Zkušební okruhy – žluté 1. Vymezení komunikace a její vybrané teorie 2. Funkce komunikace a komunikační styly 3. Specifika češtiny a jazyková správnost jako součást image komunikujícího 4. Stylistika a stylistické prostředky 5. Analýza versus automatičnost komunikace 6. Typy komunikačních strategií a typologie komunikantů, problémové typy 7. Interní a externí bariéry komunikace 8. Komunikační šumy a komunikační hry 9. Asertivita a agresivita v komunikaci 10. Potřeba kvalitní prezentace 11. Prezentační technika a vizualizace prezentace 12. Tyty neverbálních prostředků komunikace a paralingvistika 13. Základní strategie vyjednávání 14. Osobnost vyjednávače 15. Rady a vědomé chyby při vyjednávání 16. Etika přesvědčování – přesvědčování a (versus) manipulace 17. Persvazivní funkce marketingové komunikace 18. Logické dokazování, pravidla komunikace v masmédiích 19. Zásady diskuse, efektivní naslouchání s metodou aktivního účastníka 20. Telefonování jako komunikační dovednost Zkušební okruhy – modré 1. Komunikační proces a druhy komunikace 2. Receptivní a expresivní komunikační dovednosti 3. Jazykové normy, jazykové příručky a jazykové problémy 4. Lexikální stránka jazyka (anglicismy, profesionalismy, termíny) 5. Intencionalita komunikace a komunikační plánování 6. Komunikace mužů a žen, rozdíly – genderová komunikace 7. Sociální vnímání v komunikaci a problémy s ním spojené 8. Zpětná vazba a její funkce v komunikaci, aspekty komunikační situace 9. Vytváření prezentace a hodnotící kritéria 10. Postoje v komunikaci, meta-komunikace a nevhodné reagování posluchače 11. Prostředky verbální komunikace (psané a mluvené komunikáty), zápis slova 12. Prostředky dramatizace mluveného projevu 13. Taktiky a triky vyjednávání 14. Interkulturní vyjednávání 15. Vymezení argumentace a přesvědčování 16. Styly přesvědčování 17. Způsoby nevěcné komunikace 18. Skupinové komunikační modely 19. Týmové vyjednávání, role v týmu a výběr členů týmu 20. Komunikace prostřednictvím elektronických medií (sociální sítě)