Podnikání na internetu Přednáška č. 5 doc. Mgr. Petr Suchánek, Ph.D. suchanek@opf.slu.cz E-business prostředí •Podnikatelské prostředí –Zákazníci –Spolupracující podnikatelské subjekty –Konkurenční podnikatelské subjekty –Finanční instituce –Instituce veřejné a státní správy –Poskytovatelé komunikačních služeb –další • E-business prostředí E-business prostředí •Podnikatelské prostředí –Lokální –Globální •Klíčové ukazatele – –právní formy podnikání, –legislativa, –daňový systém, –investiční klima –klíčová odvětví, –exportní úspěšnost, –sociální úroveň, –kupní síla –a další E-business prostředí •Počet on-line připojených uživatelů k Internetu –Ne všichni nakoupili •Potřeby zákazníků •Požadavky zákazníků •Růst inteligence a gramotnosti • • E-business prostředí •Zákazník & produkt • • http://www.synext.cz/rozhodovaci-proces-pri-b2c-nakupech.html E-business prostředí •Zákazník & produkt • poznání potřeb Øreálné; Øvyvolané; • definování výrobku Øzákazník si zjišťuje různé vlastnosti výrobku; • poznání dodavatelů Økdo a za jakých podmínek určitý výrobek prodává na trh; Øporovnání dodavatelů; Øsnaha najít výrobek, který by nejlépe vyhovoval potřebám a prioritám zákazníka; – • E-business prostředí •Zákazník & produkt • poznání dodavatelů – zdroje informací Øpřímá nabídka; Øreklama; Øinternet; Øvýstavy a další zdroje; • výběr dodavatele Ø (cena, značka výrobku, image výrobku, služby dodávané k výrobku, poměr kvalita/cena, míra šetrnosti výrobku k přírodě, ..) •nákup •pozitivní nebo negativní dojem • – • E-business prostředí •Výrobek po nákupu http://marketing.topsid.com/index.php?war=chovani_zakaznika&unit=rozhodovaci_proces E-business prostředí •Dobrý produkt za dobrou cenu; •Viditelný a jasný kontakt; •Stručné a jasné obchodní podmínky; •Nákup bez registrace; •Heuréka (recenze, porovnání obchodů); •Rychlá a jasná komunikace; •Definice konkurenční výhody; •Nerealizovat cenovou válku; •Neustále komunikovat a dávat o sobě vědět; •Dát návštěvníkům „něco“ navíc. – • E-business prostředí •http://retailnews.cz/2017/10/04/cim-a-jak-nejlepe-oslovit-zakaznika/ •https://www.mediaguru.cz/clanky/2016/10/emailing-zakazniky-je-nutne-oslovit-co-nejosobneji/ •https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/trzby-e-shopu-letos-prolomi-hranici-100-miliard-dopravcum-al/ r~8a7570aed1b811e6a78c002590604f2e/?redirected=1521405459 •