6.1 Lean Canvas Popis Datum Problém Jaké jsou 1 -3 nejpalčivějšl problémy vašich zákazníků? Existující alternativy Jak zákazníci řeší své problémy dnes? Řešení Jaké vlastnosti vašeho produktu řeši problémy vašich zákazníku? Indikátory Co pro vás znamená úspéch a jak jej budete měřit? Jaká další čísla jsou pro vás teď důležitá (akvizice, aktivace, loajalita, tržby, doporučení)? Unikátní nabídka hodnoty Čím upoutáte pozornost? V čem jste jiní? Jaká je výsledná hodnota pro zákazníka? Srozumitelný opis Jak jednoduše opíšete vaše řešeni pomocí již existujících? Neférová výhoda Co vám nemůže nikdo snadno zkopírovat nebo si to koupit? Proč byste to měli dělat zrovna vy? Cesty k zákazníkům Jak se dostanete ke svým zákazníkům? Zákazníci Kdo jsou vaši zákazníci, resp uživatelé? První vlaštovky S kým můžete začít nejdříve? Struktura nákladů Za co budete platit a kolik? Jaké jsou vaše fixní a variabilní náklady? Cenový model Jak naceníte vaše řešení problému? 83 Lean Canvas vytvořil Ash Maurya. Je distribuován pod licencí CC BY-SA 3.0. Přeložili Jan Veselý a Petra Hájková, Online kurz zdarma na www.leancanvas.cz. Díky Honzo! Kam dál. str. 74