Hotelové pokoje se zvláštním režimem ¡ Velké moderní hotely, pokud chtějí udržet krok s vývojem ve světě se neobejdou bez vybudování pokojů nebo dokonce celých pater pro speciální účely. ¡ Může jít např. o nekuřácká poschodí v hotelu, ¡speciálně vybavené ¡patro pro obchodníky , manažery a podnikatele, ¡pro dámy, ¡VIP pokoje apod. ¡ Péče o děti ¡ Dětský klient. ¡Vybavení pokoje. ¡Služby na úseku stravování. ¡Ostatní služby pro dětské klienty. Bezplatné služby. ¡Proč? ¡ Dámské pokoje ¡také celá patra s dámskými pokoji, výlučně určena a zařízena pro dámskou klientelu hotelu, ženy – obchodní cestující, samostatně cestující dámy, ¡nabídnout ženám pocit určité ochrany, bezpečí a soukromí, ¡pokoj s charakteristickým designem a vybavením vyhovujícím dámské klientele, rozšířeným o zvětšení zrcadlových ploch, nabídkou dámské kosmetiky v koupelně, dostatečným úložným prostorem, vhodným koupelnovým osvětlením apod. ¡na zvláštní přání hosta. ¡ ¡Hotely vstřícné k ženám? ¡Řetězec butikových hotelů Virgin Hotels – první ¡byl otevřen v Chicagu letos v lednu – se zamě- ¡řuje na ženy-obchodní cestující. Vyzdvihují ¡bezpečnost a pohodlí. Chodby jsou vybaveny ¡jasným osvětlením, každý pokoj má dělící uza- ¡mykací dveře, takže ženy mohou zůstat stranou ¡kohokoli, kdo přináší objednané nápoje a po- ¡krmy či zavazadla. Kukátko ve dveřích umožňuje ¡„hostkám“ sledovat, kdo do pokoje vstoupil. ¡Pokoje mají ještě zvláštní komoru, další drobné ¡zásuvky na make-up a na šetrné uložení součástí ¡garderoby. Sprchy jsou prostorné a vybavené ¡speciálním sedátkem, které usnadňuje „host- ¡kám“ holit si nohy, zdůraznil hotel v propagační ¡kampani. Webové portály, sledující kvalitu ¡hotelů, se ovšem takovému popisu vysmály. ¡Podle nich ženy cestují za obchodem po de- ¡setiletí a poradily si bez „holicích sedátek“. Ale ¡od počátku devadesátých let dramaticky vzrostlo ¡procento žen-obchodních cestujících, takže ¡tenhle marketingový tah byl dobrou cestou, jak ¡přitáhnout pozornost tisku. Zakladateli Virgin ¡Hotels, miliardáři Richardu Bransonovi (64), to ¡nelze mít za zlé: konkurence mezi butikovými ¡hotely je divoká. Skutečný přínos spočívá v tom, ¡že hotely v rostoucí míře pamatují na jedno- ¡duché způsoby, jak lépe vyjít vstříc potřebám ¡„hostek“ a hostů. To je velká novinka. ¡ Pokoje pro VIP hosty ¡Nákladnější vybavení, použití ušlechtilých materiálů, luxusní koberce, luxusní ložní či koupelnové prádlo a nabídka jako je sekt na uvítanou, hlavičkový dopisní papír se jménem hosta, čerstvé květiny, ovoce na míse, bezplatná nabídka z minibaru a doplňkové služby(k dispozici sekretářské služby, hosteska, tlumočník, hotelový automobil s řidičem v průběhu celého pobytu hosta v hotelu, slavnostní raut či večeře v případě významných svátků či výročí VIP hosta apod.). Pokoje pro VIP hosty ¡Pokoje pro VIP nemusí hotel zvlášť zřizovat, stačí využít luxusních apartmá, či věnovat zvýšenou péči přípravě pokoje dle přání hosta. ¡Všechny služby pro VIP hosta jsou službami neplacenými, jelikož přítomnost samotné osobnosti hosta vytváří pozitivní povědomí o hotelu a hotel může z této příležitosti do budoucna hodně vytěžit. ¡ Přidělování statutu VIP ¡VIP jsou neoddělitelnou součásti hotelové klientely a mají vyšší nároky na služby hotelu. ¡Rezervační oddělení podle stanovených důvodů přiděluje statut VIP, který hostovi zajišťuje nadstandardní péči. Tito hosté mají určité výhody a nároky na určité služby zdarma. ¡Součástí statutu, kromě zvýhodněných služeb jsou stanovené komplimenty, které host VIP dostává ve svém pokoji. ¡Počet statutů VIP se liší podle organizace hotelu, vymezení statutů může být od jedné až do čtyř skupin. ¡Statut VIP je udělován podle vnitřních kritérií a důvodů, také důležitostí a významu hosta pro hotel. ¡Tato označení jsou signálem pro různé úseky hotelu, aby zajistily veškeré služby a pozornosti ve formě dárků. ¡Housekeeping a Room Service dostanou každý den od hostesky kompletní soupis VIP hostů. ¡Evidence a druhy komplimentů jsou vypracovány do kódů jako například; (G2 obrázek Prahy, G4 CD, G5 láhev vína, G6 koláčky, G7 sklo). Rozdělení - přidělených statutů VIP (příklady) ¡VIP 4 ¡Za VIP 4 se považují: ¡hosté platící pultovou cenu ¡hosté bydlící déle než sedm dní ¡pravidelní hosté (10 návštěv a více) ¡zvláštní příležitosti (narozeniny, výročí,líbánky aj.) ¡pracovníci cestovních kanceláří, provozovatelé zájezdů ¡hosté, kteří platí pultovou cenu (tj. cenu bez jakékoliv