Jméno a příjmení: Pokyny k úkolu: · Pro ověření samostatného vypracování příkladů si prosím tento dokument vytiskněte, či přepište a příklady počítejte na papír. · Na příkladech pracujte samostatně, ať si je co nejlépe procvičíte k závěrečné zkoušce. · Za správné vypočítání příkladů a zodpovězení otázek je možné získat 1 bonusový bod ke zkoušce. · Na vypracování máte vzhledem k robustnosti příkladů 14 dní, tedy do 24. 11. 2020. · Svá vypracování následně oskenujte, nebo ofoťte a vložte do IS – odevzdávárny – úkoly ze seminářů – Úkol_Územní a tržní analýza. 1. Jak byste definovali Reillyho zákon? 2. V jakém poměru je rozdělována koupěschopná poptávka mezilehlého místa mezi sídelním útvarem Karviná – Nové město a sídelním útvarem Karviná – Ráj? Počet obyvatel lokality Karviná – Nové město je cca 17 163. Počet obyvatel lokality Karviná – Ráj je cca 16 088. Vzdálenost lokality Karviná – Nové město je od mezilehlého místa 2 km a vzdálenost lokality Karviná – Ráj je od mezilehlého místa 4 km. 3. Vypočtěte bod zlomu koupěschopné poptávky mezi městy Bohumín a Orlová. Počet obyvatel města Bohumín je cca 20 518 a počet obyvatel města Orlová je 28 735. Vzdálenost obou lokalit je 8,7 km. 4. Na jaké teorii je založen Huffův pravděpodobnostní model? Co model ukazuje? 5. Vypočítejte pravděpodobnost nákupů v jednotlivých nákupních místech, které mají zákazníci, kteří bydlí kousek od naší university, k výběru: · Vzdálenost mezi místem bydliště zákazníka a supermarketem Tesco je 1,2 km, přitažlivost tohoto místa je dána prodejní plochou, která je cca 2 500 m^2. · Vzdálenost mezi místem bydliště zákazníka a supermarketem Kaufland je 1,8 km, přitažlivost tohoto místa je dána prodejní plochou, která je cca 3 000 m^2. · Vzdálenost mezi místem bydliště zákazníka a supermarketem Lidl je 1,5 km, přitažlivost tohoto místa je dána prodejní plochou, která je cca 1 300 m^2. · a=2 6. Pokud je v dané oblasti účelná kapacita vyšší nežli skutečná, tak je či není v této oblasti volný kupní potenciál? 7. Firma Sova, s.r.o. má záměr zřídit v Karviné supermarket. V dané firmě působíte jako strategický manažer a Vaším úkolem je zjistit, jestli je v této oblasti volný kupní potenciál. Víte, že počet obyvatel Karviné je cca 53 209. Spotřební výdaj za potraviny je 36 000 Kč. Normativ prodejní plochy je 100 000 Kč/m^2/rok. Skutečná prodejní plocha v Karviné v m^2 je odhadována jako 12 000 m^2. Index kupní síly pro město Karviná je odhadován jako 0,84 a index míry realizace výdajů obyvatelstva je cca 0,88. Je v Karviné volný kupní potenciál? Jaká je v této oblasti, dle výsledků Vašich výpočtů, konkurence? 8. Zjistěte, jaká je nasycenost trhu prodejními plochami ve městě Bohumín na základě výpočtu indexu maloobchodní saturace. Víte, že v tomto městě je 20 518 obyvatel a průměrný spotřebitelský výdaj na jednoho obyvatele je 25 000 Kč. Index kupní síly je v této lokalitě odhadován na 0,85 a index míry realizace výdajů obyvatelstva na 0,85. Normativ využití m^2 prodejní plochy je stanoven jako 100 000 Kč/m^2/rok. Skutečné prodejní plochy jsou 6 000 m^2. 9. Jako manažer/ka retailového řetězce máte za úkol zjistit, jestli je v Dolní Lutyni ještě volný kupní potenciál pro případný vstup na tento trh. Víte, že počet obyvatel je 5 312. Plošný standard je 70 m^2 / 1 000 obyvatel. Index kupní síly je v Dolní Lutyni 0,91 a index míry realizace je 0,60. Skutečné prodejní plochy jsou ve výši 450 m^2.