6.2 SWOT Analýza ca Identifikujte skrze jeden pohled silné a slabé stránky nápadu nebo firmy, příležitost a hrozby na trhu. Kdy použít Kdykoliv se snažíte srovnat si myšlenky ohledně strategie a toho, v čem jste jiní, na co byste se měli zaměřit. Potřebný čas 10-20 minut Průběh 1. Vyplňujeme políčko za políčkem. Začněte kdekoliv. • Silné stránky: V čem jste skvěli? Kde vám konkurence nestačí? • Slabé stránky: Kde byste potřebovali přidat nebo vyztužit? ■ Příležitosti na trhu: Které trhy se nově otevírají? Které porostou? Kde vás to ovlivňuje? • Hrozby na trhu: Co se může nepovést? Co by vás stálo firmu/produkt/lidi? Tipy • Nůž by se měl ostřit z ostré strany, nikoliv z té tupé. Věnujte tedy dostatek pozornosti pojmenováním vašich Silných stránek, ať je můžeme dále ostřit. Příklad Nápomocné k dosažení cíle Škodlivé k dosaženi' cfle 1> Silné stránky |[W slabé stránky c tu D N • Algoritmické know-how • Zatím pouze lokální mutace. Bez zahraničního 1 5 > 'c D ■ Čekáme na schválen/patentu J i zastoupení a. 0 ■ Odbornici v týmu s konkurenční doložkou ■1 • Aktuálně nemáme investory kteří by nám i >. ■ Komunita kolem: ambasadoh značky ', pomohli s expanzí > Q ■ Hodnota brandu: jsme Lovebrand ■ ' < O • Exkluzivní zastoupení certifikovanými partnery '! ■ ľÔ Příležitosti ■ ■ 1 Hrozby *6 Q) • Globalizace a relativně levná online expanze i ■ • Konkurence masivně zainvestuje do vývoje a , 0 > "í/í na další trhy • \ expanze a postaví nás mimo hlavní proud 3 a_ Q ■ Možnosti 3D tisku zlevňuji výrobu a logistiku [i • Opakující se globální pandemie •v> ■u > ■ Lokálni certifikovaní partneri na jednotlivých i' ' > (atrib trzích ji i Vaše poznámky Kam dál. str. 75 Vnější původ (atributy prostředO Vnitřní původ (atributy organizace) N< O to 5" z "O O O o D a o Ui Q N< D (0 O) io * O > Q N O v o ■g En O N O" < i to □ o* (t>> L0< 5T O Q_ < (V- Cl O VI Q N< m D O Q d 3