Sociální média 5. přednáška Kampaně a sociální média Výsledky učení •Kategorizovat sociální média •Popsat vývojové tendence odvětví médií •Porozumět fungování sociálních médií •Umět rozhodovat o tom kdy a jak komunikovat •Zakomponovat sociální média do kampaně •Posoudit jak sociální média ovlivňují ekonomickou úspěšnost podniku •Vést a spravovat profily na sociálních sítích Kampaň •Kampaň je organizovaná série reklamních aktivit zaměřených na propagaci určitého produktu nebo značky. Strategie •Strategie na Instagramu •Strategie na sociální sítě •Strategie komunikace •Marketingová strategie Strategie Strategie Strategie a kampaň •Business strategie •Marketingová strategie •Taktiky 4P •Marketingová komunikace • Reklama • Kampaně Strategie a kampaň •Cíle kampaně musí být koherentní* s marketingovou strategií. *v souladu / sladěné Úkol dvojice nebo trojice 5 minut • Posouzení koherence cílů 5M Komunikace • Mission – odpovídáme si jaký je cíl kampaně, co má reklama u zákazníka způsobit za změnu v postojích nebo chování. • Money – kolik do kampaně investujeme vzhledem k životnímu cyklu produktu, podílu na trhu, konkurenci, požadované frekvenci reklamy. • Message – zpráva kterou chceme zákazníkům předat, aby došlo k naplnění cíle kampaně. • Media – volba média, které by mělo být využito k co nejefektivnějšímu naplnění cíle. • Measurement – stanovení toho, podle jakých kritérií budou měřeny výsledky. Kampaň •Kampaň je organizovaná série reklamních aktivit zaměřených na propagaci určitého produktu nebo značky. DOSAH = REACH Organika je fajn…ale • Podle Brandwatch má průměrný účet na Twitteru 707 sledujících, což je zhruba 0,001 % celkového trhu. • Ale jedná se o společnost se sociálním týmem, takže budu velkorysý a řeknu, že mají x15 sledujících více, než je průměr. • To je 10 600 sledujících - pouhých 0,02 % amerických zákazníků a obchodů s účtem na Twitteru. • Budou muset rychle zvýšit počet svých sledujících na sociálních sítích, aby smysluplně zvýšili povědomí a prodej. • Jaký je však realistický cíl? • Řekněme, že to jejich sociální tým zabije a za rok se dostane na 1 milion sledujících - což je 7 900% nárůst! • To je obrovské číslo, ale stále jen 0,44 % celkového trhu a 2 % všech online firem a nakupujících s účtem na Twitteru. • Pro kontext se podívejte na obrovské společnosti, jako je Apple (9,8 milionu sledujících) a Google (31,4 milionu sledujících). I technologičtí giganti mohou organicky oslovit pouze ~10 % amerických online nakupujících. • Všimněte si, že Apple se organickými tweety vůbec nezatěžuje... • I při nárůstu počtu sledujících o 7 900 % - což je nereálné očekávání - může většina společností očekávat, že pomocí organických sociálních médií zvýší povědomí v cílových segmentech maximálně o 2 %. • Nezasáhnete 98 % cílové skupiny, bez ohledu na to, jak kvalitní je váš obsah. • Proto jsou placené sociální sítě tak, tak důležité. „Organic social media is a complete waste of time“ by Ian Barnard on Linkedin Úkol pro jednotlivce 10 minut • Najděte pomocí Facebook Ads Library nebo v reklamách na Instagramu značky, které mají v reklamách sady na podporu značky nebo produktové reklamy. • Nahrajte screenshoty do složky na Onedrive (qrkód) • Porovnejte a komentujte tyto způsoby komunikace. Výsledky učení •Kategorizovat sociální média •Popsat vývojové tendence odvětví médií •Porozumět fungování sociálních médií •Umět rozhodovat o tom kdy a jak komunikovat •Zakomponovat sociální média do kampaně •Posoudit jak sociální média ovlivňují ekonomickou úspěšnost podniku •Vést a spravovat profily na sociálních sítích Děkuji za pozornost