Vydáno v Karviné, září 2020 Rozhodnutí děkana č. 11/2020 Opatření k zamezení šíření koronaviru na SU OPF v zimním semestru akademického roku 2020/2021 1 Rozhodnutí děkana č. 11/2020 Opatření k zamezení šíření koronaviru na SU OPF v zimním semestru akademického roku 2020/2021 Čl. 1 Úvodní ustanovení Toto rozhodnutí děkana (dále jen „Rozhodnutí“) upravuje plán uskutečňování vzdělávací činnosti stanovený Rozhodnutím děkana č. 7/2020 Harmonogram vzdělávací činnosti pro akademický rok 2020/2021, průběh vzdělávací činnosti a možnosti realizace akcí a stanovuje pravidla chování a pohybu osob na Slezské univerzitě v Opavě, Obchodně podnikatelské fakultě v Karviné (dále jen „SU OPF“) v souladu s Rozhodnutím rektora č. 20/2020, Ministerstvem zdravotnictví a dalšími kompetentními orgány státní správy a moci. Čl. 2 Harmonogram a způsob výuky v prvním týdnu zimního semestru (21. - 27. 9. 2020) 1) Vyučující všech předmětů sdělí studentům informace o průběhu výuky předmětu, dostupnosti studijních materiálů, způsobu hodnocení atd. prostřednictvím kurzů v IS SU a/nebo Moodle a hromadným mailem prostřednictvím IS SU. 2) Studenti 1. ročníku prezenční formy bakalářského a navazujícího magisterského typu studia se v prvním týdnu zimního semestru dostaví na SU OPF dle stanovených rozvrhů úvodního týdne pro jednotlivé studijní programy a obory. Rozvrh úvodního týdne je k dispozici na webu fakulty v aktualitách: https://www.slu.cz/opf/cz/aktuality/15/398. 2 3) Výuka pro studenty 2. a 3. ročníku prezenční formy bakalářského typu studia a 2. ročníku prezenční formy navazujícího magisterského typu studia bude v prvním týdnu zimního semestru realizována bezkontaktně a její náplní bude předání informací dle čl. 2, odst. 1. 4) Výuka předmětů kombinované formy studia rozvrhovaných v prvním týdnu výuky proběhne prezenčně v učebnách dle stanoveného rozvrhu. 5) O harmonogramu a způsobu zahájení výuky 1. ročníku kombinované formy bakalářského a navazujícího magisterského typu studia budou studenti informování e-mailem. Čl. 3 Harmonogram a způsob výuky od druhého týdne zimního semestru (od 28. 9. 2020) 1) Od druhého týdne zimního semestru bude výuka probíhat dle platného rozvrhu. 2) Výuka rozvrhových akcí s počtem zapsaných studentů nepřesahujících 50 bude realizována prezenčně v učebnách. 3) Výuka rozvrhových akcí s počtem zapsaných studentů přesahujících 50 bude realizována online v prostředí Microsoft Teams (návody jsou dostupné na tomto odkazu: https://www.slu.cz/slu/cz/office365). 4) Výuka všech předmětů bude v maximální míře podpořena studijními materiály dostupnými v IS SU a/nebo Moodle. 5) Maximální počet studentů na testech a zkouškách realizovaných prezenční formou je 50. Čl. 4 Výuka U3V a MBA 1) Výuka kurzů U3V a MBA bude probíhat prezenčně dle platného rozvrhu. Čl. 5 Evidence docházky 1) V případě prezenční výuky je vyučující povinen vést v IS SU evidenci přítomných studentů pro každou rozvrhovou akci (platí pro přednášky, semináře i tutoriály). 2) Během zimního semestru se nebude u studentů vyžadovat pro splnění studijních povinností minimální docházka na semináře stanovená v sylabech. Pokud je docházka součástí hodnocení předmětu, bude bodové hodnocení docházky převedeno na jiné průběžné aktivity. Čl. 6 Akce pořádané na SU OPF v průběhu zimního semestru 1) Imatrikulace studentů 1. ročníku bakalářského typu studia a promoce absolventů v říjnovém termínu se ruší. Informace o vydání diplomu a dodatku k diplomu včetně vrácení poplatku za promoce budou studentům zaslány prostřednictvím e-mailu. 3 2) Organizace dalších hromadných akcí v prostorách SU OPF (workshopy, konference apod.) se řídí platnými opatřeními. Čl. 7 Pokyny pro studenty a pracovníky SU OPF 1) Do budovy SU OPF se zakazuje vstup osobám s příznaky charakteristickými pro onemocnění Covid-19 (zvýšená teplota, kašel, dušnost, ztráta čichu, ztráta chuti, nevolnost nebo zvracení, průjem, zánět spojivek, bolest hlavy, apod.), pokud se nejedná o příznaky alergie. 2) V případě, že zaměstnanec vykazuje příznaky typické pro onemocnění Covid-19, informuje o této skutečnosti nadřízeného pracovníka. 3) Studenti a návštěvy jsou povinni zdržovat se v budově SU OPF jen po dobu nezbytně nutnou a udržovat vzájemný odstup na vzdálenost minimálně 2 m pokud je to vzhledem k velikosti místnosti možné. 4) Ve všech společných prostorách SU OPF je dovoleno pohybovat se pouze s nosem a ústy zakrytými rouškou, respirátorem nebo ochranným štítem. 5) Povinnost mít zakrytá ústa a nos se nevztahuje na zaměstnance vykonávající práci na jednom místě, například v kanceláři, s minimálně dvoumetrovým rozestupem od dalších osob. 6) V případě nařízené karantény nebo SARS-CoV-2 pozitivity je zaměstnanec povinen o této skutečnosti informovat nadřízeného pracovníka, student studující v českém studijním programu je povinen tuto skutečnost oznámit na e-mail studijni@opf.slu.cz a student studující v anglickém studijním programu nebo na výměnném pobytu je povinen tuto skutečnost oznámit na e-mail ozs@opf.slu.cz. Čl. 8 Závěrečná a přechodná ustanovení 1) Jednotlivá ustanovení Rozhodnutí mohou být změněna vydáním plošných nebo lokálních opatření kompetentních orgánů státní moci a správy. 2) Toto rozhodnutí nabývá platnosti a účinnosti 21. 9. 2020. V Karviné dne 21. 9. 2020 prof. Ing. Daniel Stavárek, Ph.D. děkan Digitálně podepsal prof. Ing. Daniel Stavárek, Ph.D. Datum: 2020.09.21 11:12:32 +02'00' Součást univerzity: Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné Označení: Rozhodnutí děkana Číslo: 11/2020 Název normy: Opatření k zamezení šíření koronaviru na SU OPF v zimním semestru akademického roku 2020/2021 Schvaluje: prof. Ing. Daniel Stavárek, Ph.D. Derogace: Platnost od: 21. 9. 2020 Účinnost od: 21. 9. 2020 Datum vydání: 21. 9. 2020 Vydává: děkan SU OPF Zpracoval: prof. Ing. Daniel Stavárek, Ph.D. doc. Mgr. Petr Suchánek, Ph.D. Spolupracoval: Ing. Andrea Valentíny Bc. Ingrid Jurčíková Počet stran: 3 Počet příloh: 0 Způsob zveřejnění: Intranet