Respondent Typ NovéhoNápoje Pohlavi Vek Pocet lahvi/tyden Pocet pitnych dnů/tyden Duležitost ceny Duležitost image Hodnoceni chuti Poradi NovýNápoj Coke 7-Up Fanta Pepsi Pravdep.nakupu Vyber Legenda: 1 1 1 18 12 4 2 1 60 2 1 3 5 4 20 1 2 1 2 18 0 0 7 4 70 2 1 3 4 5 70 1 3 1 2 18 0 0 2 6 65 3 1 4 2 5 0 1 Typ: 4 2 1 18 0 0 6 2 52 2 1 5 4 3 50 1 1 = Kafela 5 2 1 18 18 3 1 6 28 5 4 2 3 1 0 1 2 = Kofikola 6 2 1 18 2 1 2 6 39 4 2 5 1 3 75 2 7 2 2 18 14 4 7 1 80 1 3 2 4 5 80 2 Pohlaví: 8 2 2 18 0 0 4 3 81 3 1 5 2 4 50 2 1 = muž 9 2 2 18 0 0 4 4 92 1 3 4 2 5 90 2 2 = žena 10 1 1 19 24 5 1 1 60 3 1 2 5 4 0 1 11 1 1 19 0 0 1 5 56 2 5 4 1 3 50 2 Důležitost ceny a image: 12 1 1 19 0 0 7 1 60 1 2 4 3 5 50 1 1 = je extrémně důležitá 13 1 1 19 24 5 7 3 58 3 1 2 4 5 20 1 2 = je velmi důležitá 14 1 1 19 12 4 6 1 58 2 3 4 5 1 50 1 3 = je trochu důležitá 15 1 1 19 2 1 6 5 35 5 3 4 2 1 0 1 4 = není ani důležitá ani nedůležitá 16 1 1 19 12 4 4 4 70 2 3 5 1 4 30 2 5 = je víceméně nedůležitá 17 1 2 19 0 0 2 1 65 2 1 5 3 4 90 2 6 = je velmi nedůležitá 18 1 2 19 8 4 7 2 30 5 3 4 1 2 0 1 7 = je absolutně nedůležitá 19 1 2 19 12 4 4 4 72 3 2 5 4 1 20 1 20 1 2 19 0 0 7 6 65 2 3 1 4 5 90 1 Nejoblíbenější: 21 2 1 19 1 1 2 5 45 2 4 3 5 1 60 2 1 = Coke 22 2 1 19 18 2 4 7 36 2 1 4 5 3 100 2 2 = 7-Up 23 2 1 19 12 4 6 2 25 5 1 4 2 3 0 1 3 = Fanta 24 2 2 19 0 0 5 2 40 4 3 2 1 5 0 1 4 = Pepsi 25 2 2 19 6 4 5 4 90 3 2 5 1 4 0 1 26 2 2 19 0 0 4 4 90 1 4 5 2 3 100 2 Výběr: 27 2 2 19 0 0 7 7 30 5 2 3 1 4 0 1 1 = peníze 28 1 1 20 3 1 4 6 50 4 3 5 2 1 15 1 2 = nápoj 29 1 1 20 12 4 2 2 65 4 2 3 1 5 30 2 30 1 1 20 18 4 7 4 54 3 4 5 1 2 0 1 31 1 1 20 0 0 4 4 66 2 1 3 5 4 100 2 32 1 2 20 12 3 7 4 45 4 2 5 3 1 100 2 33 1 2 20 13 6 2 6 70 2 1 5 4 3 70 2 34 1 2 20 12 5 2 7 67 1 2 4 3 5 100 2 35 1 2 20 0 0 6 3 62 3 2 4 1 5 50 1 36 1 2 20 18 6 5 3 66 4 1 5 2 3 0 1 37 1 2 20 0 0 6 6 61 3 2 1 4 5 20 1 38 2 1 20 6 3 7 2 38 4 1 5 3 2 10 1 39 2 1 20 2 2 5 4 42 2 1 4 3 5 50 1 40 2 1 20 12 4 2 6 42 2 3 4 1 5 50 2 41 2 1 20 6 2 2 7 34 4 3 5 2 1 0 1 42 2 1 20 6 2 3 3 34 4 1 5 2 3 50 1 43 2 1 20 12 4 7 3 46 2 3 5 4 1 0 1 44 2 2 20 0 0 7 1 50 5 2 4 1 3 0 1 45 2 2 20 6 2 6 2 60 3 1 4 2 5 50 2 46 2 2 20 1 1 7 1 78 3 2 4 5 1 50 1 47 2 2 20 0 0 6 4 96 1 2 3 4 5 100 1 48 2 2 20 10 5 3 4 40 3 2 4 5 1 80 2 49 1 1 21 1 1 2 6 45 4 2 5 1 3 30 1 50 1 1 21 10 3 1 6 70 2 1 5 3 4 90 2 51 1 1 21 0 0 1 7 70 1 2 4 3 5 90 2 52 1 1 21 18 4 2 7 62 3 1 2 5 4 50 2 53 1 2 21 0 0 7 4 60 2 5 3 4 1 20 1 54 1 2 21 0 0 7 2 64 2 3 4 1 5 75 1 55 2 1 21 12 2 4 3 35 5 4 3 1 2 0 1 56 2 1 21 0 0 7 3 44 4 2 5 1 3 0 1 57 2 1 21 10 4 7 3 40 3 1 5 4 2 0 1 58 2 1 21 0 0 7 2 35 4 2 5 1 3 10 1 59 2 2 21 18 3 2 6 36 