E-marketing Ing. Radka Bauerová, Ph.D. Seminář č. 8 18. 11. 2021 CÍLE SEMINÁŘE 1. Zopakovat si základní pojmy z přednášky formou testových otázek 2. Konzultovat úkoly z těchto přednášek: • Obsahový marketing • Vývoj a současný stav forem a prostředků marketingu v interaktivním prostředí • Vybrané online nástroje mar. komunikace • Cenové strategie a taktiky v rámci E- marketingu • Proces akvizice zákazníka na internetu • Prezentace firmy pomocí webové stránky RYCHLÝ TESTÍK Z PROBRANÉ PROBLEMATIKY Otázka č. 1: Co je to redakční systém? …internetová aplikace, která jednoduchým způsobem umožňuje vytvářet a upravovat webové stránky. RYCHLÝ TESTÍK Z PROBRANÉ PROBLEMATIKY Otázka č. 2: Co je to UX (User experience)? …cílem je vytvořit u zákazníka kýžený uživatelský prožitek z navrhovaného produktu. UX proces: 1. Uživatelský výzkum 2. Informační architektura 3. Interakční design 4. Vizuální design …sada technik, metod a pravidel, které lze využít při návrhu konkrétního uživatelského prostředí (webových stránek, aplikací, firemních systémů…). RYCHLÝ TESTÍK Z PROBRANÉ PROBLEMATIKY Otázka č. 3: Jaké techniky můžeme použít v rámci uživatelského výzkumu? ➢ rozhovory s uživateli, ➢ datová analytika (sledování toků, chování uživatelů), ➢ focus group (skupinová diskuse), ➢ dotazníková šetření, ➢ testování použitelnosti s reálnými uživateli ➢ a další výzkumné metody. RYCHLÝ TESTÍK Z PROBRANÉ PROBLEMATIKY Otázka č. 4: Co je cílem informační architektury? …zobrazit jednotlivé propojení stránek, strukturu navigace a případně průchod uživatele k stanovenému cíli. Používaná metoda v této fázi: Card Sorting, kdy vezmeme všechny podstránky našeho webu, napíšeme je na lístečky a dáme uživateli, aby je setřídili do logických skupin podle kritérií, které uznají za vhodné. Provádíme tuto metodu s několika uživateli (rozumným počtem je 5 uživatelů), aby mohly být výsledky porovnány (pro každého může být důležité něco jiného). JE VŠAK PRO TUTO METODU DŮLEŽITÉ MÍT SEZNAM STRÁNEK NAŠEHO WEBU – NEBO JEJICH OSNOVU! Začátek návrhu informační architektury s tužkou a listem papíru na základě informací z uživatelského výzkumu a analýzy klíčových slov – základ struktury webu Zdroj: https://www.lqd.cz/clanek/jak- vytvorit-navrh-informacni-architektury- webu Tvorba drátěného modelu webové stránky pomocí programu Pencil Zdroj: https://www.marketingmind.cz/drateny- model-wireframe-webove-stranky/ RYCHLÝ TESTÍK Z PROBRANÉ PROBLEMATIKY Otázka č. 5: Jaké kroky provádíme v rámci UX – interakčního designu? …řešíme interakci uživatele s produktem, vizualizujeme je za pomocí prototypu a map uživatelských příběhů. Navržené řešení dále popisujeme a testujeme. Mapa uživatelských příběhů Zdroj: https://designdev.cz/interakcni-design-ux RYCHLÝ TESTÍK Z PROBRANÉ PROBLEMATIKY Otázka č. 6: Co je to Google analytics a k čemu se používá? ….platforma pro sběr dat o webové stránce → data poskytuje uživateli pro lepší marketingová rozhodování ZADÁNÍ ÚKOLU z přednášky „Prezentace firmy pomocí webové stránky“ Úkol 1 – vytvořte návrh webu Už žádné mazlení a komfortní zóny Proces: Výzkum – Informační architektura - Interakční design Reálný pitch Promyšlené výstupy Stanovené cíle webu a metriky 20 minut na přípravu + 2 minut pitch Iterace -> 10 minut zlepšení + 2 minuty pitch Pan Luděk od vás potřebuje webovou stránku. Máte tým kodérů kteří ale mluví takto: „10010010101010001010111“. Na vás je prodat na webu pana Luďka a jeho produkty: Čerstvé mléko, maso, zelenina a ovoce. Distribuce pouze vyzvednutí. Vyšší kvalita i cena. Neexistuje brand ani komunikace v onlinu. ZADÁNÍ ÚKOLU z přednášky „Prezentace firmy pomocí webové stránky“ Úkol 2 – zpracujte report v GA ➢ Každý sám za sebe • Stanovte si období • Vytvořte segmenty ▪ Mobilní návštěvy ▪ Návštěvy s konverzemi • Identifikujte rozdíly v chování • Identifikujte rozdíly ve zdroji návštěvnosti • Podívejte se na celkové toky chování https://goo.gl/SKv14NGA – Demo účet: