Projekt pro realizaci společensky odpovědných aktivit (CSR)
                                        ve firmě/organizaci


          Seminární práce do předmětu: Společenská odpovědnost firem, neziskového sektoru
                                         a veřejné správy







Jméno a příjmení:

                        UČO:

                                                                                       Karviná 2024


Struktura seminární práce


 1. Úvod

Představení firmy/organizace, jak přistupuje ke společensky odpovědným aktivitám, úvodní vymezení
problematiky a vztahu daného subjektu k CSR.


2.      Představení Vámi navrhovaného projektu

Projekt může realizovat jeden subjekt nebo je možná spolupráce mezi více subjekty apod.

Nutno vymezit:

·        Výchozí podmínky – objasňují daný problém, který je potřeba řešit, je vymezena a popsána
současná situace/stav, kterou je nutné řešit

·        Cíle projektu

•        Primární cíl projektu – hlavní cíl projektu, kritérium SMART

•        Sekundární cíl/e projektu – dílčí cíle projektu, kritérium SMART

·        Výstup, výsledek, přínosy projektu

•        Výstup projektu – jedná o konkrétní řešení (může to být např. nová služba, založení
podpůrného centra apod.)

•        Výsledek – výsledek změny vyplývající z výstupů

•        Přínosy – měřitelné zlepšení vyplývající z výsledků


3.      Projekt může pokrývat všechny oblasti CSR (sociální, environmentální, ekonomickou) nebo
může být koncentrován pouze na určitý pilíř, dle zaměření si přizpůsobte i oblast.

•      Vymezit v projektu oblast aktivit firmy/organizace k sociálnímu pilíři
(jaké aktivity plánujete realizovat, jak budou měřeny, vyhodnocovány, jsou nákladově přijatelné?)

•      Vymezit v projektu oblast aktivit firmy/organizace k environmentálnímu pilíři (jaké aktivity
jsou využívány, plánovány využívat, jak jsou měřeny, vyhodnocovány, jsou nákladově přijatelné?)

•      Vymezit v projektu oblast aktivit firmy/organizace k ekonomickému pilíři (jaké aktivity jsou
využívány, plánovány využívat, jak jsou měřeny, vyhodnocovány, jsou nákladově přijatelné?)


4.      Harmonogram realizace

Stanovení si časového rámce přípravy, plánu, realizace i vyhodnocení projektu. Nastavení a
rozvrhnutí jednotlivých fází projektu a jejich časovou náročnost.


5.      Rozpočet projektu

Uvedení položek, které jsou nutné pro zabezpečení a realizaci projektu. Rozpočet stanovujte
v jednoduché, přehledné podobě. Možno rozložit náklady i na přímé/nepřímé apod.


6.      Jak bude firma/organizace přistupovat k informování svých zájmových skupin (stakeholderů) o
svých společensky odpovědných aktivitách


7.      Jaké přínosy/nevýhody má firma/organizace z realizace plánovaného projektu


 8. Závěr

Shrňte podstatná fakta o projektu a jeho realizaci. Důraz na přínosy (měřitelné), výhody, aktivity
a budoucí např. konkurenční výhodu či dopady v rámci pilířů CSR.