5 2 3 1 4 100 2 60 2 2 21 0 0 4 3 38 3 1 4 2 5 50 2 61 2 2 21 6 2 6 7 77 1 2 3 4 5 50 1 62 2 2 21 6 1 3 2 87 1 3 4 2 5 90 2 63 2 2 21 0 0 1 6 86 1 2 5 3 4 75 2 64 1 1 22 18 4 3 4 62 3 4 5 2 1 50 1 65 1 2 22 1 1 6 1 60 5 3 2 4 1 60 1 66 1 2 22 0 0 1 3 85 1 2 3 5 4 90 2 67 2 1 22 42 6 3 3 46 4 1 3 2 5 0 1 68 2 1 22 0 0 1 4 80 1 2 3 4 5 100 2 69 2 1 22 0 0 6 3 40 5 1 3 4 2 0 1 70 2 2 22 10 4 7 7 75 1 4 5 3 2 0 1 71 2 2 22 0 0 1 4 80 2 1 5 4 3 100 2 72 1 1 23 0 0 7 4 90 1 2 5 4 3 100 2 73 1 1 23 12 3 2 7 40 3 2 4 1 5 50 2 74 1 1 23 0 0 4 6 56 3 4 5 1 2 50 1 75 2 1 23 10 4 2 6 41 3 1 5 2 4 75 2 76 2 1 23 12 3 4 1 38 4 2 5 1 3 10 1 77 2 1 23 40 5 7 1 42 2 1 4 3 5 0 1 78 2 2 23 72 7 1 6 85 2 1 3 5 4 100 2 79 2 2 23 0 0 7 2 85 1 3 2 5 4 90 1 80 1 2 24 0 0 4 5 59 3 1 5 4 2 20 1 81 1 2 24 2 1 1 7 65 2 3 5 1 4 0 1 82 1 2 24 6 2 2 7 70 1 2 5 3 4 50 2 83 1 2 24 2 2 2 5 40 3 1 4 5 2 30 1 84 2 1 24 0 0 7 1 25 5 3 2 1 4 0 1 85 1 1 25 0 0 6 5 62 2 3 5 1 4 80 1 86 2 1 25 0 0 1 4 25 5 1 3 4 2 10 1 87 1 2 26 36 5 1 6 90 1 2 4 5 3 75 1 88 2 1 26 0 0 2 7 39 3 2 1 5 4 0 1 89 1 1 27 24 5 7 1 64 2 3 5 1 4 80 1 90 1 2 28 6 3 5 5 63 3 1 5 2 4 0 1 91 2 2 28 12 4 4 2 95 1 3 5 2 4 90 2 92 1 2 29 12 7 6 2 69 1 2 5 4 3 100 1 93 1 2 31 6 1 2 5 58 2 1 4 3 5 90 2 94 1 2 32 0 0 1 7 85 2 1 5 3 4 100 2 95 2 2 35 18 3 1 7 87 2 1 3 5 4 50 2 96 1 1 38 6 4 7 6 35 5 1 2 4 3 0 1 97 2 2 38 1 1 3 5 80 2 5 3 4 1 90 1 98 1 1 41 24 5 7 1 58 2 1 5 4 3 80 1 99 1 1 45 36 5 5 1 72 1 3 5 4 3 75 1 100 2 2 52 0 0 1 2 79 2 1 4 3 5 75 2 ##### Sheet/List 2 ##### "Obchodní řetězec zjišťoval, zda způsob použité reklamy zvyšuje tržby, či nikoli. " Výsledky podle použitých typů reklamy u sledovaných 15 prodejen jsou uvedeny v Tabulce 1. "(a) Na hladině významnosti 0,05 rozhodněte, zda je zvýšení tržeb statisticky významně ovlivněno faktorem typu reklamy." "(b) Na základě (a) zjistěte, který druh reklamy je nejúčinnější a naopak, který je nejméně účinný." Tabulka 1. číslo prodejny typ reklamy zvýšení tržeb v % 1 A 21.5 2 A 22.8 3 A 26.3 4 A 24.2 5 A 25.6 6 A 28.1 7 B 19.9 8 B 24.3 9 B 20.1 10 B 20.9 11 B 21.1 12 C 23.7 13 C 22.5 14 C 20.6 15 C 21.4 ##### Sheet/List 3 ##### benzin/řidič A B C D E F Aral 7.5 6.9 7.9 7.3 6.9 7.8 Shell 7.6 7.2 7.5 8 7.3 8.2 Benzina 7.2 8.1 7.8 7.6 7.8 6.9 Slovnaft 7 7.3 7.2 7.5 8.2 7.7 ##### Sheet/List 4 ##### "Testujte nezávislost doby projetí na trase na ahladině významnosti alfa = 0,05." Faktor Výběr Počet Součet Průměr Rozptyl Trasa 1 3 Trasa 2 3 Trasa 3 3 Trasa 4 3 ANOVA Zdroj variability SS Rozdíl MS F Hodnota P F krit Mezi výběry 24.6875 0.426221379 Všechny výběry 98.75 Celkem 123.4375 ##### Sheet/List 5 ##### Firma 1 a firma 2 nabízejí potencionálním zákazníkům své produkty. Své produkty propagují "prostřednictvím pošty, internetu, letáky." "Tabulka zachycuje počet zákazníků, kteří si koupili nabízený produkt." "Testujte na hladině významnosti 0,05 zda počet prodaných produktů záleží na formě propagace " nebo na firmě. Faktor / Blok firma 1 firma 2 pošta 7 13 internet 36 44 letáky 2 18 ##### Sheet/List 6 ##### Kruskal - Walisova ANOVA xi - počet pokojů v bytě yij - cena bytu xi yij nj 1 221 255 264 201 4 2 321 329 374 335 309 5 3 592 543 526 505 528 564 6 4 640 621 687 643 672 5 5 934 948 962 895 4 n = 24 pořadí: xi yij 1 2 3 4 1 2 6 7 9 8 5 3 15 13 11 10 12 14 4 17 16 20 18 19 5 22 23 24 21 xi Pj Pj2 Pj2/nj 1 10 100 25 2 35 1225 245 3 75 5625 937.5 4 90 8100 1620 5 90 8100 2025 k = 5 "CHIINV(alfa, df)=" Suma: 4852.5 T = 22.05 CHIDIST(T;k-1) = 0.0002 ... hodnota P porovnáváme s alfou xi yij 1 221 255 264 201 2 321 329 374 335 309 3 592 543 526 505 528 564 4 640 621 687 643 672 5 934 948 962 895 ##### Sheet/List 7 ##### A B C D 44 9 25 20 38 46 54 53 51 48 43 45 ##### Sheet/List 8 ##### Typ Pohlavi Pravdep.nakupu Typ/Pohlavi muž žena Anova: dva faktory s opakováním 1 1 30 Nápoj1 30 100 1 1 100 100 75 Faktor muž žena Celkem 1 1 15 15 20 Nápoj1 1 1 30 30 90 Počet 25 25 50 1 1 80 80 70 Součet 1190 1320 2510 1 1 0 0 60 Průměr 47.6 52.8 50.2 1 1 50 50 70 Rozptyl 1066.92 1452.25 1240.78 1 1 75 75 20 1 1 50 50 100 Nápoj2 1 1 0 0 0 Počet 25 25 50 1 1 20 20 50 Součet 650 1560 2210 1 1 50 50 0 Průměr 26 62.4 44.2 1 1 80 80 20 Rozptyl 1181.25 1341.92 1573.84 1 1 90 90 90 1 1 0 0 0 Celkem 1 1 50 50 90 Počet 50 50 1 1 20 20 75 Součet 1840 2880 1 1 100 100 0 Průměr 36.8 57.6 1 1 90 90 100 Rozptyl 1220.163265 1392.081633 1 1 50 50 100 1 1 50 50 50 1 1 0 0 20 ANOVA 1 1 50 50 0 Zdroj variability SS Rozdíl MS F Hodnota P F krit 1 1 30 30 90 Výběr 900 1 900 0.714 0.400 3.940 1 1 80 80 30 Sloupce 10816 1 10816 8.580 0.004 3.940 1 2 100 Nápoj2 0 0 Interakce 6084 1 6084 4.826 0.030 3.940 1 2 75 10 0 Dohromady 121016 96 1260.583333 1 2 20 0 100 1 2 90 50 80 Celkem 138816 99 1 2 70 60 50 1 2 60 75 100 1 2 70 0 90 1 2 20 100 0 1 2 100 0 90 1 2 0 100 50 1 2 50 50 50 1 2 0 0 75 1 2 20 0 90 1 2 90 10 0 1 2 0 0 50 1 2 90 0 100 1 2 75 50 90 1 2 0 0 50 1 2 100 0 0 1 2 100 10 100 1 2 50 50 50 1 2 20 75 90 1 2 0 0 75 1 2 90 10 100 1 2 30 0 80 2 1 0 2 1 10 2 1 0 2 1 50 2 1 60 2 1 75 2 1 0 2 1 100 2 1 0 2 1 100 2 1 50 Typ 2 1 0 2 1 0 2 1 10 2 1 0 2 1 0 2 1 50 2 1 0 2 1 0 2 1 10 2 1 50 2 1 75 2 1 0 2 1 10 2 1 0 2 2 0 2 2 0 2 2 100 2 2 80 2 2 50 2 2 100 2 2 90 2 2 0 2 2 90 2 2 50 2 2 50 2 2 75 2 2 90 2 2 0 2 2 50 2 2 100 2 2 90 2 2 50 2 2 0 2 2 100 2 2 50 2 2 90 2 2 75 2 2 100 2 2 80