Sociální média 4. přednáška Plánování komunikace Výsledky učení •Kategorizovat sociální média •Popsat vývojové tendence odvětví médií •Porozumět fungování sociálních médií •Umět rozhodovat o tom kdy a jak komunikovat •Zakomponovat sociální média do kampaně •Posoudit jak sociální média ovlivňují ekonomickou úspěšnost podniku •Vést a spravovat profily na sociálních sítích Kdy je nejlepší přispívat na sociální média? •Facebook: • Nejvhodnější doba na přidávání příspěvků středa kolem polední pauzy, zatímco nejhorší den je neděle. • Instagram • Nejlepší je pátek dopoledne, ale v nejhorším dnu se Instagram a Facebook shodují. • Pinterest: • Nejlepší je přidávat příspěvky pozdě večer a to mezi 20:00 až 23:00. Zdroj: https://www.5q.cz/aktuality/detail-aktuality/r/idealni-doba-na-pridavani- prispevku-na-socialni-site-facebook-instagram-pinterest Kdy je nejlepší přispívat na sociální média? •Facebook: •V sobotu a neděli mezi 12:00 - 13:00. Dále ve čtvrtek a v pátek mezi 13:00 – 16:00 a ve středu v 15:00. •Facebook: •Nejlepšími časy jsou pátek od 9.00 do 13.00 a v podstatě celé úterý a středa. Zdroj: https://beneficio.cz/clanky/kdy-je-nejvhodnejsi-doba-pro-pridavani- prispevku-na-socialni-site Zdroj: https://sitevhrsti.cz/nejlepsi-cas-kdy-publikovat-na- facebooku/ Kdy je nejlepší přispívat na sociální média? •Facebook: •Sdílejte příspěvky mezi 13:00 a 15:00. Nejlepším dnem pro sdílení příspěvku je středa •Facebook: •Nejlepší dny pro zveřejňování jsou úterý, středa a pátek, a to v časech mezi 9:00 a 13:00. Zdroj: https://www.evisions.cz/faq/kdy-davat-prispevky-na-facebook-aby-mely- co-nejvetsi-dosah/ Zdroj: https://www.focus-age.cz/m-journal/aktuality/kdy- publikovat-prispevky-na-socialnich-sitich--rozsahla-studie- odhaluje-nejlepsi-casy-pro-rok-2021__s288x15937.html Kdy je nejlepší přispívat na sociální média? •Každý účet má k dispozici statistiky k výkonnosti jednotlivých postů a je možné v nich sledovat dny a časy, kde je obsah nejžádanější. •Neexistuje tedy pravidlo kdy přesně je nejlepší publikovat a vždy závisí na tom, kdo je příjemce obsahu a kdy je tato cílová skupina na sociálních mediích aktivní. Kdy je nejlepší přispívat na sociální média? •Některé služby (platformy) jako Buffer nebo Hootsuite nabízí systém doporučení pro nejlepší čas dle chování uživatelů stránky. U reklamy na FB počítejte s fází učení • Fáze učení na Facebooku je období, kdy Facebook shromažďuje data, aby zjistil, jak nejlépe doručit reklamy cílovému publiku. • K tomu dochází buď při vytváření nové reklamní kampaně, nebo při významných změnách stávající kampaně. U reklamy na FB počítejte s fází učení • Ve fázi učení Facebook zobrazí reklamy malému počtu lidí a sleduje jejich reakce. • Tato data pomáhají Facebooku pochopit, kdo má o reklamy největší zájem. U reklamy na FB počítejte s fází učení •Facebook potřebuje získat alespoň 50 reakcí aby dokončil fázi učení. •Vliv má: rozpočet, cíle kampaně, publikum… Jak na plánování… • V business účtu většiny sociálních sítí je možnost naplánovat publikování příspěvků. • Stejná možnost platí také pro reklamy. Jak na plánování… • Pokud spravujete více sociálních médií existují nástroje na integraci této správy, kde je možné plánovat příspěvky napříč médii. • Kontentino, Hootsuite, Buffer, Sendible a další Jak komunikovat? •Je velmi důležité si stanovit: •Komunikační styl •Tonalitu •Představení Jak komunikovat? Jak komunikovat? •Je nutné si určit CÍL komunikace! •Poté je možné doladit banality jako jsou styl, tonalita a představování. Jak komunikovat? •Je velmi důležité si stanovit: •Komunikační styl •Tonalitu •Představení Máte cíle pro každou úroveň? Výsledky učení •Kategorizovat sociální média •Popsat vývojové tendence odvětví médií •Porozumět fungování sociálních médií •Umět rozhodovat o tom kdy a jak komunikovat •Zakomponovat sociální média do kampaně •Posoudit jak sociální média ovlivňují ekonomickou úspěšnost podniku •Vést a spravovat profily na sociálních sítích Děkuji za pozornost