OBCHODNÍ OPERACE Ing. Radka Bauerová, Ph.D. Seminář č. 1 19. 2. 2025 CÍLE SEMINÁŘE 1. Seznámení se s požadavky na absolvování předmětu 2. Získání informací k vyhotovení semestrální práce - požadavky, struktura, termíny odevzdání 3. Rozdělení studentů do týmů Pozor! - 19. března se z důvodu zahraniční pracovní cesty vyučující nekoná přednáška ani seminář z tohoto předmětu materiály a test k procvičení problematiky budou vloženy do interaktivní osnovy v IS. ZÁKLADNÍ INFORMACE Vyučující seminářů: Ing. Radka Bauerová, Ph.D. Kancelář: B 301 E-mail: bauerova@opf.slu.cz Konzultační hodiny: středa 13:05 – 16:00 Konzultace mohou po předchozí domluvě (e-mail, chat v Teamsech) proběhnout také prostřednictvím MS Teams. Jaký bude obsah seminářů? Diskuze k případovým studiím a vypracovaným úkolům. Procvičování znalostí z přednášek pomocí testových cvičení. Prezentování semestrální práce s následnou diskuzí. POŽADAVKY NA ÚSPĚŠNÉ ABSOLVOVÁNÍ PŘEDMĚTU 1. Vypracovat semestrální projekt 2. Absolvovat závěrečnou zkoušku 3. Účastnit se seminářů v rozsahu alespoň 50 %, kde je zapotřebí se aktivně zapojovat do vypracování úkolů a diskuzí nad případovými studiemi 70 20 10 Písemná zkouška Body za prezentaci vypracovaného zadání Body za aktivní účast na seminářích Celkově možnost získat 100 bodů, pro úspěšné absolvování předmětu nutno získat minimálně 60 bodů. POŽADAVKY NA SEMESTRÁLNÍ PRÁCI SEMESTRÁLNÍ PRÁCE - ZAMĚŘENÍ Témata SP: 1. Marketingový mix obchodníka 2. Obchodní jednání a mezinárodní rozměr 3. Řízení rizik při provádění obchodních operací Cíl: Cílem semestrální práce je představit výsledky z provedené analýzy vybraných obchodních operací ke kterým dochází ve vybrané firmě a navrhnout jejich optimalizaci. Týmy po 3 studentech Semestrální práce bude zpracována formou 2 prezentací – v první budete prezentovat výsledky z provedené analýzy, ve druhé poté návrhy pro zlepšení zjištěného stavu. SEMESTRÁLNÍ PRÁCE - OBSAH TÉMA 1: Marketingový mix obchodníka Pokud si tým vybere toto téma, tak svou pozornost nejprve zaměří na popis pozice vybrané firmy na trhu, dále provedou analýzu a optimalizaci marketingového mixu obchodníka. U návrhů optimalizace také popíší, jak by navrhované kroky ovlivnily tržní pozici firmy. Pro získání potřebných informací vyučující doporučuje pozornost zaměřit na oficiální webové stránky firmy, výroční zprávy (dostupné v obchodním rejstříku), dotazování ve firmě, či další interní materiály vybrané firmy. Prezentace výstupů semestrální práce: 23.4. Představení marketingového mixu obchodníka ve vybrané firmě. 7.5. Představení návrhů, které by měly vést ke zlepšení nabídky obchodníka a jejich vliv na marketingový mix (popis potřebných úprav v rámci implementace návrhů). SEMESTRÁLNÍ PRÁCE - OBSAH TÉMA 2: Obchodní jednání a mezinárodní rozměr Tým, který si vybere toto zadání prozkoumá obchodní jednání ve vybrané společnosti s ohledem na kulturní rozdíly a mezinárodní obchodní strategie, včetně přístupů k jednání a uzavírání obchodů na domácím a mezinárodním trhu. Pro zpracování stačí popis obchodního jednání na 1-2 mezinárodních trzích (pokud firma nepřistupuje odlišně, ale zaujímá stejnou strategii na všech zahraničních trzích, tak stačí obecně bez konkretizace vybraných trhů). Pro získání potřebných informací vyučující doporučuje pozornost zaměřit na oficiální webové stránky firmy, výroční zprávy (dostupné v obchodním rejstříku), dotazování ve firmě, či další interní materiály vybrané firmy. Prezentace výstupů semestrální práce: 23.4. nebo 30.4. Představení obchodního jednání ve vybrané firmě, popis přístupů k jednání a uzavírání obchodů na mezinárodních trzích. 7.5. nebo 14.5. Představení návrhů, které by měly vést k zefektivnění obchodního jednání firmy na mezinárodních trzích. SEMESTRÁLNÍ PRÁCE - OBSAH TÉMA 3: Řízení rizik při provádění obchodních operací Tým, který si vybere toto téma se zaměří na identifikaci potenciálních rizik ve vybrané společnosti při provádění obchodních operací a navrhne strategie pro jejich řízení a minimalizaci. Pro získání potřebných informací vyučující doporučuje pozornost zaměřit na oficiální webové stránky firmy, výroční zprávy (dostupné v obchodním rejstříku), dotazování ve firmě, či další interní materiály vybrané firmy. Prezentace výstupů semestrální práce: 30.4. Představení zjištěných rizik ve vybrané firmě a jejich kategorizace formou matice rizik. 14.5. Představení strategie vedoucí ke zmírnění anebo odstranění zjištěných rizik. SEMESTRÁLNÍ PRÁCE - POŽADAVKY Odevzdání: obě prezentace odevzdávejte elektronicky nejlépe v PowerPointu do IS → odevzdávárna „Semestrální práce“. SP odevzdává pouze jeden člen z týmu! Práci pojmenujte zkratkou SP a příjmením členů týmu, kteří se na SP aktivně podíleli. ➢ například takto: SP_Holmes_Watson_Hudsonová_1_prezentace SP_Holmes_Watson_Hudsonová_2_prezentace Výsledky pouze formou představení pomocí PowerPointu (či jiného vhodného nástroje pro prezentování), nesepisujte seminární práci ve Wordu. TERMÍNY ODEVZDÁNÍ A PREZENTACÍ SEMESTRÁLNÍ PRÁCE Termín odevzdání prezentace SP do IS ➢ Vždy 1 den před termínem prezentace výsledků semestrální práce Termín prezentace SP ➢ Na posledních čtyřech seminářích se bude konat závěrečná prezentace hlavních poznatků ze semestrální práce a diskuze. Každý tým bude prezentovat 2x - nejprve představení výsledků z analýzy a následně o týden později zpracované návrhy. ROZDĚLENÍ DO TÝMŮ Děkuji za pozornost ☺ Máte dotazy?