ÚKOL Č. 2 – RACIONÁLNÍ CHOVÁNÍ SPOTŘEBITELE – TERMÍN ODEVZDÁNÍ DO 1.11. 1. Máte následující informace o spotřebě nanuků pana Karla: nanuky 0 1 2 3 4 5 6 7 TU 0 7 13 18 22 24 25 23 MU Určete: a) jeho mezní užitek ze spotřeby každého nanuku (napište do tabulky), b) nakreslete křivky TU a MU (konkrétně pro tenhle případ) a určete, jaký je vztah mezi MU a TU c) o jaké pojetí měření užitku se jedná? d) zda může být současně TU kladný a MU záporný, co z toho plyne? 2. Máme funkci celkového užitku ve tvaru TU = 100A – A2 . Určete: a) rovnici mezního užitku, b) množství statku A, při kterém bude celkový užitek maximální, c) nakreslete. d) jaký bude váš celkový užitek ze spotřeby 3 avokád? e) při jakém množství avokáda bude spotřebitel v rovnováze, je-li cena avokáda 30 Kč? 3. Jaký MU z jablek musí spotřebitel mít, pokud se chce nacházet v rovnováze, v situaci, kdy nakupuje jablka a hrušky. Cena jablek je 20 Kč a cena hrušek je 36 Kč, přičemž MU z hrušek má máš spotřebitel roven hodnotě 108. Y X50 40 U1 4. Je-li dána funkce užitku TU = 1000X – X2 , cena statku X je 400 Kč a důchod činí 200 000 Kč, určete, kolik statku X bude spotřebováno v optimu. 5. Následující graf zachycuje linii rozpočtu a indiferenční křivku. Víte, že Px = 20 Kč. Určete: a) důchod spotřebitele b) Py (cenu statku y) c) MRS v bodě rovnováhy d) rovnici linie rozpočtu e) rovnici této linie v případě poklesu důchodu na polovinu