Sociální média 2. přednáška Algoritmy sociálních médií Masová média one-to-many Sociální média many-to-many Obsahové komunity Pinterest •Algoritmus určuje, které piny se uživatelům zobrazují v kanálech a výsledcích vyhledávání. •Podobně jako vyhledávač určuje Pinterest pořadí pinů na základě základních metod SEO, jako jsou klíčová slova. •Algoritmus však využívá také tradičnější přístup sociálních médií, který zohledňuje chování například piny uložené v minulosti, zapojení a vyhledávání - a zobrazuje nejrelevantnější obsah. Pinterest •Algoritmus Pinterestu řídí čtyři hlavní faktory: • kvalita domény, • kvalita pinů, • kvalita tvůrce, • relevance tématu. YouTube •Vyhledávání dotazu • Relevance • míra korespondence názvu, štítků, popisu a obsahu videa s hledaným výrazem • dobu sledování uživatelů se stejným hledaným dotazem • Kvalita • odborné, věrohodné a důvěryhodné informace • Interaktivita • míra interakce s obsahem YouTube •Domovská stránka + další v pořadí 1) Výkon videa • Kliknutí • Shlédnuté minuty • Dotazníky a ankety 2) Personalizace YouTube •Příklady personalizace: • Pokud jste se dívali na čtyřicetiminutovou prezentaci o historii aut, nebo jste jí dali lajk či komentář, pravděpodobně se dá říci, že vás zaujala. Očekávejte, že se k vám dostane další obsah o autech. • Pokud se přihlásíte k odběru kanálu National Geographic na YouTube, algoritmus vám pravděpodobně zobrazí další obsah o přírodě a vědě. • Pokud se podíváte na video "Jak vyrobit domácí chléb" a většina lidí, kteří se dívají na toto video, se podívá také na "Tipy a triky pro pečení bez lepku", může vám YouTube doporučit toto video jako následné sledování. YouTube https://www.youtube.com/watch?v=fApg7tzlLjY&t=9s Sociální sítě Facebook 1. Jaký obsah zveřejnili přátelé a vydavatelé? 2. Kdo je autorem tohoto příspěvku? 3. Jak pravděpodobné je, že se u tohoto příspěvku uživatel zapojí? 4. Skórování jak moc bude lidi tento příspěvek zajímat? • Skóre relevantnosti https://www.facebook.com/business/help/718033381901819?id=208060977200861 Instagram •Každá část aplikace má svůj vlastní algoritmus •Feed, Stories, Prozkoumat, Reels. •„Lidé mají tendenci hledat své nejbližší přátele ve Stories, využívají službu Prozkoumat k objevování nového obsahu a tvůrců a jsou bavit se v sekci Reels.“ https://about.instagram.com/blog/announcements/instagram-ranking-explained Řetězec událostí Kvalitní algoritmus Větší užitek pro uživatele Více času na platformě Více pozornosti Více prostoru pro reklamu Větší obrat/zisk DOSAH = REACH Algoritmy sociálních médií a vyhledávačů Děkuji za pozornost