MANAGEMENT - TIME MANAGEMENT . Marian Pryszcz • Co je management? Management • Co je management? Management Z těch definic můžeme vidět, že management je vnímán a chápán ve třech základních rovinách: • management jako skupina řídících pracovníků – management je vnímán jako skupina pracovníků, vedoucích pracovníků (manažerů), kteří jsou realizátoři managementu a mají za úkol řídit danou organizaci; • management jako funkce a aktivita – management jako aktivity, které slouží k realizaci a řízení řídícího procesu jako celku • management jako vědní disciplína. • Co je management? Management Time Management – dřevorubec a školka Time Management – definice Time management je přístup k efektivnímu řízení a využívání pracovního času. Podle Seiwerta (1995) je Time management důsledné, cílené používání osvědčených pracovních postupů v denní praxi, které napomáhá vést a organizovat samy sebe i jednotlivé oblasti života tak, aby bylo možné optimálně a smysluplně využívat čas, který máme k dispozici. Jedná se v podstatě o přístup k efektivnímu hospodaření s časem. Time Management – definice Na základě zjištění ohledně práce a využívání času je možné použít některou z technik řízení času. Mezi nejběžněji používané techniky řízení času patří (Knoblauch a Wöltje, 2006): • delegování • Paretovo pravidlo – rozdělení času na základě Paretova pravidla 80/20: 20% vynaloženého času na konkrétní aktivity přinese 80% výsledků. • analýza ABC – seřazuje úkoly do kategorií A, B, C na základě Paretova pravidla • Eisenhowerův princip – rozdělení úkolů do skupion podle toho, nakolik přispívají k dosažení cílů na: A důležité a nutné, B důležité, C nutné, D ani důležité ani nutné. Time Management – Eisenhowerův princip Eisenhowerova matice a rozdělení do 4 kvadrantů. Time Management – Eisenhowerův princip Eisenhowerova matice a rozdělení do 4 kvadrantů. Kde zařadíme tupou sekeru a proč? Time Management – v praxi !!! POZOR u každý z nás je jiný a budou mu vyhovovat jiné nástroje. Každý si musí vytvořit svůj vlastní systém !!! Time Management – co funguje u mně 1)Kalendář 2)Určení důležitosti 3)Zjednodušení rutinních (opakujících se činností) 4)Týdenní kontrola nesplněných úkolů (pátek odpoledne) Time Management – případová studie Brainstorming – z mého pohledu je nejdůležitější pravidlo, že neposuzujeme/nekritizujeme nápady ve fází sběru nápadů. Time Management – případová studie Brainstorming – z mého pohledu je nejdůležitější pravidlo, že neposuzujeme/nekritizujeme nápady ve fází sběru nápadů. Přečtěte si případovou studií Time Management – případová studie Brainstorming – z mého pohledu je nejdůležitější pravidlo, že neposuzujeme/nekritizujeme nápady ve fází sběru nápadů. Přečtěte si případovou studií Sepišme na tabuli co je špatně Time Management – případová studie Brainstorming – z mého pohledu je nejdůležitější pravidlo, že neposuzujeme/nekritizujeme nápady ve fází sběru nápadů. Přečtěte si případovou studií. Sepišme na tabuli co je špatně. Jak to udělat lépe?