E-marketing Ing. Radka Bauerová, Ph.D. Seminář č. 5 a 6 4. 11. 2021 INFO Dne 11. 11. 2021 se nebude konat semináře v čase od 9:45 do 10:30 a od 10:35 do 11:20. Studenti se mohou zúčastnit semináře probíhajícího od 11:20 do 12:10 (B307). CÍLE SEMINÁŘE 1. Zopakovat si základní pojmy z přednášky formou testových otázek 2. Konzultovat úkoly z těchto přednášek: • Obsahový marketing • Vývoj a současný stav forem a prostředků marketingu v interaktivním prostředí • Vybrané online nástroje mar. komunikace • Cenové strategie a taktiky v rámci E- marketingu Otázka č. 1: O co se snaží marketingová komunikace? Informovat, přesvědčovat a upomínat spotřebitele o výrobcích nebo značkách, které prodávají. RYCHLÝ TESTÍK Z PROBRANÉ PROBLEMATIKY Otázka č. 2: co může být cílem komunikace a hraje cíl roli při výběru konkrétních nástrojů online marketingové komunikace? Zvyšování návštěvnosti, prodej produktů, budování značky…. RYCHLÝ TESTÍK Z PROBRANÉ PROBLEMATIKY Otázka č. 3: Přiřaďte odpovídající charakteristiky k indikátorům úspěchu v onlinu: C) Náklady na zobrazení tisícovce lidí A) Míra proklikovosti - základní metrika pro měření úspěšnosti online reklamy B) Náklady na kliknutí D) Angažovanost spotřebitele s obsahem na soc.sítích – nominální počet lajků, komentářů, prokliků a sdílení E) Existuje organický nebo placený, udává, kolik lidí obsah „vidělo“ na svém newsfeedu. 4) ENGAGEMENT 5) REACH 1) CTR 2) CPC 3) CPM RYCHLÝ TESTÍK Z PROBRANÉ PROBLEMATIKY Otázka č. 4: Přiřaďte odpovídající charakteristiky k indikátorům úspěchu v onlinu: C) Počet lidí, kteří video shlédli bez rozlišení délky shlédnutí A) Průměrná procentuální délka videa, kterou uživatelé shlédli B) Průměrný čas shlédnutí D) Míra okamžitého opuštění4) AUDIENCE RETENTION 1) BOUNCE RATE 2) VIEWS 3) AVERAGE VIEW DURATION RYCHLÝ TESTÍK Z PROBRANÉ PROBLEMATIKY ZADÁNÍ ÚKOLŮ z přednášky „Vybrané online nástroje mar. komunikace “ Úkol: • Vyberte konkrétní produkt konkrétní značky • Připravte podklady pro virální kampaň v onlinu ➢ Video ➢ Obrázek ➢ Text • Zvolte prvek, který bude mít virální přesah • Vytvořte storyboard, nákres, popis aplikace nebo samotný virální text. • Zvolte komunikační kanály, kterými virál budete šířit • Stanovte potenciální dopady na KPI RYCHLÝ TESTÍK Z PROBRANÉ PROBLEMATIKY Otázka č. 1: Jak internet změnil vnímání ceny? ➢ Ceny jsou dynamické – spotřebitelé je mohou porovnávat mezi sebou, prodejci mohou dynamicky měnit cenu ➢ Vznikly nové typy obchodních modelů – C2B (recenze, inovace v rámci zpětné vazby), C2C ( aukce, burzy, diskuzní fóra) ➢ Spotřebitelské chování může být ovlivňováno cenovými srovnávači – jaké znáte? ➢ Jsou možné zcela nové platební systémy – 3D-Secure (unikátní SMS kód pro každou platbu), PayPal RYCHLÝ TESTÍK Z PROBRANÉ PROBLEMATIKY Otázka č. 2: Spojte odpovídající dvojce: B) Mikrotransakce A) Elektronické peníze 4) Dodatečné mikro platby, které mohou hráči ve hře učinit. 1) Krabice s náhodnými odměnami. C) Loot Boxy 2) Nabité karty, elektronické peněženky, věrnostní systémy, kryptoměny. D) Preorder 3) Taktika u digitálního obsahu, kdy zákazník získá něco navíc za předobjednání produktu. RYCHLÝ TESTÍK Z PROBRANÉ PROBLEMATIKY Otázka č. 3: Jaký je rozdíl mezi Cross-sellingem a Up-sellingem? Při Cross-sellingu dochází k doporučení dalšího zboží k objednávanému zboží, zatímco při Up-sellingu se firma snaží zákazníka přesvědčit k nákupu výhodnější nabídky pro přechod na vyšší verzi, než je původně zamýšlený produkt ke koupi. ZADÁNÍ ÚKOLU z přednášky „Cena v onlinu“ Poslední přednáška orientována na cenu v onlinu: ➢ Dynamická cenotvorba ➢ Cenové srovnávače ➢ Elektronické peníze, kryptoměny, mikrotransakce, preorder ➢ Cena jako nástroj podpory prodeje Úkol: Vyberte si jakoukoliv část naposledy probírané problematiky a najděte příklady na internetu, kde popíšete jak a proč to funguje, a jak by to měly využít malé české firmy.