sezónní ceny). ¡ Stupnice dárků pro VIP 4 hosty ¡sezónní dar obměňovaný měsíčně, ¡pracovníci cestovních kanceláří a touroperátoři obdrží vítací dopis z obchodního oddělení. ¡Při různých výročích je připraven sekt. ¡ VIP 3 ¡Za VIP 3 se považuje ¡pracovníci vrchního managementu velkých korporací, ¡site inspection = skupina lidí ze společnosti, která se rozhoduje, jestli bude v hotelu ubytovávat své zaměstnance a která se chce přesvědčit, jaké služby hotel nabízí, ¡hostům platícím pultovou cenu za apartmá, ¡Novináři, ¡členům Clubu (příklad Six Continent Club), ¡prezidenti společností, ¡Diplomaté, ¡stálí hosté. ¡ ¡Stupnice dárků pro VIP 3 ¡veškeré dary VIP 4 plus navíc ¡denní tisk, ¡láhev červeného vína, ¡malý ovocný talíř. ¡ VIP 2 ¡Za VIP 2 se považují ¡uznané celebrity (herci, módní návrháři, zpěváci…), ¡členové rady vlastnické společnosti hotelu, ¡obyvatelé deluxe apartmá, platící pultovou cenu. ¡ ¡Stupnice dárků pro VIP 2 ¡veškeré dary VIP 3 plus navíc ¡k dispozici je dar se čtyřmi láhvemi likéru, lihoviny nebo dezertního vína, ¡nebo džusový bar ( čtyři sezónní šťávy, čerstvě lisované), ¡malé květinové aranžmá. VIP 1 ¡ ¡Za VIP 1 se považuje ¡hlavy států, ¡hlavy královské důstojnosti. ¡ ¡Stupnice dárků pro VIP ¡veškerá nabídka VIP 3 plus navíc ¡úplný prémiový bar se šesti láhvemi, ¡De Luxe ovoce (šest druhů ovoce/reprezentováno ve velkém koši), ¡velké květinové aranžmá, ¡toaletní potřeby vyšší třídy, ¡psací potřeby s osobním monogramem, volitelné. ¡ Nekuřácké pokoje ¡ Nekuřácké pokoje ¡nebo i cela nekuřácká patra, ¡ve kterých chybí popelníky ¡a zápalky a klient je ¡na to upozorněn již ve výtahu. ¡Vedení hotelu musí zvážit ekonomické dopady zřizování těchto pokojů, nekuřácký pokoj nelze pronajímat hostu – kuřákovi, došlo by k znehodnocení vybavení pokoje pachem z kouře. ¡ Pokoje pro manažery ¡ úprava pokojů pro potřeby ¡ moderní kancelářské praxe s přípojkou na internet, ¡ dostatečným prostorem ¡ pro psaní a práci na počítači, kancelářskými potřebami, sejfem, nápojovou lednicí, s možností využití prostor pro jednání i obchodní návštěvy, poskytují sekretářský servis apod. ¡ ¡V případě, že takto ¡upravené pokoje ¡pro manažery jsou ¡rozmístěny vedle sebe ¡a stavebně odděleny ¡od běžného provozu ¡lůžkové části ¡ Executive Floor, často s vlastní recepcí, výtahem a salonkem pro jednání, vybaveným moderní prezentační technikou. Pokoje pro tělesně postižené ¡z požadavků legislativy, ¡neustále se zvyšuje procento tělesně postižených a starších klientů, kteří vyžadují zvláštní péči. ¡Skandinávie zřízení samostatných hotelů, určených pro seniory se speciální nabídkou a speciálně upravenými prostory pro klienty. ¡Cíl : zajistit možnost plnohodnotného cestování a využití služeb ubytovacích zařízení i této cílové skupině klientů. ¡Personál hotelu prochází školením, jak komunikovat s těmito klienty a jak jim nabízet služby. ¡ stock-vector-old-man-patient-blind-disable-handicap-pregnant-woman-children-baby-poor-begger-people -in-need-78374239.jpg ¡Parkovací místa pro tělesně postižené, ¡bezbariérové vstupy, přístup do halových prostor prostřednictvím bezkontaktního otevírání dveří, ¡budováním bezbariérových prostor, nájezdových ramp s nízkým náklonem, ¡výtahů s technickými parametry vhodnými pro vstup vozíčkáře, ¡speciálně zařízených sociálních prostor, koupelen a WC, vybavených madly, ¡dostatečně širokými vstupy do prostor určených hostům ¡a zařízením pokoje pro vozíčkáře, které mu umožní samostatné užívání vybavení pokoje a také rychlé přivolání pomoci v případě nouze. ¡ ¡ Péče o účastníky kongresů a konferencí ¡Organizace kongresu. ¡Stravovací služby. ¡Technické vybavení. ¡Outsourcing. ¡Doprovodný program. Organizace kongresových akcí ¡je produktem cestovního ruchu, který naplňuje jeho vědecko-informační funkci. ¡Vedle odborných jednání zahrnují i doprovodné akce, společenské akce a exkurze, program pro rodinné příslušníky a doprovod účastníků konference ap. ¡Všechny služby musí být zajišťovány profesionálně a na vysoké úrovni. ¡ ¡Cestovní kanceláře zajišťují propagaci, organizační služby, registraci účastníků, inkaso účastnických poplatků, ubytování astravování účastníků a jejich doprovodu, transfery, vytištění a expedici sborníků, tlumočnické, překladatelské a průvodcovské služby, směnárenské služby, společenské akce, kulturní program, doprovodný program, recepční služby a pochopitelně i zajištění sálů a technického konferenčního vybavení a zařízení ap.