Úvodní seminář Obchodní organizace akademický rok 2024/2025 1. seminář Ing. Veronika Goldmanová 1. Základní informace o vyučujícím, konzultace a kontakt. 2. Představení požadavků pro úspěšné absolvování předmětu. 3. Informace ohledně způsobu výuky předmětu. 4. Diskuse nad vývojovými trendy v obchodě s důrazem na zelené dovednosti a udržitelným rozvojem. Co nás dnes čeká Základní informace o vyučujícím, konzultace a kontakt. Ing. Veronika Goldmanová • Studentka II. ročníku doktorského studia. • Synergický efekt marketingových komunikačních kanálů. • Administrátorka Business Gate Academy. E-mail: goldmanova@opf.slu.cz Konzultační hodiny: Výhradně přes Teams, osobně domluvou. Místnost: D001 (Edulab) Představení požadavků pro úspěšné absolvování předmětu. 1. Průběžný test • 30 bodů. • 9. týden – 17. 4. 2025. 2. Aktivity v semináři – 7 bodů. 3. Docházka na seminářích – 50 %. 4. Aktivity na přednáškách – 3 body. 5. Zkouška – písemná forma – 60 bodů. 6. Minimální úspěšnost – 60 % 27. 03. 2025 – seminář se nekoná, bude nahrazen. 01. 05. 2025 – seminář se nekoná - státní svátek. 08. 05. 2025 – seminář se nekoná - státní svátek. Informace ohledně způsobu výuky předmětu. První část • Opakování teorie z přednášek, které bude potřeba znát pro vypracování případových studií a úkolů. • Možné diskuse nad vypracovanými studiemi nebo úkoly z předchozích seminářů. Druhá část • Aktivní vypracování zadaných případových studiích nebo úkolů a jejich prezentace v semináři. • Rozsáhlejší studie a úkoly mohou být zadány dopředu pro kvalitnější zpracování. Vývojové trendy v obchodě – diskuse. Krátká diskuze o pojmech: • Ekodesign: Příklady ekologických obalů a designu produktů (např. bezobalové obchody). • Udržitelný design: Produkty s delší životností a snadnou opravitelností. • Cirkulární design: Produkty vyrobené z recyklovaných materiálů (např. IKEA nábytek z recyklovaného plastu). • Ekologické prodejny: Příklady z praxe (Lidl a jejich certifikované budovy). • Hyperlokální maloobchod: Obchody zaměřené na lokální zákazníky a místní produkty. „Který z těchto přístupů vám připadá nejpraktičtější pro český trh?“ Vývojové trendy v obchodě – aktivita – 10 minut. • Rozdělte se do skupin. • Vyberte si jednu oblast z přednášky (ekodesign, udržitelný design, cirkulární design, ekologické prodejny nebo hyperlokální maloobchod). • Navrhněte 2-3 nápady, jak by tento přístup mohl být uplatněn v běžném obchodě ve městě Karviná. • Každá skupina má 1-2 minuty na prezentaci svých nápadů. Jak si Walmart představuje nakupování v metavesmíru. How Walmart envisions shopping in the metaverse Dotazy? Přeji hodně štěstí v letním semestru ☺