Přecházíme k obsahu 11. tématu Supervize v profesním poradenství, které je členěno na 11.1, 11.2. a 11.3. 11. Supervize v profesním poradenství Přecházíme k supervizi v profesním poradenství v pojetí zpětné vazby. Přecházíme k formulaci zadání zpětné vazby. Přecházíme k příkladům možné formulace zadání zpětné vazby. 1) Měřitelný konečný efekt (jedno číslo v absolutní četnosti) 2) Přidaná hodnota (výnosy/užitky z činnosti partnera přesáhnou náklady) 3) Rozdíl ve výstupu a nejen v procesu (ne co kdo bude dělat, ale co to přinese navíc) 4) Čeho si všimne, co zaplatí ( interní nebo externí klient) 5) Benchmarking (výsledek srovnat s jiným subjektem) 6) Zaznamenatelné reakce okolí (klient zvládne danou věc tak, že okolí spontánně zareaguje) 7) Učení druhých (zvládá to tak dobře, že své znalosti a zkušenosti předává dalším = reprodukuje se) 8) Kaskádovité členění cílů (k čemu to je, co to přinese ve vyšším kontextu, co ještě vyšším, proč vlastně, jaký z toho bude skutečný finální užitek, pro které zúčastněné strany) Přecházíme k sekvencím kruhového modelu supervizního procesu. 11.2 Sekvence supervizního procesu v profesním poradenství Přecházíme ke kontraktu mezi supervizorem a supervidovaným. Přecházíme k zaměření supervize. Přecházíme k vymezení prostoru v supervizním proicesu. Přecházíme k mostu v supervizi. Přecházíme ke shrnutí v supervizi. Přecházíme k eklektické tašce poradenských nástrojů v supervizi. Eklektická taška se poradenskými nástroji Kruhová supervize je dynamický proces, který je postavený na vzájemné interakci supervizora a supervidovaného. •Role supervizora je určena následujícími etickými principy: • •A) Věrnost - dodržování slibů •B) Možnost nápravy - snaha napravit případnou chybu nebo nesprávné jednání •C) Vděčnost - oplácení a vrácení druhým to, co učinili dobrého •D) Spravedlnost - snaha dávat všem stejnou měrou •E) Altruismus - pracovat ve prospěch druhých •F) Sebezpelšování - práce na sobě sama •G) Neubližování - neohrožovat druhé • • Popsali jsme roli supervizora určenou etickými principy a nyní popíšeme roli supervidovaného. •Role supervidovaného je určena jeho osobní autonomií a kontextem případu: • •A) nezávislost •B) odpovědnost •C) samostatnost •D) výkonnost •E) akčnost •F) kreativita •G) motivace Přecházíme k reflektivnímu spojenectví mezi supervizorem a supervidovaným. Klíčová slova: informace, sevřená supervize, amorfní supervize, přístup orientovaný dovnitř, přístup orientovaný na pocity.