B-III – Charakteristika studijního předmětu Název studijního předmětu Krizová komunikace Typ předmětu Povinný /PZ doporučený ročník / semestr 2/3 Rozsah studijního předmětu 26s hod./týden 2 kreditů 4 ECTS Prerekvizity, korekvizity, ekvivalence Způsob ověření studijních výsledků zápočet Forma výuky Seminář Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta Požadavky na studenta: účast a diskuse na seminářích, průběžné testy Hodnotící metody: Povinná účast na seminářích 60 %, diskuze na seminářích, průběžný ústní test (20 % hodnocení), průběžný písemný test (20 % hodnocení), závěrečný zápočtový test (60 % hodnocení). Garant předmětu PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. Zapojení garanta do výuky předmětu Vedení seminářů Vyučující PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. PhDr. Janusz Karpeta MgA. Petr Kantor Stručná anotace předmětu 1. Krizová komunikace, krize a její následky Podstata, definice, psychologie krizových situací, souvislost s jinými vědnými disciplínami. Vývoj, typy krizí, okolnosti vzniku. 2. Potřeby a reakce lidí v krizových situacích, dobrá pověst organizace Druhy emočních stavů a jejich odraz v konkrétní komunikační situaci. Dynamika potřeb a zájmů v krizové situaci, pověst jako komunikační filtr. 3. Zaměstnanci v krizové komunikaci, internetová krizová komunikace Správné nastavení krizové komunikace v krizové situaci. Krizová webová stránka, úloha sociálních médií. 4. Asertivní komunikace, vyjednávání v krizových situacích Charakteristika, definice, praktické příklady. Podstata vyjednávání, druhy vyjednávání, praktické příklady. 5. Mediální komunikace v krizových situacích, krizová komunikace v nátlakových situacích Role, význam, praktické příklady. Podstata, druhy, praktické příklady. 6. Krizová komunikace v sociální oblasti, krizová komunikace ve složitých životních situacích Druhy, způsoby zvládání, aspekty ohrožení. Podstata, druhy, praktické příklady. 7. Příprava konkrétního mediálního výstupu Nácvik mediálního prohlášení a vystoupení v různých médích. Výklad bude doplněn přednáškami a workshopy odborníků z praxe. Studijní literatura a studijní pomůcky Povinná: BEDNÁŘ, V., 2012. Krizová komunikace s médii. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-3780-5. CHALUPA, R., 2012. Efektivní krizová komunikace. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4234-2. LEŠKO, L., 2008. Náhled do sociální komunikace. Brno: Tribun EU. ISBN 978-80-7399-466-2. LILLEY, R., 2005. Jak jednat s problematickými lidmi. Brno: CK Books. ISBN 9-788025-106877. VYMĚTAL, Š., 2009. Krizová komunikace a komunikace rizika. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-2510-9. Studijní pomůcky: Podpora výuky v rámci LMS Moodle (studijní opory, doplňkové texty). Informace ke kombinované nebo distanční formě Rozsah konzultací (soustředění) 16/sem. hodin Informace o způsobu kontaktu s vyučujícím Emailem, prostřednictvím e-learningu, v konzultačních hodinách.