E-marketing Ing. Radka Bauerová, Ph.D. Seminář č. 5 21. 10. 2021 CÍLE SEMINÁŘE 1. Zopakovat si základní pojmy z přednášky formou testových otázek 2. Konzultovat úkoly z těchto přednášek: • Obsahový marketing • Vývoj a současný stav forem a prostředků marketingu v interaktivním prostředí • Vytváření produktových ekosystémů a crowdsourcing • Vybrané online nástroje mar. komunikace Rychlý testík z probraných přednášek Otázka č. 1: O co se snaží marketingová komunikace? Informovat, přesvědčovat a upomínat spotřebitele o výrobcích nebo značkách, které prodávají. Rychlý testík z probraných přednášek Otázka č. 2: co může být cílem komunikace a hraje cíl roli při výběru konkrétních nástrojů online marketingové komunikace? Zvyšování návštěvnosti, prodej produktů, budování značky…. Rychlý testík z probraných přednášek Otázka č. 3: Přiřaďte odpovídající charakteristiky k indikátorům úspěchu v onlinu: C) Náklady na zobrazení tisícovce lidí A) Míra proklikovosti - základní metrika pro měření úspěšnosti online reklamy B) Náklady na kliknutí D) Angažovanost spotřebitele s obsahem na soc.sítích – nominální počet lajků, komentářů, prokliků a sdílení E) Existuje organický nebo placený, udává, kolik lidí obsah „vidělo“ na svém newsfeedu. 4) ENGAGEMENT 5) REACH 1) CTR 2) CPC 3) CPM Rychlý testík z probraných přednášek Otázka č. 3: Přiřaďte odpovídající charakteristiky k indikátorům úspěchu v onlinu: C) Počet lidí, kteří video shlédli bez rozlišení délky shlédnutí A) Průměrná procentuální délka videa, kterou uživatelé shlédli B) Průměrný čas shlédnutí D) Míra okamžitého opuštění4) AUDIENCE RETENTION 1) BOUNCE RATE 2) VIEWS 3) AVERAGE VIEW DURATION ZADÁNÍ ÚKOLŮ z přednášky „Vybrané online nástroje mar. komunikace “ Úkol: • Vyberte konkrétní produkt konkrétní značky • Připravte podklady pro virální kampaň v onlinu ➢ Video ➢ Obrázek ➢ Text • Zvolte prvek, který bude mít virální přesah • Vytvořte storyboard, nákres, popis aplikace nebo samotný virální text. • Zvolte komunikační kanály, kterými virál budete šířit • Stanovte potenciální dopady na KPI