Vydáno v Karviné, říjen 2020 Rozhodnutí děkana č. 12/2020 Opatření k zamezení šíření koronaviru na SU OPF v zimním semestru akademického roku 2020/2021 1 Rozhodnutí děkana č. 12/2020 Opatření k zamezení šíření koronaviru na SU OPF v zimním semestru akademického roku 2020/2021 Čl. 1 Úvodní ustanovení Toto rozhodnutí děkana (dále jen „Rozhodnutí“) upravuje plán uskutečňování vzdělávací činnosti stanovený Rozhodnutím děkana č. 7/2020 Harmonogram vzdělávací činnosti pro akademický rok 2020/2021, průběh vzdělávací činnosti a možnosti realizace akcí a stanovuje pravidla chování a pohybu osob na Slezské univerzitě v Opavě, Obchodně podnikatelské fakultě v Karviné (dále jen „SU OPF“) v souladu s Rozhodnutím rektora č. 20/2020, Mimořádným opatřením č. 26/2020 Krajské hygienické stanice Moravskoslezského kraje se sídlem v Ostravě, opatřeními Ministerstva zdravotnictví a dalších kompetentních orgánů státní správy a moci. Čl. 2 Harmonogram a způsob výuky od 5. 10. 2020 1) Výuka ve všech bakalářských a navazujících magisterských studijních programech v prezenční i kombinované formě studia a výuka zahraničních studentů probíhá výhradně online v prostředí Microsoft Teams (návody pro studenty jsou k dispozici na webové stránce https://www.slu.cz/slu/cz/teamsstudent a návody pro vyučující na webové stránce https://www.slu.cz/slu/cz/teamsucitel). 2) Bezkontaktní online výuka probíhá podle platného rozvrhu. 3) Výuka je v maximální míře podpořena elektronickými studijními materiály dostupnými v systémech IS SU nebo moodle. 4) Bezkontaktně se realizují také veškeré průběžné studijní aktivity jako testy, referáty, odevzdávání esejí, seminárních prací apod. 2 5) Zkoušení prezenční formou je povoleno pouze ve skupině maximálně 10 osob. 6) Během zimního semestru se u studentů nevyžaduje pro splnění studijních povinností minimální docházka na semináře stanovená v sylabech. Pokud je docházka součástí hodnocení předmětu, je bodové hodnocení docházky převedeno na jiné průběžné aktivity. 7) Studenti jsou povinni sledovat a řídit se informacemi od vyučujících, které jsou uvedeny v elearningu jednotlivých předmětů a zaslány studentům na univerzitní email. 8) Studenti mohou na fakultu docházet na předem domluvené individuální konzultace či k řešení studijních záležitostí. V maximální míře je však preferována elektronická komunikace. 9) Studenti mohou využívat služeb Univerzitní knihovny v souladu s platnými hygienickými opatřeními. Čl. 3 Výuka Univerzity třetího věku a kurzu MBA 1) Výuka kurzů Univerzity třetího věku (U3V) se přesouvá na období, kdy bude obnovena možnost prezenční výuky. 2) Výuka kurzu Master of Business Administration (MBA) probíhá dle platného rozvrhu prezenčně nebo online podle možností vyplývajících z aktuálně platných hygienických opatření. Čl. 4 Akce pořádané na SU OPF v průběhu zimního semestru 1) Imatrikulace studentů 1. ročníku bakalářského typu studia a promoce absolventů v říjnovém termínu se ruší. Informace o vydání diplomu a dodatku k diplomu včetně vrácení poplatku za promoce budou studentům zaslány prostřednictvím emailu. 2) Organizace dalších akcí v prostorách SU OPF (workshopy, konference apod.) je možná za dodržení všech platných hygienických opatření. Čl. 5 Pokyny pro studenty a zaměstnance SU OPF 1) Do budovy SU OPF se zakazuje vstup osobám s příznaky charakteristickými pro onemocnění Covid-19 (zvýšená teplota, kašel, dušnost, ztráta čichu, ztráta chuti, nevolnost nebo zvracení, průjem, zánět spojivek, bolest hlavy, apod.), pokud se nejedná o příznaky alergie. 2) V případě, že zaměstnanec vykazuje příznaky typické pro onemocnění Covid-19, informuje o této skutečnosti nadřízeného pracovníka. 3) Studenti a návštěvy jsou povinni zdržovat se v budově SU OPF jen po dobu nezbytně nutnou a udržovat vzájemný odstup na vzdálenost minimálně 2 m, pokud je to vzhledem k velikosti místnosti možné. 3 4) Ve všech prostorách SU OPF je dovoleno pohybovat se pouze s nosem a ústy zakrytými rouškou, respirátorem nebo ochranným štítem. 5) Povinnost mít zakrytá ústa a nos se nevztahuje na zaměstnance vykonávající práci na jednom místě, například v kanceláři, s minimálně dvoumetrovým rozestupem od dalších osob. 6) V případě nařízené karantény nebo SARS-CoV-2 pozitivity je zaměstnanec povinen o této skutečnosti informovat nadřízeného pracovníka, student studující v českém studijním programu je povinen tuto skutečnost oznámit na e-mail studijni@opf.slu.cz a student studující v anglickém studijním programu nebo na výměnném pobytu je povinen tuto skutečnost oznámit na e-mail ozs@opf.slu.cz. Čl. 6 Závěrečná ustanovení 1) Jednotlivá ustanovení Rozhodnutí mohou být změněna vydáním plošných nebo lokálních opatření kompetentních orgánů státní moci a správy. 2) Tímto rozhodnutím se ruší Rozhodnutí děkana č. 11/2020 Opatření k zamezení šíření koronaviru na SU OPF v zimním semestru akademického roku 2020/2021 ze dne 21. 9. 2020 3) Toto rozhodnutí nabývá platnosti 2. 10. 2020 4) Toto rozhodnutí nabývá účinnosti 5. 10. 2020 V Karviné dne 2. 10. 2020 prof. Ing. Daniel Stavárek, Ph.D. děkan Digitálně podepsal prof. Ing. Daniel Stavárek, Ph.D. Datum: 2020.10.02 07:05:20 +02'00' Součást univerzity: Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné Označení: Rozhodnutí děkana Číslo: 12/2020 Název normy: Opatření k zamezení šíření koronaviru na SU OPF v zimním semestru akademického roku 2020/2021 Schvaluje: prof. Ing. Daniel Stavárek, Ph.D. Derogace: Rozhodnutí děkana č. 11/2020 Opatření k zamezení šíření koronaviru na SU OPF v zimním semestru akademického roku 2020/2021 Platnost od: 2. 10. 2020 Účinnost od: 5. 10. 2020 Datum vydání: 2. 10. 2020 Vydává: děkan SU OPF Zpracoval: prof. Ing. Daniel Stavárek, Ph.D. doc. Mgr. Petr Suchánek, Ph.D. Spolupracoval: Ing. Andrea Valentíny Bc. Ingrid Jurčíková Počet stran: 3 Počet příloh: 0 Způsob zveřejnění: Intranet