MIKROEKONOMIE ROZHODOVÁNÍ FIRMY V POSTAVENÍ MONOPOLNÍ KONKURENCE O VÝSTUPU A CENĚ SLEZSKA UNIVERZITA V OPAVĚ ROZHODOVÁNÍ FIRMY V POSTAVENÍ MONOPOLNÍ KONKURENCE O VÝSTUPU A CENĚ V rámci přednášky se dozvíte: • co je to monopolní konkurence, • jaké jsou znaky monopolně konkurenční firmy, • jak můžeme definovat základní východiska modelu monopolní konkurence, • co je to Chamberlinův model monopolistické konkurence, • a jaký je rozdíl mezi chováním chamberlinovské monopolisticky konkurenční firmy v krátkém a dlouhém období. MIKROEKONOMIE B 2 3-21 ÚROVEŇ VÝSTUPU MAXIMALIZUJÍCÍ ZISK MONOPOLISTICKY KONKURENČNÍ FIRMY A MONOPOLU V KRÁTKÉM OBDOBÍ MIKROEKONOMIE B 3 3-22 CHAMBERLINUV MODEL MONOPOLISTICKÉ KONKURENCE - DVĚ POPTÁVKOVÉ KŘIVKY MONOPOLISTICKY KONKURENČNÍ FIRMY P minerální voda MIKROEKONOMIE B (D - ostatní firmy nereagují: Q = 4.216,06 g) - ostatní firmy reagují: Q = 843,21 $9688,93 $13904,99 $10532,14 minerální voda SLEZSKA UNIVERZITA V OPAVĚ 3-23 ÚROVEŇ VÝSTUPU MAXIMALIZUJÍCÍ ZISK CHAMBERLINOVSKÉ MONOPOLISTICKY KONKURENČNÍ FIRMY V KRÁTKÉM OBDOBÍ 3-24 ÚROVEŇ VÝSTUPU MAXIMALIZUJÍCÍ ZISK CHAMBERLINOVSKÉ MONOPOLISTICKY KONKURENČNÍ FIRMY V DLOUHÉM OBDOBÍ