Architektura CRM a jeho prvky Představení systému HubSpot CRM Ing. Radka Bauerová, Ph.D. Seminář č. 6 27. 10. 2021 CÍLE SEMINÁŘE 1. Diskuze nad výhodami využívání CRM softwarů v rámci operativní a kolaborativní části CRM 2. Představení systému HubSpot 3. Tvorba účtu v CRM systému HubSpot, pozvání spolupracovníků do systému, naplnění systému kontakty 4. Vymyšlení fiktivní společnosti v týmu (název, logo, prodávaný produkt, stanovení požadované úspěšnosti e-mailové komunikace realizované v zimním semestru) Jaké zákaznické strategie znáte? Jaké znáte typy CRM strategií? Můžeme si stanovit několik cílů implementace CRM? Jaké jsou výhody využívání CRM softwarů ve firmě? Je vhodné mít implementačního partnera? Charakterizujte analytickou část CRM Znáte nějaké CRM softwary? Existují CRM softwary zdarma? Jaké jsou jejich výhody/rizika?  RAYNET CRM  Dolisim CRM (množství funkcí týkajících se marketingu, fakturace, zprávy zásob, konfigurace daní..)  Openflex (základ zdarma – dokupují se moduly, 3 mil.uživatelů, evropské a africké země)  Zoho CRM (je bezplatný pouze na 3 uživatele – více uživatelů už se platí dle konkrétního balíčku služeb, je vícekanálový – telefon, chat, e-mail a soc. sítě)  HubSpot (dlouhodobě v top 5)  Vtiger (používá ji Nokia, Dexia, AGEON, Lenovo pro správu zákazníků)  SuiteCRM (lze spravovat několik měn a automatizovat úkoly)  EspoCRM PLACENÉ CRM SOFTWARY CRM SOFTWARY ZDARMA PŘEDSTAVENÍ SYSTÉMU HUBSPOT HubSpot CRM vyniká jako „all-in-one“ marketingové řešení. Tento CRM software poskytuje společnostem všechny nástroje pro sledování a udržování jejich zákazníků. Umožňuje také spravovat web, blogy, vstupní stránky, seznamy e-mailů a databázi kontaktů. Bezplatná verze umožňuje mimo jiné mít analytický panel s profesionálním a uživatelsky přívětivým rozhraním, poskytovat efektivní správu kontaktů a mít formuláře pro shromažďování informací a statistik. INBOUND* MARKETING V HUBSPOT CRM Software HubSpot CRM je založen na metodice Inbound Marketing, která studuje chování návštěvníků a transformuje je současně na zákazníky a nové promotéry. To je možné díky integraci několika dalších nástrojů, které musí být aktivovány a nakonfigurovány ihned po vytvoření nového obsahu: *Je soubor aktivit, jejichž cílem je oslovit zákazníka atraktivním a přínosným obsahem, tedy nikoliv přímou nabídkou produktu či služby. Pod inbound marketing je možné zahrnout: SEO, sociální sítě, PR články, newslettery, recenze, diskuze, blog apod.  Blog HubSpot  Výzva k akci  HubSpot Workflows INBOUND MARKETING V HUBSPOT CRM  Nástroj „Blog Hubspot“ vede uživatele pomocí funkce optimalizace pro vyhledávače.  Nástroj Výzva k akci umožňuje uživatelům jednat a interagovat s obsahem. Návštěvníci mohou například kliknout na odkazy, stáhnout elektronické knihy nebo se přihlásit například k odběru zpravodajů a webinářů. Tyto akce musí uživatele přivést k formulářům, vstupním stránkám nebo jiným stránkám dříve vytvořeným pomocí Hubspotu.  V této fázi se doporučuje připravit řadu e-mailů s dobře optimalizovaným obsahem, aby si uchovali potenciální zákazníky a umístili je do trychtýře, aby se transformovali na skutečné zákazníky. Je to nástroj „HubSpot Workflows“, který to automatizuje díky filozofii HubspotCRM založené na e-mailovém marketingu a personalizované podpoře potenciálních zákazníků. KONFIGURACE PŘÍMÉ INTERAKCE SE SOCIÁLÍNIMI SÍTĚMÍ V CRM SYSTÉMU HUBSPOT Otevřete nabídku „Social / Social Settings“ z ovládacího panelu HubSpot. Poté přidejte jeden nebo více účtů a připojte je k HubSpot. A konečně zbývá zahájit propagaci obsahu prostřednictvím nabídky „Social / PUblishing“. Poznámka: toto je jen pro zájemce, pro potřeby semináře nebudeme účet propojovat! TVORBA ÚČTU V CRM SYSTÉMU HUBSPOT Na stránce https://www.hubspot.com/ si vytvoří jeden člen z týmu účet. TVORBA ÚČTU V CRM SYSTÉMU HUBSPOT Na stránce https://www.hubspot.com/ si vytvoří jeden člen z týmu účet. TVORBA ÚČTU V CRM SYSTÉMU HUBSPOT Na stránce https://www.hubspot.com/ si vytvoří jeden člen z týmu účet. TVORBA ÚČTU V CRM SYSTÉMU HUBSPOT Na stránce https://www.hubspot.com/ si vytvoří jeden člen z týmu účet. TVORBA ÚČTU V CRM SYSTÉMU HUBSPOT Na stránce https://www.hubspot.com/ si vytvoří jeden člen z týmu účet. TVORBA ÚČTU V CRM SYSTÉMU HUBSPOT Na stránce https://www.hubspot.com/ si vytvoří jeden člen z týmu účet. TVORBA ÚČTU V CRM SYSTÉMU HUBSPOT Na stránce https://www.hubspot.com/ si vytvoří jeden člen z týmu účet. TVORBA ÚČTU V CRM SYSTÉMU HUBSPOT Na stránce https://www.hubspot.com/ si vytvoří jeden člen z týmu účet. TVORBA ÚČTU V CRM SYSTÉMU HUBSPOT Na stránce https://www.hubspot.com/ si vytvoří jeden člen z týmu účet. TVORBA ÚČTU V CRM SYSTÉMU HUBSPOT Na stránce https://www.hubspot.com/ si vytvoří jeden člen z týmu účet. →The part you want to explore first → Marketing NAPLNĚNÍ SYSTÉMU KONTAKTY – PROSTŘEDNICTVÍM EXISTUJÍCÍ DATABÁZE NAPLNĚNÍ SYSTÉMU KONTAKTY – RUČNĚ POZVÁNÍ SPOLUPRACOVNÍKŮ DO SYSTÉMU POZVÁNÍ SPOLUPRACOVNÍKŮ DO SYSTÉMU POZVÁNÍ SPOLUPRACOVNÍKŮ DO SYSTÉMU POZVÁNÍ SPOLUPRACOVNÍKŮ DO SYSTÉMU V e-malu: TÝMOVÝ ÚKOL – Naše fiktivní společnost 1. Specifikujte si svou fiktivní společnost.  název společnosti  prodávaný produkt (vytvořit, nafotit, nebo nakreslit – mít na další hodinu ve formátu obrázku (PNG nebo GIF)  specifikace mise a vize společnosti  popřemýšlet na designem loga společnosti 2. Stanovte si požadovanou úspěšnost e-mailové komunikace, kterou budete realizovat v následujících seminářích (v %). 3. Naplňte systém kontakty (alespoň 30 kontaktů/tým). V týmu diskutujte nad tím, jak by měla vypadat Vaše fiktivní společnost. Na příští seminář vypracujte následující úkoly: Děkuji za pozornost  Máte dotazy?