Na základě informací získaných z dostupných zdrojů, které zahrnují výroční zprávy Nadace z let 2023 a 2024, výpověď ředitelky Nadace a internetové stránky Nadace, bylo analyzováno interní a externí prostředí Nadace. A byly zjištěny níže uvedené faktory prostředí. Úkoly: 1. Roztřiďte zjištěné faktory v souladu s principy SWOT analýzy. 2. Proveďte zhodnocení jednotlivých faktorů na základě metody váženého hodnocení. 3. Sestavte „Plus mínus matici“ ke zjištění vzájemných vztahů a zhodnocení nejvýznamnějších faktorů působící na Nadaci. Zjištěné faktory prostředí: 1. dobrá spolupráce se známými osobnostmi (např.: patronka Nadace M. Kožená, B. Polívka, osobnosti i ve správní radě, aj.) 2. úspěšná realizace podpořených projektů (existence projektů, které se staly centrem pozornosti Nadace a staly se díky podpoře úspěšnými; např.: záchrana lesa, výroba (bio)moštu) 3. pokles zájmu dárců, veřejnosti o danou problematiku (v důsledku orientace na témata naléhavější, medializovanější problémy – např.: velké přírodní katastrofy) 4. kvalifikované vedení a správa nadace (spatřujeme mimo jiné v osobě pí. ředitelky, správní radě) 5. finančně úsporná správa nadace (ukazatel velikosti správních nákladů v poměru k nadačnímu jmění je nízký) 6. zvýšení přílivu dárců z řad "přesvědčených" a "vychovaných" (přesvědčený je působením a výsledky Nadace, vychovaný je díky udělení grantu na projekt(y), které pomohly ukázat smysl existence Nadace) 7. pořádání kulturně-ekologických a společenských akcí 8. atraktivní cíle nadace (cíle, které má Nadace stanoveny, se dotýkají ožehavých témat současnosti) 9. neotřelé nápady (potenciál úspěšnosti, např. pronájem nemovitosti pro výrobu moštu) 10. spojování nadace v očích veřejnosti s radikálními ekology 11. možnost získání dárců z řad prosperujících podnikatelských subjektů 12. publikační činnost 13. delší období fungování (lze čerpat ze zkušeností) 14. růst konkurence v "boji" o dary a příspěvky (subjekty ucházející se o dary a příspěvky) 15. absence zkušeného, samostatného fundraisera 16. nedostatek financí (je jistě obecný problém v NNO) 17. nízká míra a kvalita vlastní prezentace (nepřehledné webové stránky, nedostatečné pokrytí jiných kanálů) 18. malý okruh stálých dárců 19. malá prezentace zpětné vazby (výsledky, úspěchy dosažené příjemcem příspěvku) 20. provázanost na ZO ČSOP Veronika (sklon k paternalismu a protekcionismu, který může být přisuzován i neprávem) 21. možnost spolupráce s podobně zaměřenými nadacemi v jiných regionech ČR i v rámci EU (výměna zkušeností, vzájemná podpora, …) Faktor Důležitost (málo důležitá 1 – 5 hodně důležitá ) Jak jsme dobří (lehce dobří 1 – 5 výjimečně dobří) Výsledné hodnocení Důležitost (málo důležitá 1 – 5 hodně důležitá ) Jak jsme slabí (trochu slabí 1 – 5 extrémně slabí) Výsledné hodnocení Důležitost (málo důležitá 1 – 5 hodně důležitá ) Jak pomohla (trochu 1 – 5 hodně) Výsledné hodnocení Důležitost (málo důležitá 1 – 5 hodně důležitá ) Jak uškodila (trochu 1 – 5 hodně) Výsledné hodnocení Faktory O1 O2 O3 T1 T2 T3 ∑ Pořadí S1 S2 S3 S4 S5 S6 S7 S8 S9 W1 W2 W3 W4 W5 W6 ∑ Pořadí Výsledek: Silné stránky: 1. S4 Slabé stránky: 1. W3, 2. W1 Příležitosti: 1. O3, 2. O1, 3. O2 Hrozby: 1. T1, 2. T2, 3. T3