4.9 Persona Cli Vcítění a vědomé zamyšlení nad cílovou skupinou. Identifikace kontextu, ve kterém žije a naladění na podobnou vlnu. Kdy použít Vždy když nedostatečně rozumíte cílovému segmentu. Zároveň s tímto nástrojem můžete dmýchat diskusi v týmu. Základ je, vědět komu řešíme jaký problém. Potřebný čas 20-30 minut Průběh 1. vyplňte prostřední sloupec s Detaily o cílové skupině, popište její zázemí 2. dokreslete obličej a co má na sobě 3. zamyslete se nad kontextem ohledně Pozitivních i Negativních trendů 4. postupně vyplňujte vnitřní Potřeby, vnější Příležitosti, dlouhodobé Naděje a sny 5. následně se přesuňte na druhou stranu na každodenní Bolehlavy a obecné Strachy 6. na závěr doplňte vaše osobní Poznámky, které vám přijdou důležité 7. Zvýrazněte důležité hypotézy, kterým se budete věnovat i nadále Tipy • Člověk má od přírody sklon popisovat stereotypy, které zná od sebe nebo od svého okolí. Zkuste se od nich oprostit. Přiklad Vaše subjektivní poznámky Má nadbytek, hledá spíše zábavu, hodně se srovnává s ostatními, občas mívá depku (antidepresiva) Bolehlavy • kamarádky více cestují, mají se lépe, vypadají lépe... ■ pořád nemůže najít toho pravého ■ práce jí moc nebaví Strachy • terorismus a strach z nebezpečí ■ nebude mít peníze na zážitky nechce být bez peněz jako rodiče jméno a věk Marcela, 28 let bydlí Brno, nájem v paneláku Rodinné zázemí svobodná, bez dětí Technologie a aplikace iPhone 65, starší Mac Air používá Instagram denně Vzdělání, práce a příjem 6c. politologie UK administrativa, HR Životní style, postoje a zájmy ■ požitkářka, fine restaurace, ■ nakupuje hodně online ■ sleduje trendy a líčeni ■ sleduje iPrima, Nova Voyo, StreamTV, YouTube ■ čte zena.cz a voaue.cz ■ tanec, jóga, cestování Hashtagy #požitkář #fashion Potřeby • chtěla by bydlet ve vlastním a zrekonstruovat si byt podle sebe ■ pravidelné zážitky, cestování, sex Příležitosti ■ super partner a stabilní vztah ■ stabilní práce, která jí bude bavit ■ časem aktivní v komunální politice Naděje a sny ■ rodina, dům a krásný manžel ■ hodně cestování a krásný domov Vaše poznámky Kam dál... str. 54 —i Oulboxers 4.9 Persona Vaše subjektivní poznámky Bolehlavy Jaká má trápení v kažáoáenním životě? Strachy Čeho se boji? Popis Jméno a věk Bydlí Rodinné zázemí Technologie a aplikace Vzdělání, práce a příjem Životní styl, postoje a zájmy Dokreslete vzhled Potřeby Co opravdu chce? Příležitosti Za čím si jde v osobním i pracovním životě? Naděje a sny V co doufá? Jaké má životní cíle Hashtagy # A Pokud se lidí uživatel od zákazníka, klidně vyplňte vícekrát & Inspirace a poděkování; https^www.designabetterbusiness.topls KOIT! dál. str. 54