REGIONÁLNÍ EKONOMIKA A POLITIKA DOC. ING. KAMILA TUREČKOVÁ, PH.D., MBA Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné LS 2023/2024 BPREP/BKREP ZÁKLADNÍ INFORMACE 1. ZÁKLADNÍ INFORMACE BPREP: PODMÍNKY ABSOLVOVÁNÍ §Povinná účast na seminářích §min. 60 % z uskutečněných seminářů §omluvy na základě lékařského potvrzení (omluva a dodání potvrzení do 5-ti pracovních dnů ode dne nepřítomnosti) §2 prezentace na seminářích (max. 30 bodů) §Volitelný průběžný test nebo krátká úvaha na zvolené téma (max. 20 bodů) §On-line zkouška prostřednictvím odpovědníků v IS (max. 50 bodů) ¡ celkem max. 100 bodů ¡ ¡Volitelný průběžný test probíhá přes odpovědníky on-line, skládá se z 20 otázek hodnocených po 1 bodu (ano/ne) a máte na něj 6 minut. Na tento test se nikam nezapisujete. ¡Prezenční studium: ke zkoušce je připuštěn pouze student, jenž má splněnou docházku ze seminářů a na semináři odprezentované obě prezentace na stanovené téma. BKREP: PODMÍNKY ABSOLVOVÁNÍ (VČETNĚ ISP + ERASMUS) §Zpracování eseje/úvahy dle stanoveného tématu a odevzdané do daného termínu (max. 30 bodů) §On-line zkouška prostřednictvím odpovědníků v IS (max. 70 bodů) ¡ celkem max. 100 bodů ¡ESEJ/ÚVAHA ¡cca 1,5 strany čistého textu (Times New Roman, vel. písma12, jednoduché řádkování, cca 600-700 slov) ¡celkem max. 4 strany se všemi náležitostmi…. (stačí jméno, datum, číslo studenta, název, vlastní text a seznam použitých zdrojů) ¡bude hodnocena obsahová strana a formální úprava textu, v případě, že využijete některé cizí zdroje či informace, je nutné je na konci uvést ve formátu dle aktuálního Pokynu děkana pro úpravy, zveřejňování a ukládání VŠKP ¡doporučuji se seznámit s tím, co to esej/úvaha je a jaké má náležitosti (pokud práce nebude esejí/úvahou nebude hodnocena!) ¡zpracování eseje/úvahy je pro kombinovanou formu studia dobrovolné (to neplatí pro ISP a ERASMUS!) ¡hotovou esej/úvahu je potřeba vložit do „Odevzdávárny“ v IS do 8.4.2024 ¡téma: Jak by jste v roli veřejného sektoru (obce, ministerstva …) řešili eliminaci (odstranění/zrušení) vyloučených lokalit? CELKOVÉ HODNOCENÍ PŘEDMĚTU §A = 100 – 96 bodů §B = 95 - 90 bodů §C= 89 – 80 bodů §D = 79 - 70 bodů §E = 69 – 60 bodů §F = 59 a méně bodů ¡ ¡ •pokud zjistíte, že jsem Vám špatně zapsala bodové či celkové hodnocení z předmětu nebo jeho aktivit, kontaktujte mne, individuálně co nejdříve vyřešíme •za případné další volitelné aktivity mohou studenti obdržet body navíc (tyto body jsou nad rámec řádného hodnocení bodovaných aktivit uvedených v podmínkách absolvování předmětu) •průběžné hodnocení studijních aktivit je k dispozici v IS obvykle s max. týdenním zpožděním nebo je k dispozici přímo v hodině u vyučujícího •zkouška má formu testovacích otázek (výběr správné varianty (variant), doplnění, ano/ne), jedna otázka 2 body •celkem je k dispozici 25 otázek na 11 minut., resp. pro kombinovanou formu studia 35 otázek na 15 minut •student se musí zapsat na termín zkoušky, aby mohl vyplnit aktuální odpovědník (jinak je hodnocen vždy F) •pokud nemáte možnost on-line testování (průběžný, zkouškový test), lze se individuálně domluvit na písemné formě na fakultě •pokud odpovědníky nebudou po technické stránce správně fungovat, bude test nahrazen v jiném termínu •otázky na test jsou voleny z přednáškových prezentací a přednášky jako takové •standardně je vypisováno 5-7 zkouškových termínů včetně jednoho „zkušebního“ •„zkušební test“ je volitelný, realizuje se přes odpovědníky na konci výuky v semestru a student si na něm může ověřit své znalosti a seznámit se s konkrétní formou zkoušky PREZENTACE NA SEMINÁŘI (BPREP); 2 X 15 BODŮ individuální prezentace skupinová prezentace §1 student = jedna prezentace, na cca 6-8 minut §4 prezentace na seminář (PowerPoint, max. 12 snímků) §libovolná „netradiční“ prezentace o obci (městě), ve které žiji §co by mohlo danou obec zatraktivnit (pro obyvatele, firmy, návštěvníky) a zlepšit životní úroveň jejích obyvatel + jak by toho šlo dosáhnout (relevantní návrhy řešení) §propojení na studovaný předmět Regionální ekonomika a politika §2-3 studenti = jedna prezentace, na cca 15-20 minut §2-3 prezentace na seminář (PowerPoint) §prezentace na jedno ze stanovených témat: 1.projekt Vesnice roku 2.projekt Labe – Odra – Dunaj 3.projekt Via Czechia a projekt Cesta Českem 4.statut Památek UNESCO v ČR 5.(tranzitní) železniční koridory a dálniční infrastruktura v ČR 6.brownfieldy v sídelní struktuře českých měst a obcí 7.projekt „Najdi svého zemědělce“ 8.Baťův kanál 9.případně jiné dle dohody s vyučujícím §velmi krátké představení problematiky, výhody, nevýhody, vztah k regionálnímu rozvoji + přínos a rizika pro ekonomické subjekty (firmy, místní obyvatele, návštěvníky) apod. !!! •hodnotí se nápad, originalita, obsahová správnost, prezentace a přednes •nutné doplnit o použité textové zdroje na konci prezentace (uvádět dle Pokynu děkana pro úpravy, zveřejňování a ukládání VŠKP) i případné zdroje obrázků (zde formou odkazu) •hotovou prezentaci je potřeba vložit do „odevzdávány“ v IS 2 dny předem, tj. do pondělí do 23:59 hodin PLÁNOVANÝ ROZPIS PŘEDNÁŠEK A SEMINÁŘŮ 7 ZÁKLADNÍ A DOPORUČENÉ ZDROJE DĚKUJI ZA POZORNOST.