Mezinárodní marketing Ing. Ondřej Mikšík •Opakování •Interaktivní aktivita •PESTLE analýza •Skupinový úkol •Shrnutí Obsah semináře csvukrs •Vezměte si mobily •Najděte kahoot.it •Zadejte PIN, který Vám promítnu •Přezdívka = Vaše příjmení Let´s have fun csvukrs Opakování •3 koncepce mezinárodního marketingu. •Vývozní marketing, •Globální marketing, •Interkulturní marketing, • •Motivy vstupu na zahraniční trhy. •Aktivní •Pasivní Interaktivní aktivita (10 min.) •Vytvořte dvě skupiny •Ve skupině připravte argumenty pro aktivní/pasivní motivy vstupu na zahraniční trhy •Předneste své argumenty ostatním a diskutujte o nich PESTLE analýza •Politické, Ekonomické, Sociální, Technologické, Legislativní a Environmentální faktory •Mohou ovlivnit podnikání a strategii společnosti •Důležitý nástroj pro porozumění externího prostředí Politické faktory •Politická stabilita, zákony a regulace, obchodní dohody a geopolitické faktory •Změny v obchodní politice mezi zeměmi mohou ovlivnit mezinárodní obchodní strategie Ekonomické faktory •Hospodářské podmínky, inflace, úrokové sazby, směnné kurzy a globální ekonomické trendy •Ekonomická recese v jedné zemi může ovlivnit kupní sílu zákazníků Sociální faktory •Demografické trendy, životní styl, kulturní preference a sociální normy •Změny ve vkusu nebo preferencích zákazníků mohou vyžadovat úpravu marketingových strategií Technologické faktory •Inovace, technologický pokrok a změny v komunikačních a informačních technologiích •Rozvoj internetu a sociálních médií může ovlivnit způsob, jakým firmy komunikují se zákazníky Legislativní faktory •Legislativní prostředí, právní předpisy a regulace, které ovlivňují podnikání •Změny v daňové legislativě mohou mít dopad na ziskovost společnosti Environmentální faktory •Ekonomické trendy, změny klimatu, udržitelnost a ekologické vědomí •Rostoucí tlak na snižování emisí skleníkových plynů může vést k potřebě inovativních a ekologicky šetrných produktů Tato fotka od autora Neznámý autor s licencí CC BY Skupinový úkol (10 min.) •Rozdělte se do skupin •Ve skupinách vypracujte PESTLE analýzu vybrané mezinárodní společnosti Shrnutí •PESTLE pomáhá porozumět externím faktorům, které mohou ovlivnit jejich mezinárodní podnikání •Poskytuje rámec pro identifikaci hrozeb a příležitostí na trhu •Umožňuje firmám lépe se přizpůsobit a plánovat své strategie v rámci různých zemí a kultur Obsah obrázku text, savci, exteriér, oranžová Popis byl vytvořen automaticky