E-marketing Ing. Radka Bauerová, Ph.D. Seminář č. 10 2. 12. 2021 CÍLE SEMINÁŘE 1. Zopakovat si základní pojmy z přednášky formou testových otázek 2. Konzultovat úkoly z těchto přednášek: • Obsahový marketing • Vývoj a současný stav forem a prostředků marketingu v interaktivním prostředí • Vybrané online nástroje mar. komunikace • Cenové strategie a taktiky v rámci E-marketingu • Proces akvizice zákazníka na internetu • Prezentace firmy pomocí webové stránky • Analýza zákazníka a marketingový výzkum na internetu. E-mailing. • Sociální média a sociální sítě Otázka č. 1: Co je to UGC a jak jej mohou firmy použít ve svůj prospěch? Příklad Starbucks ➢ Mění svou nabídku podle ročních období a nejvíc očekávaná nabídka je v období Vánoc - nejen kvůli ojedinělému menu, ale také kvůli tématickým vánočním kelímkům. ➢ Využívají této popularity vánočních nápojů a každoročně pod hashtagem #RedCupContest vyzývají své zákazníky ke sdílení fotek právě oněch kelímků a ohodnocení jednotlivých sezónních nápojů na sociálních sítích. ➢ Koncept je také pojatý jako soutěž, kdy zákazníci kreativními fotkami soutěží o rok nápojů ve Starbucks zdarma. ➢ Jenom na Instagramu tato soutěž vygeneruje zhruba 37 tisíc fotek ročně, které nejen tvoří kreativní obsah, který může Starbucks později využít, ale zároveň tvoří zpětnou vazbu na nápoje, které uvidí miliony uživatelů sociálních sítí. 2021 RYCHLÝ TESTÍK Z PROBRANÉ PROBLEMATIKY Otázka č. 2: Jak mohou sociální média pomoci v podnikání? Generují informace o zákaznících Rozšiřují povědomí o značce Umožňují publikovat různé reklamní formáty Podporují efektivnost zákaznického servisu Jsou zdrojem návštěvnosti webu Umožňují jednoduše sdílet obsah Umožňují budování komunit RYCHLÝ TESTÍK Z PROBRANÉ PROBLEMATIKY Otázka č. 3: Co je to „Dark post“? C) Jedná se o techniku, kdy nejprve pošleme více variant příspěvku na cílové skupiny a podle zpětné vazby na následně vypustíme dokonalý post. A) Post, ve kterém se snažíme potenciální zákazníky zaujmout představením temné vize naší firmy na Facebooku. B) Technika, kdy umístíme svůj příspěvek přímo na zeď, protože víme, že se jedná o dokonalý post. RYCHLÝ TESTÍK Z PROBRANÉ PROBLEMATIKY ZADÁNÍ ÚKOLU z přednášky „ Sociální média a sociální sítě “ Úkol ➢ https://www.facebook.com/ads/library/ ➢ Najděte 5 konkurentů vaší oblíbené značky ➢ Analyzujte reklamy, které mají tyto konkurenční značky spuštěné. ➢ Připravte report Tip „z druhého konce“ →