Projekt pro realizaci společensky odpovědných aktivit (CSR) ve firmě/organizaci Seminární práce do předmětu: Společenská odpovědnost firem, neziskového sektoru a veřejné správy Jméno a příjmení: UČO: Karviná 2024 Struktura seminární práce 1. Úvod Představení firmy/organizace, jak přistupuje ke společensky odpovědným aktivitám, úvodní vymezení problematiky a vztahu daného subjektu k CSR. 2. Představení Vámi navrhovaného projektu Projekt může realizovat jeden subjekt nebo je možná spolupráce mezi více subjekty apod. Nutno vymezit: · Výchozí podmínky – objasňují daný problém, který je potřeba řešit, je vymezena a popsána současná situace/stav, kterou je nutné řešit · Cíle projektu • Primární cíl projektu – hlavní cíl projektu, kritérium SMART • Sekundární cíl/e projektu – dílčí cíle projektu, kritérium SMART · Výstup, výsledek, přínosy projektu • Výstup projektu – jedná o konkrétní řešení (může to být např. nová služba, založení podpůrného centra apod.) • Výsledek – výsledek změny vyplývající z výstupů • Přínosy – měřitelné zlepšení vyplývající z výsledků 3. Projekt může pokrývat všechny oblasti CSR (sociální, environmentální, ekonomickou) nebo může být koncentrován pouze na určitý pilíř, dle zaměření si přizpůsobte i oblast. • Vymezit v projektu oblast aktivit firmy/organizace k sociálnímu pilíři (jaké aktivity plánujete realizovat, jak budou měřeny, vyhodnocovány, jsou nákladově přijatelné?) • Vymezit v projektu oblast aktivit firmy/organizace k environmentálnímu pilíři (jaké aktivity jsou využívány, plánovány využívat, jak jsou měřeny, vyhodnocovány, jsou nákladově přijatelné?) • Vymezit v projektu oblast aktivit firmy/organizace k ekonomickému pilíři (jaké aktivity jsou využívány, plánovány využívat, jak jsou měřeny, vyhodnocovány, jsou nákladově přijatelné?) 4. Harmonogram realizace Stanovení si časového rámce přípravy, plánu, realizace i vyhodnocení projektu. Nastavení a rozvrhnutí jednotlivých fází projektu a jejich časovou náročnost. 5. Rozpočet projektu Uvedení položek, které jsou nutné pro zabezpečení a realizaci projektu. Rozpočet stanovujte v jednoduché, přehledné podobě. Možno rozložit náklady i na přímé/nepřímé apod. 6. Jak bude firma/organizace přistupovat k informování svých zájmových skupin (stakeholderů) o svých společensky odpovědných aktivitách 7. Jaké přínosy/nevýhody má firma/organizace z realizace plánovaného projektu 8. Závěr Shrňte podstatná fakta o projektu a jeho realizaci. Důraz na přínosy (měřitelné), výhody, aktivity a budoucí např. konkurenční výhodu či dopady v rámci pilířů CSR.