Dotazník - spokojenost zákazníků 50+ Dobrý den, rádi bychom se seznámili s Vašimi zkušenostmi ohledně cestovních kanceláří. ubytování, stravování. Výsledky výzkumu budou využity v rámci výuky studentů a ve výzkumné činnosti Katedry cestovního ruchu a volnočasových aktivit a Katedry podnikové ekonomiky a managementu Obchodně podnikatelské fakulty v Karviné, Slezské univerzity v Opavě. Děkujeme Vám za Vaši vstřícnost a čas. CESTOVNÍ KANCELÁŘE 1. Znáte cestovní kanceláře, které nabízejí produkty pro segment 50+? · ano · ne Pokud ano, uveďte příklady: ………………………………………… 1. Využíváte služeb cestovních kanceláří/cestovních agentur k výběru Vaší dovolené? · ano, vždy · ano, občas · ne 2. Co ovlivňuje Váš výběr cestovní kanceláře/cestovní agentury? · doporučení příbuzných a známých · recenze · dobré jméno · osobní pozitivní zkušenost · osobní negativní zkušenost · reklama na internetu (webové stránky) · reklama v ostatních médiích (TV, rádio, časopisy) · propagační materiály (letáky, plakáty, billboardy, …) · jiná možnost …………………………………………………………………………. 3. Jakým způsobem jste si objednal/a služby nabízené cestovní kanceláří (zvolte i více možností)? · osobně na prodejně · telefonicky · z online katalogu na webu · dostal/a jsem darem · po internetu · ze Slevomatu · jiným způsobem, uveďte jak …….…………………………….…………………………………………… 4. Jaký způsob dopravy na dovolenou preferujete (zvolte i více možností)? · leteckou dopravu · autobusovou dopravu · vlakovou dopravu · automobilovou dopravu · kombinovanou dopravou · jiný druh, uveďte jaký ……………………………………………....................... 5. Na co se při výběru dovolené zaměřujete? (lze uvést i více možností) · aktivní a dobrodružné výlety · cestování rodin s dětmi · cestovní ruch seniorů · cykloturistika · dámské individuální cestování · dovolená na venkově · Eurovíkendy · gastronomický cestovní ruch · hledání extrémních zážitků · hledání nových zážitků · kulturní cestovní ruch · objevování jedinečných míst · poznávací turistika · požitkářské a luxusní cestování · práce a odpočinek · segment 50+ · trend zdravějšího způsobu života · zdravotní a lázeňský cestovní ruch · další, uveďte: ……………………………………………... ……………………………………………… ……………………………………………… 6. Co Vás nejvíce ovlivňuje při výběru místa vaší dovolené (místo)? (lze uvést i více možností křížkem) · dřívější zkušenost (vzpomínky z minulosti) · služby cestovní kanceláře · doporučení příbuzných a známých · reklama v médiích · nové a nepoznané · atraktivita místa · cena zájezdu · jiná………………………………. 7. K jakým účelům jste internet použil (lze uvést i více možností křížkem): Ke komunikaci K vyhledávání zboží a služeb Ke vzdělávání · jiným účelům, prosím uveďte: ………………………………………………………………………………………………………….. 8. O jaký produkt v online prostředí byste měli zájem (lze uvést i více možností křížkem): Virtuální prohlídka města Virtuální prohlídka výstavy, veletrhu Virtuální prohlídka muzeí, divadel, galerií Virtuální zájezd Virtuální prohlídka ubytování a služeb ubytovacích zařízení Virtuální prohlídky atraktivity místa např.: zámek, hrad, vyhlídky, rozhledny, pláže, jeskyně, vrcholy hor, zoo Virtuální prohlídka restaurace RESTAURAČNÍ ZAŘÍZENÍ 9. Jaké typy stravovacích zařízení navštěvujete? (lze uvést i více možností