2.5 Matice problémů Popis Změna perspektivy 1: Změna perspektivy 2: Změna perspektivy 3: Problém 1: • Problém 2: Problém 3: t i ■ i • ■ ■ ■ • A Začínejte vždy od konkrétního problému, čím konkrétnější, tím lepší Kam dál. str. 33 Ourboxers _i 2.5 Matice problémů Cli Generování nových nápadu pomocí technik, která vám mění úhel pohledu na problematiku. Kdy použít Kdykoliv hledáte nové nápady a nedaří se vám vymýšlet nové nápady samo o sobě. Doporučujeme využít skupinovou dynamiku a otevřít tak prostor pro tradiční brainstorming. Potřebný čas 30-120 minut (podle počtu poli) Průběh 1. Pojmenujte TOP problémy vaší cílovky 2. Zvolte vhodná Přerámování nebo Trendy 3. Opakujte pro každou buňku: A. 2 min: ticho k zamyslenia sepsání nápadů B. 5 min: postupně si prezentujte nápady a brainstormujte C. 3 min: vyberte tři nejzajímavější nápady 4. Použijte fix nebo malé lepící puntíky a nechte každého z týmu vybrat 2 nejzajímavější nápady (tečka jixou nebo puntík na lísteček) Příklad Přerámování': Trend: i Jsem CEO Google. Máme nekonečně peněz, lidí a mám 3D tisk technologickou firmu Problém 1: Cílovka často trpí na puchýře na nohou... Vyfotím svoje nohy z několika úhlů. Vytvořím digitální 3D model. Následně jsem schopen si nechat vyrobit botu Na základě sběru dat o puchýřích a jejich původu jsem schopný předpovědět, jestli dané boty budou sedět nebo ne. (Př: tyto boty udělaly puchýř 6,4% uživatelů) Vyfotím vnitřek boty vyfotím svou patu. Systém vygeneruje a ID vytiskne speciální vložku. Vaše poznámky Tipy • Použijte časomíru a viditelný odpočet minut • Tuto matici si překreslete na flipchart nebo jiný větší prostor a používejte lístečky. Kam dál... str. 33 -1 Oulboxers