SYSTÉMOVÉ POJETÍ OBCHODNÍHO PROVOZU OPAKOVÁNÍ FORMOU KOMPETITIVNÍHO A KOOPERATIVNÍHO UČENÍ Ing. Radka Bauerová, Ph.D. Seminář č. 6 26. 27. a 28. 10. 2021 CÍLE SEMINÁŘE 1. Vyhodnocení vypracování návrhu dispozičního řešení vzhledem k typu prodejny, empirickým zákonům dle Sharpa a vzhledem k probraným technologickým skupinám 2. Ohodnocení nejlepšího zpracování 3. Zopakování probraného učiva pomocí kompetitivního a kooperativního učení VYHODNOCENÍ TÝMOVÉHO CVIČENÍ DISKUZE KE ZPRACOVÁNÍ TÝMOVÉHO CVIČENÍ 1) Popište, jakým způsobem jste dodrželi v dispozičním řešení zásadu dovoleného sousedství? 2) Shodli jste se v týmu na rozdělení zboží do skupin základní, časté a občasné poptávky? Jakým způsobem jste zboží do skupin přiřazovali? Z čeho toto přiřazení vychází? 3) Jaká je Vaše odpověď na otázku, o jaký sortiment se z pohledu šířky a hloubky v daném případě jedná? PREZENTACE VÝSLEDKŮ TÝMOVÉHO CVIČENÍ Každý tým odprezentuje svoje vypracované cvičení tak, že ukáže své vypracované dispoziční řešení a zodpoví následující otázky: 1) Jak se jmenuje Vaše prodejna a jaký sortiment prodáváte? 2) Jakou formu prodeje a typ prodejny jste si zvolili? 3) V čem je Vaše dispoziční řešení charakteristické vzhledem k typu prodejny a co vše Vaše dispoziční řešení obsahuje? 4) Použili jste piktogramy? Jaké? PREZENTACE VÝSLEDKŮ TÝMOVÉHO CVIČENÍ Který tým byl nejlepší a zaslouží si bod navíc za svou prezentaci a zpracování? PROCVIČENÍ TEORETICKÝCH ZNALOSTÍ Z PŘEDNÁŠKY – s využitím kompetitivního a kooperativního učení Pravidla hry:  Rozdělte se do týmu po dvou studentech.  Na dalších snímcích se Vám budou zobrazovat otázky z již probraných témat. Promyslete si v týmu odpověď. Ten tým, který jako první zodpoví otázku správně získá kartičku „+“, tým, který odpoví špatně získá kartičku „-“.  Tým, který na konci bude mít nejvyšší skóre (počet kartiček „+“ – počet kartiček „-“) získá bod. PROCVIČENÍ TEORETICKÝCH ZNALOSTÍ Z PŘEDNÁŠKY – s využitím kompetitivního a kooperativního učení Co tvoří nákupní atmosféru a proč by se firma měla tímto tématem zabývat? PROCVIČENÍ TEORETICKÝCH ZNALOSTÍ Z PŘEDNÁŠKY – s využitím kompetitivního a kooperativního učení Vyberte si jeden obchod, který jste v nedávné době navštívili a popište, jak jste vnímali jeho nákupní atmosféru? Myslíte si, že Vás nějak při nákupu ovlivnila? Jak? PROCVIČENÍ TEORETICKÝCH ZNALOSTÍ Z PŘEDNÁŠKY – s využitím kompetitivního a kooperativního učení Kam byste zařadili konzervu s barbecue fazolkami v rámci mezinárodního členění zboží? PROCVIČENÍ TEORETICKÝCH ZNALOSTÍ Z PŘEDNÁŠKY – s využitím kompetitivního a kooperativního učení Kam byste zařadili zimní čepici v rámci mezinárodního členění zboží? PROCVIČENÍ TEORETICKÝCH ZNALOSTÍ Z PŘEDNÁŠKY – s využitím kompetitivního a kooperativního učení Kam byste zařadili myčku nádobí v rámci mezinárodního členění zboží? PROCVIČENÍ TEORETICKÝCH ZNALOSTÍ Z PŘEDNÁŠKY – s využitím kompetitivního a kooperativního učení O jakou kombinaci šířky a hloubky sortimentu se jedná v případě supermarketu Tesco v Karviné? Co tato kombinace v tomto případě ovlivňuje? PROCVIČENÍ TEORETICKÝCH ZNALOSTÍ Z PŘEDNÁŠKY – s využitím kompetitivního a kooperativního učení O jakou kombinaci šířky a hloubky sortimentu se jedná v případě prodejny Dr. Max v nákupním centru v Karviné? Co tato kombinace v tomto případě ovlivňuje? PROCVIČENÍ TEORETICKÝCH ZNALOSTÍ Z PŘEDNÁŠKY – s využitím kompetitivního a kooperativního učení Čím se liší komerční druhy zboží? PROCVIČENÍ TEORETICKÝCH ZNALOSTÍ Z PŘEDNÁŠKY – s využitím kompetitivního a kooperativního učení Na co mají vliv technologické skupiny zboží? PROCVIČENÍ TEORETICKÝCH ZNALOSTÍ Z PŘEDNÁŠKY – s využitím kompetitivního a kooperativního učení Co je to dodávkový cyklus? Jsou všechny druhy zboží dodávány na prodejnu ve stejném časovém intervalu? Uveďte příklady intervalů dodávek do prodejen. PROCVIČENÍ TEORETICKÝCH ZNALOSTÍ Z PŘEDNÁŠKY – s využitím kompetitivního a kooperativního učení Čím je ovlivněna volba dispozičního řešení? PROCVIČENÍ TEORETICKÝCH ZNALOSTÍ Z PŘEDNÁŠKY – s využitím kompetitivního a kooperativního učení O jaký typ designu prodejny se jedná na následujícím obrázku? PROCVIČENÍ TEORETICKÝCH ZNALOSTÍ Z PŘEDNÁŠKY – s využitím kompetitivního a kooperativního učení Vysvětlete pojem merchandising a popište trendy vizuálního merchandisingu. PROCVIČENÍ TEORETICKÝCH ZNALOSTÍ Z PŘEDNÁŠKY – s využitím kompetitivního a kooperativního učení Co je to piktogram a jsou piktogramy stejné pro celý svět? PROCVIČENÍ TEORETICKÝCH ZNALOSTÍ Z PŘEDNÁŠKY – s využitím kompetitivního a kooperativního učení Vyhodnocení:  Spočítejte si, kolik máte kartiček „+“, odečtěte od tohoto čísla počet kartiček „-“.  Tým s nejvyšším skóre získává bod.  INFORMACE K PŘÍŠTÍMU SEMINÁŘI 1. Zopakovat si z přednášky základní prvky obchodního provozu. Konkrétně podnikatelský plán, exteriér a interiér prodejny, strukturální a instrumentální znaky. Na příští seminář není žádný domácí úkol  Děkuji za pozornost 