E-marketing Ing. Radka Bauerová, Ph.D. Seminář č. 5 CÍLE SEMINÁŘE 1.Konzultovat úkoly z této přednášky: •Vytváření produktových ekosystémů a crowdsourcing 2.Informace k dalšímu průběhu seminářů 3.Rychlý testík pro zopakování učiva • ZADÁNÍ ÚKOLŮ z přednášky „Vytváření produktových ekosystémů a crowdsourcing “ Úkol č. 1: •Přemýšlejte o ekosystémech – které ekosystémy znáte kromě zmíněných Apple, Google, Microsoft? •Kde vzniká hodnota v ekosystémech? •Jak byste využili výhody ekosystému pro malou firmu v ČR? Úkol č. 2: •Najděte české crowdfundingové portály. •Podívejte se na kampaně a zjistěte, proč jsou ne/úspěšné. DALŠÍ PRŮBĚH SEMINÁŘŮ Rychlý testík z probraných přednášek Otázka č. 1: Vyberte definici, která nejlépe vysvětluje obsahový marketing? C) Obsahový marketing je praktika využívána pro pravidelné a cílené poskytování informací o obsahu a složení našich produktů kupujícím. A) Obsahový marketing je způsob, kdy v rámci marketingové komunikace ukazujeme našim stávajícím a potencionálním zákazníkům obsah našich produktů. B) Obsahový marketing je dovednost zajímavě a hodnotně komunikovat se zájemci a potencionálními zákazníky, naši nabídku, aniž bychom na ně tlačili. > Rychlý testík z probraných přednášek Otázka č. 1: Co nebo kdo je to copywrighter? C) Je to specialista, který tvoří reklamní texty pro marketingové využití a je využíván také k tvorbě obsahu v rámci obsahového marketingu. A) Je to speciální software pro tvorbu reklamních textu pro marketingové využití. B) Je to specialista zabývající se psaním a kopírováním životopisů. > Rychlý testík z probraných přednášek Otázka č. 1: K čemu používáme microsite? C) Microsite používáme jako způsob, jak propagovat náš web jinak pomocí jiného stylu prezentace. A) Jedná se o jednoduchý web, který slouží pro jednu konkrétní prezentaci. Například pro prezentaci třeba jen 1 produktu z portfolia, pomocí jiného grafického stylu, na vlastní doméně. B) Je to síť, která slouží pro copywritery, primárně pro zlepšování a zkvalitňování jejich psaných textů v rámci marketingové komunikace nebo tvorbě obsahu v rámci obsahového marketingu. > Rychlý testík z probraných přednášek Otázka č. 1: Jaké nástroje e-marketingu mohou být navázány na webovou stránku společnosti? B) Jelikož webová stránka je sama o sobě nástrojem e-marketingu, tak ji nelze spojit s jiným nástrojem e-marketingu. A) Na webovou stránku může být navázáno SEO, PPC a nebo sociální média. > Rychlý testík z probraných přednášek Otázka č. 1: K čemu slouží optimalizace webu pro vyhledávače? C) Optimalizace pro vyhledávače slouží pro garantované zařazení webové stránky vysoko v rámci výsledků vyhledávání. A) Slouží pro zlepšení umístění ve výsledcích organického vyhledávání. B) SEO slouží pro optimalizaci funkcí webové stránky. > Rychlý testík z probraných přednášek Otázka č. 1: V rámci jakých produktů je vhodné používat webinář? C) Tento nástroj se používá pro produkty spadající do oblasti FMCG (Fast-moving consumer goods). A) Tento nástroj se používá u produktů se kterými je spojena určitá expertní znalost, jako jsou konzultační služby, finanční služby, koučování a mentorování, vzdělávání… B) Webinář je nejvhodnější použít u jednoduchých produktů jako nástroj vysvětlení problematiky a popis hodnoty a přínosů pro zákazníka. > Rychlý testík z probraných přednášek Otázka č. 1: Z jakých kroků se skládá proces NPD (New Product Development)? C) Nejprve generujeme nápady, pak je hodnotíme, vyvíjíme koncept, vyvíjíme finální produkt a následně uvedeme produkt na trh. A) Na začátku vytváříme nový nápad, na základě nápadu vytváříme koncept, dále vyvíjíme finální produkt, který nakonec uvedeme na trh (launch). B) Nejprve generujeme nápady, pak je hodnotíme, vyvíjíme produkt a naposledy finální produkt uvedeme na trh (launch). > Rychlý testík z probraných přednášek Otázka č. 1: Co je to crowdsourcing? C) Je to společné úsilí manažera výroby a manažera obchodu v rámci vývoje nového produktu pro dosáhnutí kýženého cíle mnohem efektivněji. A) Je to způsob získávání nápadů od níže postavených zaměstnanců, nebo obecně pouze interních lidí v rámci konkrétní společnosti. B) Je to praktika získávání informací nebo vstupů v rámci nějakého úkolu/projektu využíváním služeb velkého počtu lidí (společné úsilí, spojení sil i nápadů jednotlivců), ať už placených nebo neplacených, obvykle prostřednictvím internetu. > Rychlý testík z probraných přednášek Otázka č. 2: Co je to crowdfunding? C) Je to praktika, jak budovat komunitu lidí, kteří mají nápady jak řešit problémy, kterým naše společnost aktuálně čelí. Velmi vhodné je k tomuto využívat komunitního manažera, který bude aktivně jednat pro vybudování sounáležitosti se značkou. A) Jedná se o jednu z oblastní crowdsourcingu, která má za úkol zajistit financování projektu získáváním mnoha malých částek peněz od velkého počtu lidí prostřednictvím vytvoření takového projektu, který zaujme potenciální přispěvovatele. B) Je to praktika získávání nových nápadů od komunity různých lidí. > Odkaz na nahrávaný seminář https://web.microsoftstream.com/video/0f7a2939-97c8-40f1-9f07-5238ec03083c