křížkem); · bary · bistro · cukrárny · fast food · kavárny · pizzerie · restaurace · rychlé občerstvení · společensko zábavní podniky · jiné, jaké ……………………………………………... ……………………………………………… ……………………………………………… 10. Jak často navštěvujete stravovací zařízení? · několikrát týdně · několikrát měsíčně · několikrát v roce · příležitostně · nenavštěvuji 11. Jaké typy jídel a nápojů vyhledáváte (lze označit více odpovědí křížkem): Typy jídel Typy nápojů tradiční česká kuchyně všechny druhy nápojů česká kuchyně v moderním pojetí pivo pokrmy cizích kuchyní víno bezlepkové pokrmy míchané nápoje nízkoenergetické pokrmy nealkoholické nápoje syrová strava čaj pokrmy pro diabetiky káva veganské pokrmy minerálky vegetariánské pokrmy kohoutková voda fast food džusy a šťávy saláty mléčné nápoje racionální pokrmy, zdravá jídla alkoholické nápoje Jiné: ..…………………………………………. Jiné: ..…………………………………………..... …………………………………………… …………………………………..…………… …………………………………………… ………………………………..……………… 12. Kterou z této nabídky v restauraci byste využil/a? Akce Vyzkoušel/a jsem Vyzkoušel/a jsem a hodnotím známkou (1 – 5, 1=nejhorší, 5=nejlepší) Chci vyzkoušet Nemám zájem 1 2 3 4 5 Brouci na talíři Beerfestivaly (festivaly piva) Degustace nových druhů nápojů Degustace vína Dny cizí kuchyně (maďarské, italské, francouzské apod.) Dietní pokrmy (např. bezlepkové, nízkoenergetické, pro diabetiky apod.) Exotické menu Fúzování kuchyní Gastronomické akce, festivaly Jedlé květy Menu podle Raw Food (syrová strava) Menu podle Slow Food (opak Fast Food) Nabídka domácích sezónních nápojů Molekulární kuchyně Míchané nápoje Ochutnávka čajů, kávy Ochutnávka nových jídel Racionální menu Rybí hody Snoubení jídla s vínem, nebo s pivem Středověká krčma Zabijačkové hody Zvěřinové hody Tradiční česká a moravská kuchyně, regionální kuchyně Jiné napište jaké: …………………………… 13. Co rozhoduje o Vaší opakované návštěvě restaurace? Faktor Velmi důležité Důležité Někdy ano, někdy ne Nedůležité Zcela nedůležité Lidé Empatický přístup Jazykové dovednosti Profesionální vystupování Rychlost obsluhy Znalost nabídky a schopnost podat maximum informací Prostředí Čistota a pořádek Design interiéru Dobrá dopravní dostupnost Dostatek prostoru Hudební produkce Světelný a tepelný komfort, čistota vzduchu Produkt Atraktivní novinky v nabídce Bohatý sortiment jídel a nápojů Domácí kuchyně Nabídka her a zábavy Nabídka pro děti Obědové menu Sezónní nabídka Regionální speciality Specifická jídla Široká nabídka nápojů (piva, kávy, vín, nealko nápojů) Tradiční a stálá nabídka Výběr světové kuchyně Bezbariérovost Parkování Cena Přijatelné ceny Odpovídající poměr cena/kvalita Marketingová komunikace Dobrá předchozí zkušenost Doporučení známých Propagace na internetu Reference na internetu Gastronomické akce 14. Zkoušíte si nové recepty podle moderních trendů? · ano, nové trendy mě zajímají · příležitostně zkouším něco připravit · chtěl/a bych někdy vyzkoušet · vaření mě nezajímá · ne, nezkouším, dávám přednost vyzkoušenému UBYTOVACÍ ZAŘÍZENÍ 15. Znáte ubytovací zařízení, které pro segment 50+ poskytují specifické služby? · ano · ne Pokud ano, vyjmenujte: ………………………………………… ………………………………………… ………………………………………… …………………………………………. …………………………………………. 