OBCHODNÍ OPERACE Ing. Radka Bauerová, Ph.D. Seminář č. 6 3. 4. 2024 ➢ Správa obchodního prostoru CÍLE SEMINÁŘE 1. Naučit se analyzovat význam efektivní vizuální prezentace a organizace v maloobchodě. 2. Aplikovat teoretické poznatky o merchandisingu a obchodním designu na praktický příklad. 3. Rozvoj kreativních a analytických dovedností v oblasti plánování a vystavování zboží na prodejně. Optimalizace prodejní plochy: Případová studie - cvičení k osvojení si postupů v rámci merchandisingu PRACUJTE V TÝMU → TÝMY PO 4 ČLENECH Postup zpracování úlohy: 1. Výběr obchodu: Vyberte si lokální obchodní jednotku, která prodává fyzické zboží (např. butik s oblečením, knihkupectví, elektroniku apod.). 2. Provedení analýzy: Zaznamenejte současný způsob organizace a vizuální prezentace zboží. Identifikujte silné a slabé stránky v současné prezentaci a organizaci. Proveďte krátký průzkum mezi zákazníky obchodu na téma jejich vnímání současného uspořádání a vizuální prezentace zboží na prodejně. 3. Navržení zlepšení: Navrhněte konkrétní změny v rozvržení obchodu, značení, výstavních technikách a organizaci zboží s ohledem na zvýšení prodejnosti a zlepšení zákaznického zážitku. Zdůvodněte, jak navrhované změny odrážejí nejlepší praxi v rámci merchandisingu a jak by mohly přispět k lepším prodejům. 4. Zpracování návrhů: Připravte vizuální prezentaci vašich návrhů s popisem dopadů jejich implementace – stačí 2 strany textu s obrázky ve Wordu. Zpracované zadání odevzdejte do IS – odevzdávárna 6. seminář do 16. 4. Dle kvality zpracování možnost získat až 3 body. Děkuji za pozornost ☺ Máte dotazy?