- Sylabus: odkaz na sylabus kurzu naleznete po rozbalení položky "Info" vpravo pod úvodním obrázkem na hlavní stránce interaktivní osnovy kurzu.
- Rozvrh, vyučující (vč. odkazu na osobní karty), souhrn kurzu (zkoušky, body ...) naleznete po přihlášení do IS SU pomocí dlaždice "Student" otevřením nabídku u daného kurzu.
Máte zapnutý náhled celé osnovy, zpět na běžné zobrazení.
Načítání a prohlížení osnovy může být v závislosti na množství obsahu pomalejší.
V tomto bloku naleznete základní informace k předmětu - anotaci předmětu, požadavky na studenta, způsob hodnocení, rozpis témat a literaturu ke studiu, dále možnosti komunikace a jiné organizační informace.
V rámci tohoto tutoriálu budou pokryty následující oblasti - předmět a typologie marketingového výzkumu, informační zajištění marketingového výzkumu, metody a techniky marketingového výzkumu.
V rámci tohoto tutoriálu budou pokryty následující oblast - proces marketingového výzkumu.
V rámci tohoto tutoriálu budou pokryty následující oblasti - metody výzkumu - dotazování, pozorování, experiment. Dále obsahuje aplikaci marketingového výzkumu v praxi.
Blok 1 - organizace výuky, komunikace, hodnocení
1. Předmět a typologie marketingového výzkumu.
2. Informační zajištění marketingového výzkumu, marketingový informační systém, databázový marketing.
3. Metody marketingového výzkumu, kvantitativní a kvalitativní marketingový výzkum.
4. Návrh a příprava marketingového výzkumu.
5. Realizace marketingového výzkumu.
6. Tvorba dotazníku, typy otázek, struktura, škálování.
7. Metody vyhodnocování získaných dat, zpracování a analýza údajů.
8. Využití dalších matematicko-statistických metod v marketingovém výzkumu.
9. Regresní a korelační analýza a prognózování časových řad.
10. Metody vyhodnocování získaných dat, zpracování a analýza údajů.
11. Interpretace a prezentace výsledků výzkumu.
12. Řízení marketingového výzkumu, etika výzkumu.
13. Aplikace marketingového výzkumu.
Případová studie
Nutnou podmínkou připuštění k zápočtu je zpracování případové studie a její odevzdání zde v IS do 20.5. Jakýkoliv pokus o podvod (stejný text u více studentů, chybné vyplnění apod.) bude potrestán -10 body k zápočtu, stejně tak pozdní odevzdání. Ve složce studijních materiálů jsou 3 varianty (A, B, C). Podle počátečního písmene Vašeho příjmení zpracujete jednu z variant: příjmení A-J zpracují variantu A, příjmení K-P zpracují variantu B, příjmení R-Z zpracují variantu C.
Pro komunikaci v předmětu můžete využít následující možnosti:
- pro veřejnou komunikaci mezi studenty nebo studenty a vyučujícím můžete využít diskuzní fórum: Novinky a obecná komunikace
- vyučujícího můžete kontaktovat také pomocí emailového kontaktu - tímto způsobem si můžete dohodnout on-line soukromou konzultaci v MS-Teams (nebo konzultaci na fakultě), (případně využijte telefonního kontaktu - nezapomeňte na pravidla)
- ke kontaktu vyučujícího využijte maximálně plánovanou prezenční (on-line) výuku
Další možnosti IS související s komunikací a informacemi
- spolupracujte s kolegy nebo pomáhejte kolegům prostřednictvím sdílení svých materiálů, poznámek atp. v Poskytovně (viz. nápověda: Mohou materiály vystavovat i studenti? )
- nechte si zasílat oznámení o změnách ve vybrané složce předmětu (viz nápověda: Jak získám informace o nově vložených souborech?)
- informace o bodování nebo známkování naleznete v průběhu semestru v poznámkových blocích.
Povinná:
KOZEL, R. a kol., 2015. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0966-X.
