Marketing vztahů Ing. Radka Bauerová, Ph.D. Seminář č. 3 6. 10. 2021 CÍLE SEMINÁŘE 1. Krátký test pro zopakování vývojových změn v marketingu 2. Cvičení orientované na model 6 trhů PROCVIČENÍ TEORETICKÝCH ZNALOSTÍ Z PŘEDNÁŠKY – rychlý test: 5 – 10 minut PROCVIČENÍ TEORETICKÝCH ZNALOSTÍ Z PŘEDNÁŠKY 1) Marketing 1.0 – Transakční marketing Přiřaďte k jednotlivým vývojovým etapám marketingu správné charakteristiky. 2) Marketing 2.0 – Vztahový marketing orientován na zákazníka 3) Marketing 3.0 – Vztahový marketing orientován na hodnoty d) Nalezení takového množství zákazníků, jakého je možné, masový marketing soustřeďující se na nové zákazníky, zpřesnění definice značky, využití IT ke zvýšení prodejní výkonnosti a efektivity. b) Vývoj toho správného produktu pro cenné zákazníky, budování přímého zákaznického vztahu a dlouhodobé zákaznické důvěry, široká definice značky, využití IT ke zvýšení zákaznické hodnoty. a) Dosažení multi-dimensionální hodnoty zákazníka, holistický přístup k zákazníkům, zákazníci jsou zastánci značky, vyšší uvědomělost a vliv zákazníků, zákazník jako spolutvůrce služby a její kvality. 3) Marketing 4.0 – Vztahový marketing - digitální c) Přechod k digitálnímu marketingu, dosažení loajální zákaznické základny, rozšíření humanistického marketingu působícího na všechny cesty k zákazníkům, omnichannelové strategie, humanizace značky. PROCVIČENÍ TEORETICKÝCH ZNALOSTÍ Z PŘEDNÁŠKY Co vyjadřuje podnikatelská koncepce tzv. holistického marketingu? PROCVIČENÍ TEORETICKÝCH ZNALOSTÍ Z PŘEDNÁŠKY Vysvětlete „omnichannel“ (vícekanálový marketing). PROCVIČENÍ TEORETICKÝCH ZNALOSTÍ Z PŘEDNÁŠKY Co je cílem vztahového marketingu? PROCVIČENÍ TEORETICKÝCH ZNALOSTÍ Z PŘEDNÁŠKY Vysvětlete marketing vztahů. PROCVIČENÍ TEORETICKÝCH ZNALOSTÍ Z PŘEDNÁŠKY Stakeholdeři Uveďte příklady „stakeholderů“. Dodavatelské firmy BankyVeřejná správa Média Neziskové organizaceVlastní zaměstnanci Akademici Distributoři Maloobchod níci Reklamní agentury Vědci CVIČENÍ – Model 6 trhů 1) Identifikujte klíčové „stakeholdery“ v rámci modelu 6 trhů pro svou firmu 2) Charakterizujte vzájemné vztahy z pohledu služeb, které si mezi sebou vzájemně vyměňují 3) Vysvětlete v čem je identifikace „stakeholderů“ a vzájemných vztahů důležitá Týmová práce: 2 – 4 studenti Předpokládaná časová náročnost: ➢ Zpracování: 20 minut ➢ Diskuze: 10 minut V týmu si vyberte jednu reálnou firmu pro kterou vypracujete Model 6 trhů. V tomto cvičení postupujte následovně: Trhy zákazníků Trhy dodavatelů/ kooperujících partnerů Trhy potenciálních zaměstnanců Trhy „ovlivňovatelů“ Referenční trhy Interní trhy ÚKOLY NA PŘÍŠTÍ SEMINÁŘ 1. Z přednášky si zopakujte problematiku východisek CRM, konkrétně cíle CRM a jeho přínosů a bariér implementace do prostředí firmy Děkuji za pozornost ☺ Máte dotazy?