HR utváří firmu, ví se o tom? Každý má v sobě něco cenného, co nemá nikdo jiný. Při diskusích s vedením firem slýcháme, že personalisté mají být blíže realitě a cílům firem. Ví však skutečně personalisté a zaměstnanci, že: 1. … péče o nejcennější zdroj firmy, o lidi, neobsahuje jen administrativní agendu? 2. … jsou personalisté strategickými partnery TOP managementu? 3. … pomáhá oddělení HP firmě k jejímu růstu a k rozšiřování aktivit? 4. … funguje HR oddělení jako strážce firemní kultury ve firmě jako v organizaci? 5. … jak nejlépe prodat práci HR oddělení uvnitř firmy jako organizace? HR je přidaná hodnota každé firmy. Od HR neočekávají všichni manažeři totéž, ale každý z nich potřebuje něco jiného. Očekávání manažerů od HR lze zjistit podle jejich způsobů komunikace směrem k ostatním oddělením ve firmě. Jednotná komunikace pomáhá manažerům k dosažení a udržování respektu. S kým? S ostatními odděleními firmy jako partnery komunikace. Jak? S nadefinovaným akčním plánem. Co bude následovat? Pozitivní „prodej“ práce HR oddělení. V jakém rozsahu? Podle vzájemné dohody. Kde? Ve vymezených oblastech spolupráce. Co je důležité vědět? Jaké jsou příležitosti HR oddělení firmy! KOMUNIKACE – CESTA – SPOLUPRÁCE – EMPATIE – VYTRVALOST – NADHLED