Matice FCB • Na základě výzkumu v USA u 1800 respondentů a 250 produktových kategorií ⇒ teorie angažovanosti a teorie zabývající se fungováním mozku. • Levá část mozku ⇒ racionální, lineární, kognitivní myšlení. • Pravá část mozku ⇒ prostorové, vizuální, emocionální funkce. Matice FCB Agentura Foot, Cone & Belding, 1980 Myšlení Cítění Konání Cítění Myšlení Konání Konání Myšlení Cítění Konání Cítění Myšlení Myšlení Cítění Vysoký zájem Nízký zájem REKLAMA INFORMAČNÍ Auta, nábytek, fin.služby, zařízení, … REKLAMA AFEKTIVNÍ Šperky, parfémy, obrazy, … REKLAMA VÝROBKŮ KUPOVANÝCH AUTOMATICKY Jídlo, čisticí prostředky, hygienické potřeby, … REKLAMA PPRODUKTŮ PŘEDSTAVUJÍCÍ OKAMŽITOU SATISFAKCI Sladkosti, nápoje, cigarety, … Matice FCB – reklamní nástroje Myšlení Cítění Konání Cítění Myšlení Konání Konání Myšlení Cítění Konání Cítění Myšlení Myšlení Cítění Vysoký zájem Nízký zájem INTERNET, TISK TISK (časopisy), TV KUPÓNY, VZORKY, OCHUTÁVKY, TISK RÁDIO, KRÁTKÉ REKLAMNÍ SPOTY, POS POS, TISK, INTERNET, VENKOVNÍ REKLAMA