Sylabus - popis předmětu Strategický marketing navazuje na předměty marketing a management a rozvíjí poznatky z těchto předmětů. Jeho cílem je povýšit teoretický a metodologický základ těchto disciplín, zabezpečit jejich mezioborové a interdisciplinární vazby a dosáhnout toho, aby studenti byli schopni souborně posuzovat složité praktické jevy a procesy. Strategický charakter předmětu vyžaduje, aby studenti znali základy výzkumné, řešitelské a badatelské činnosti a aby výsledky výzkumů uměli transformovat do teorie a zejména do praktických podnikatelských aktivit a marketingových projektů. Posluchači v rámci kurzu řeší praktické příklady s využitím získaných poznatků. Svým obsahem má předmět přímé vazby na ostatní volitelné i závazné předměty včetně zpracovávání diplomových prací. Vyučující · Ing. Michal STOKLASA, Ph.D. Organizace kurzu Výuka kurzu je organizována do třinácti prezenčních přednášek a seminářů. V rámci tohoto kurzu naleznete studijní oporu a materiály rozděleny do 13 přednášek, kde každá přednáška obsahuje prezentaci v PowerPointu. Podmínky absolvování Dle sylabu předmětu je nutnou podmínkou pro absolvování předmětu dosažení 60 % bodů z průběžného testu a závěrečné písemné zkoušky, viz níže. Průběžný test - max 15 bodů. Závěrečná písemná zkouška – max. 40 bodů. Celkem max. 55 bodů. Pro absolvování předmětu je nutno dosáhnout 60 % bodů, viz níže. Závěrečný test je pouze z ROZSAHU učiva probíraného na tutoriálech (rozsah = některé věci jsou v tutoriálech pouze zkratkovitě kvůli času/předpokladu, že to již znáte, proto si to budete muset sami nastudovat v mnou doporučených zdrojích)! Vždy se ptám na praktické aplikace – vysvětlení na příkladech. Přednášky nahrané v IS neobsahují všechny příklady, které na tutoriálech probírám a vysvětluji. Nebudu vyžadovat doslovné definice a členění, stačí svými slovy obsah. Důležité je probíranou problematiku pochopit, ne se "učit nazpaměť odrážky". Hodnocení předmětu: · A: 55-52 bodů · B: 51-48 bodů · C: 47-43 bodů · D: 42-38 bodů · E: 37-33 bodů · F: 32 a méně bodů Struktura kapitol: 1. Metodologie strategického marketingu 2. Strategické marketingové řízení 3. Strategický marketingový proces - plánovací etapa, analýzy vnějšího okolí 4. Strategický marketingový proces - plánovací etapa, interní analýzy, SWOT analýza. 5. Strategický marketingový proces - plánovací etapa, marketingové cíle, sestavení plánu 6. Strategický marketingový proces - realizační a kontrolní etapa 7. Metodika firemní marketingové strategie 8. Mezinárodní marketingové strategie. 9. Aplikace strategického marketingu - systém řízení vztahů se zákazníky 10. Aplikace strategického marketingu - marketingové strategie služeb 11. Strategie a plánování cenové tvorby 12. Řízení cen, aktuální problémy cenové tvorby 13. Prognostické analýzy s využitím matematicko-statistických metod STUDIJNÍ CÍLE Po prostudování tématu budete umět: · analyzovat stávající situaci své firmy, konkurence i celého trhu · schopni navrhnout vizi, misi a strategické cíle firmy · schopni navrhnout vlastní strategii pro firmu KLÍČOVÁ SLOVA Vize, mise, strategické cíle, situační analýza, SWOT, PEST, BCG, strategie, taktika, strategický řídící proces.