STOKLASA, M., 2023. Marketingový výzkum. Karviná: OPF. ISBN 978-80-7510-575-2.
TAHAL, R. a kol., 2017. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0206-8.
Doporučená:
HENDL, J., 2016. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0982-9.
MALHOTRA, N. K., D. NUNAN a D. F. BIRKS, 2017. Marketing Research: an applied approach. New York: Pearson. ISBN 9781292103129.
SAUNDERS, M., P. LEWIS a A. THORNHILL, 2015. Research methods for business students. Harlow, England: Pearson. ISBN 978-1-292-01662-7.
Blok 2 - tutoriál 1
1. tutoriál pokrývá oblasti - předmět a typologie marketingového výzkumu, informační zajištění marketingového výzkumu, metody a techniky marketingového výzkumu.
Tyto oblasti naleznete v první prezentaci nazvané 1. tutoriál Marketingový výzkum.
Informační mezera, marketingový výzkum, monitorovací výzkum, explorativní výzkum, deskriptivní výzkum, explanační (kauzální) výzkum, prognostický výzkum, data, informace, znalosti, kvantitativní data, kvalitativní data, sekundární data, primární data, validita, reliabilita, marketingový informační systém.
- Objasnit, proč děláme marketingový výzkum.
- Vyjádřit vlastními slovy co to je marketingový výzkum.
- Pojmenovat základní typy výzkumu.
- Vysvětlit posloupnost data, informace, znalosti.
- Definovat kvantitativní a kvalitativní data, sekundární a primární.
- Interpretovat vlastnosti dat a popsat, čemu se při práci s daty vyvarovat.
- Popsat marketingový informační systém.
Blok 3 - tutoriál 2
2. tutoriál pokrývá oblast - proces marketingového výzkumu.
Tuto oblast naleznete v druhé prezentaci nazvané 2. tutoriál MV - proces výzkumu.
Proces marketingového výzkumu, problém firmy, cíl výzkumu, výzkumná otázka, hypotéza, plán výzkumu, předvýzkum, orientační analýza, výzkumný vzorek, sběr údajů, zpracování údajů, kódování, kontrola dat, analýza dat, deskriptivní analýza dat, typy proměnných, interpretace dat, prezentace výsledků.
- Popsat proces marketingového výzkumu.
- Sestavit brief (zadání) výzkumu.
- Formulovat problém, cíl výzkumu, výzkumnou otázku a hypotézy.
- Sestavit plán výzkumu.
- Objasnit výzkumný vzorek.
- Provést sběr údajů.
- Provést zpracování údajů.
- Navrhnout analýzu údajů.
- Objasnit interpretaci údajů.
- Navrhnout prezentaci výsledků.
Blok 4 - tutoriál 3
3. tutoriál pokrývá oblasti - metody výzkumu - dotazování, pozorování, experiment. Dále obsahuje aplikaci marketingového výzkumu v praxi.
Tyto oblasti naleznete ve třetí a čtvrté prezentaci nazvané 3. tutoriál MV - metody výzkumu, aplikace MV.
Dotazování telefonické, písemné, online a osobní, dotazník, anketa, respondent, škály, otevřené otázky, uzavřené otázky, rozhovor, hloubkový rozhovor, pozorování, subjektivita, zkreslení, participace, mystery shopping, technické zabezpečení pozorování, případová studie, snímkování, experiment, experimentální skupina, kontrolní skupina, závislá a nezávislá proměnná, typy experimentů, test marketing, A/B testování, návrh experimentu.
- Objasnit 4 techniky dotazování.
- Sestavit dotazník.
- Vysvětlit rozhovor jako výzkumnou techniku pro sběr dat.
- Vymezit pozorování.
- Interpretovat subjektivitu při pozorování.
- Vybrat vhodný styl pozorování pro vaši konkrétní potřebu výzkumu.
- Orientovat se v praktických aplikacích pozorování.
- Definovat experiment.
- Orientovat se v typech experimentů.
- Navrhnout vlastní experiment.