Logistika Řízení vztahů se zákazníky Tomáš Pražák Katedra podnikové ekonomiky a managementu CRM (Customer Relationship Management) •Každá společnost se zabývá těmito problémy: –Udržení stávajících zákazníků; –Porozumění zákazníkům; –Schopnost jim naslouchat; –Identifikace klíčových procesů; –Zvyšování spokojenosti zákazníků při zlepšování klíčových procesů; –Tvorba marketingové strategie k udržení stávajících zákazníků a získání zákazníků nových; –Schopnost oslovit nové zákazníky. 2 csvukrs CRM (Customer Relationship Management) •Cíle CRM –zlepšit cílení služeb; –lépe porozumět zákazníkům; –identifikovat konkrétní potřeby zákazníků. •CRM je podpora dlouhodobé strategie na poli: –komunikace; –marketing; –obchodu; –servisu. 3 csvukrs CRM (Customer Relationship Management) •CRM nám pomáhá získat detailní informace o: –Aktuálních zákaznících a jejich potřebách a využívaných službách či produktech, které kupují; –Veškerých obchodních transakcích (fakturace, objednávky, poptávky); –Zákaznických službách (jaké nejvíce využívají, helpdesk, podnikové služby); –Analýze a strategii (plánování marketingových kanálů, kontaktní střediska, rozvoj marketingových služeb apod.). • 4 csvukrs CRM (Customer Relationship Management) 5 csvukrs Typy CRM • 6 Obsah obrázku text, dokument, účtenka Popis byl vytvořen automaticky Obsah obrázku text, účtenka, algebra Popis byl vytvořen automaticky csvukrs Výběr CRM • 7 •Plánujete obnovu již existujícího CRM systému nebo jde o první implementaci? •Jaké softwarové řešení momentálně využíváte? •Na co chcete CRM prioritně využívat? •Jaké jsou potřeby vaší společnosti? •Jakým směrem chcete posunout váš byznys? •Které procesy potřebujete zautomatizovat? •Jsou data, která se budou integrovat do nového CRM systému, aktuální? •Jaký je celkový rozpočet na projekt a harmonogram z vaší strany? csvukrs Výběr CRM • 8 •Plánujete obnovu již existujícího CRM systému nebo jde o první implementaci? •Jaké softwarové řešení momentálně využíváte? •Na co chcete CRM prioritně využívat? •Jaké jsou potřeby vaší společnosti? •Jakým směrem chcete posunout váš byznys? •Které procesy potřebujete zautomatizovat? •Jsou data, která se budou integrovat do nového CRM systému, aktuální? •Jaký je celkový rozpočet na projekt a harmonogram z vaší strany? csvukrs Zavedení CRM • 9 Obsah obrázku text, snímek obrazovky, Písmo, design Popis byl vytvořen automaticky csvukrs Předpoklady CRM • 10 csvukrs Předpoklady CRM • 11 Obsah obrázku text, rukopis, inkoust, dokument Popis byl vytvořen automaticky csvukrs Zdroje CRM • 12 Obsah obrázku text, Písmo, snímek obrazovky, diagram Popis byl vytvořen automaticky csvukrs Znaky CRM • 13 Obsah obrázku text, snímek obrazovky, dokument, Písmo Popis byl vytvořen automaticky Obsah obrázku text, kresba, Dětské kresby, rukopis Popis byl vytvořen automaticky csvukrs Retence zákazníků • 14 Obsah obrázku text, snímek obrazovky, dokument, Písmo Popis byl vytvořen automaticky csvukrs Děkuji za pozornost Logistika – CRM Obsah obrázku text, kresba, Dětské kresby, rukopis Popis byl vytvořen automaticky