"Pro faktory A a B se dvěmi úrovněmi (+,-) byl sestaven úplný plán. Každý pokus se opakoval dvakrát. Výsledky jsou" uvedeny v tabulce. "a) Doplňte sloupce tabulky A, B, AB." "b) Vypočtěte efekty faktorů A, B a efekt interakce faktorů AB." c) Napište rovnici modelu experimentu. d) Vypočítejte rozptyl odhadu efektu faktorů. "e) Testujte, zda jsou faktory A, B, AB statisticky významné (alfa = 5%)." A B AB Y1 Y2 Průměr Y 5 6 5 5 7 6 5 4 ##### Sheet/List 2 ##### "Pouliční prodavač hotdogů provedl experiment se dvěma faktory, které by podle něj mohly ovlivnňovat tržby." Těmito faktory jsou pouštěná hudba (faktor H) a místo prodeje (faktor M) "Faktor H nabývá dvou úrovní: puštěná hudba (+), ticho (-). Faktor M má také dvě úrovně: náměstí (+) a obchodní centrum (-) " "a) Vypočtěte efekty faktorů H, M a efekt interakce faktorů HM." b) Proveďte grafické hodnocení efektů faktorů c) Načrtněte grafy interakcí d) Najděte (regresní) model experimentu H M HM Y (tržby v tis. Kč.) + + + 8 + - - 6 - + - 9 - - + 4