16. Jak často navštěvujete ubytovací zařízení? v ČR mimo ČR 1krát ročně 2krát ročně víckrát ročně sezónně příležitostně vůbec 17. Znáte webové portály propagující a prodávající ubytovací služby? · ano · ne Pokud ano, využíváte některé z nich? · ano, jmenujte: ……………………………………… · příležitostně · ne 18. Jaký kontakt preferujete pro zajištění ubytování? ano Spíše ano Někdy ano – někdy ne Spíše ne telefon email webové stránky osobně Přes zprostředkovatele (cestovní kancelář nebo cestovní agentura) 19. Co je podle Vás rozhodující pro opakovanou návštěvu ubytovacího zařízení? Faktor Velmi důležité Důležité Někdy ano, někdy ne Nedůležité Zcela nedůležité Lidé Dobré jazykové schopnosti Empatický přístup personálu Profesionální vystupování Rychlost obsloužení Znalost nabídky a schopnost pomoci Prostředí Čistota a pořádek Design interiéru Dostatek prostoru Moderní nebo stylové vybavení Bezbariérovost prostor Produkt Bohatý sortiment doplňkových služeb Certifikát kvality služeb Možnost ubytování s mazlíčky Nabídka pro děti Flexibilní a zajímavá sezónní nabídka Široká nabídka volnočasových aktivit Atraktivní novinky v nabídce Výběr z hotelových balíčků WIFI Možnost rezervace po internetu Parkování Marketingová komunikace Kvalitní propagace na internetu Dobré hodnocení na internetu Doporučení známých Cena Odpovídající poměr cena/kvalita Přijatelné ceny Další: ……………………………………………. 20. Kterou z nabídek byste uvítali v rámci poskytování ubytovacích služeb? (zvolte i více možností) Balíčky služeb Wellness Fitness, kondiční cvičení Konferenční prostory Věrnostní karty Častější změna nabídky restaurace Výhody pro stálé zákazníky Zprostředkování volnočasových aktivit jinými poskytovateli Nabídka na webových portálech Moderní komunikace s klienty přes Internet Aktuality na webovských stránkách Jiné, napište jaké: ………………………………………………………. …………………………………………………………………………………. 21. Jaké jsou Vaše nejčastější důvody návštěvy ubytovacích zařízení? (zvolte i více možností) · rekreace/relaxace · trávení volného času · veřejné akce, · rodinné oslavy · dovolená · business/služební cesta/konference · turistika, návštěva města, památek apod. · jiné: ………………………………. 22. Jaký způsob ubytování preferujete? (zvolte i více možností) · Airbnb (pronájem ubytování – chaty, domy na pláži…) · hotel · kemp · penzion · turistická ubytovna · ubytování u známých a příbuzných · ubytování v soukromí · jiný: ……………………….. 23. Co Vás nejvíce ovlivňuje při výběru ubytovacích zařízení? (zvolte i více možností) · atraktivita místa · doporučení cestovní kanceláře · doporučení příbuzných a známých · dřívější zkušenost · nabídka služeb · nové a nepoznané · reklama v médiích · jiná………………………………. 24. Zúčastňujete se veletrhů a dalších propagačních akcí? · pravidelně · nepravidelně · nezúčastňuji se, nejsou pro mne významné · nezúčastňuji se, jsou pro mne příliš nákladné · nemám názor 25. Váš věk · 50-60 · 61-70 · 71-80 · 80 a více 26. Pohlaví · muž · žena 27. Vzdělání · základní · středoškolské · středoškolské s maturitou · vysokoškolské 28. Ekonomická aktivita · zaměstnaný · OSVČ · zaměstnaný důchodce · důchodce 29. Jaký je čistý měsíční příjem Vaši domácnosti? · do 20 000 Kč · do 30 000 Kč · do 40 000 Kč · do 50 000 Kč · nad 50 000 Kč 30. Kraj, ve kterém žijete: ……………………………………………..