://www.engadget.com/ apod. Co sledovat csvukrs •Mezinárodní marketing je v nové verzi státnic, má tam 5 otázek pokrývajících celý rozsah předmětu. • •Mezinárodní marketing je vyvrcholení vaší cesty studiem marketingu a obchodu, můžete zde uplatnit vše, co jste se zatím naučili. • •Snad to nebude nuda a budeme se všichni bavit Trocha motivace J csvukrs •Vytvořte skupiny po 3 - 4 • •Každá skupina dostane jeden pojem (produkt) • •Vaším úkolem je pojmy vysvětlit ostatním skupinám – jste zástupci české firmy na novém zahraničním trhu – zákazníci na tomto trhu neznají produkty, které nabízíte – Váš úkol je seznámit zákazníky co nejlépe s českým produktem, který chcete v zahraničí prodávat Trocha zábavy, než začneme J csvukrs •Mezinárodní marketing • •Podnikatelská filozofie zaměřená na uspokojování potřeb a přání zákazníků na mezinárodních trzích. Cíl mezinárodní marketingové strategie – vytvářet maximální hodnotu pro firemní partnery, vyhledávání podnikatelských příležitostí na mezinárodních trzích Mezinárodní marketing vs. Tuzemský I csvukrs •Tuzemský marketing • •Orientovaný na domácí trh •V domácím prostředí čelí firma poměrně známým a identifikovatelným vlivům •Můžeme lépe zjistit chování zákazníků a jejich preference Mezinárodní marketing vs. Tuzemský II csvukrs •Sociální a kulturní odlišnosti a jejich vliv na chování a rozhodování spotřebitelů. •Odlišnosti v obchodních jednáních. •Jazykové bariéry. •Legislativní předpisy. •Potenciální dosah cca 190 zemí. •Převládající snaha upřednostňování domácích výrobků zejména ve vyspělých zemích. •Pouze relativní vypovídací schopnost marketingového výzkumu v zahraničí v oblasti jak primárních tak sekundárních zdrojů informací. •Samotná práce v cizím prostředí. •Vliv profesionálních lobby. •Vyšší náklady oběhu. •Řízení akcí na dálku. Podstatné rozdíly mezi tuzemským a mezinárodním marketingem csvukrs •Vývozní (exportní) marketing –Základní, nejnižší forma mezinárodního marketingu, zboží posíláno přes národní hranice; nutnost výběru trhů, volby distribuce a případná modifikace produktu •Globální marketing –Marketingové aktivity jsou globální a pokrývají celý svět; snaha dosáhnout úspor z rozsahu – výrobek prodáván za rozumnou cenu na globálním trhu; firma vytváří globální marketingovou strategii, ale cena, distribuční kanály a reklama se mohou v zemích lišit •Interkulturní marketing (euromarketing, cross-kulturní, etnomarketing) –Firma zkoumá a adaptuje se na odlišné mezinárodní marketingové prostředí, podle toho vytváří specifický marketingový mix Koncepce mezinárodního marketingu csvukrs •Aktivní – výhodnější ekonomické podmínky v zahraniční, unikátní výrobky, rozšíření tržního podílu, devalvace měny, nová poptávka po zboží, úspory z rozsahu, vytvoření image mezinárodní firmy – •Pasivní –konkurenční tlaky (vstup konkurence na domácí trh), vytížení výrobních kapacit, klesající domácí prodeje a zisky (restriktivní opatření, zhoršení obchodně-politického klimatu), omezení rizika, nadvýroba, blízkost zákazníků, nasycené domácí trhy • Motivy vstupu na zahraniční trhy csvukrs Obsah obrázku text Popis byl vytvořen automaticky